PART 28

1.9K 65 1
                                    

HYURA sudah dibenarkan untuk pulang ke rumah cuma buat masa sekarang dia tidak boleh pergi kerja.

Airel juga ada dirumah. Katanya dia ambil cuti sebab nak jaga. Entah itu paksaan atau rela juga dia tidak tahu.

"Sini, aku nak letakkan ubat dekat perut." Tubuh Hyura dibaringkan dan baju di bahagian perut diselak. Dia mengambil ubat dan dipedap perlahan disitu.

"Argh." Terkejut Airel.

"Sorry sorry aku tak sengaja. Sakit sangat ke?" Panik Airel dan Hyura mengeleng kepalanya tanda tidak.

"Tak apa sikit ja." Airel meniup perlahan dan kembali memedap perlahan ubat ke atas perut tu.

"Siap." Diturunkan semula baju Hyura dan disimpan ubat ke dalam first aid kit.

Airel menekup kedua pipi isterinya dan digomol. Berkerut dahi Hyura bila diperlakukan seperti itu.

"Stop it Airel." Jejaka itu mengendahkan saja.

"Hyura." Jari jemari isterinya digengam kemas. Mata memandang tepat ke arah mata cantik tu.

"Perjuangkan cinta aku lagi tapi now you not alone. You with me. Can you? I am sorry for what i have done even aku tahu maaf saja tak cukup." Mata Airel seakan berharap ketika memandang mata isterinya.

"Sudi ke awak terima cinta saya Airel? Dimata awak saya tak ubah macam pelacur." Airel mengeleng kepalanya.

"No dear, aku sudi terima cinta kau tapi jujur sebelum ni aku ego. Disebabkan ego aku rasa diri aku terlalu tinggi. I am sorry sayang." Dicium kedua pipi Hyura dan direbahkan badan nya sebelah bini nya. Tangan kanan memeluk tubuh itu.

"Mungkin kau nampak yang aku ni macam tak cintakan kau tapi disebalik ego aku, aku sayangkan kau Hyura. Aku pun nak hubungan suami isteri macam orang lain tapi aku sedar hubungan rumah tangga kita jadi macam ni punca dari aku bukan kau." Ujar Airel.

"Aku janji, aku akan tebus balik kesalahan aku. Hati yang luka tu aku sendiri yang akan rawat." Dikucup lama tepi dahi Hyura.

"I love you so much sweetheart." Airel pejamkan mata nya. Berdegup kencang jantung Hyura mendengar kata sayang dari Airel.

Ditoleh memandang suami nya yang melelapkan mata. Ini kali pertama Airel buang ego nya. Tangan naik mengusap rambut si suami.

"Aku rindu belaian kau sayang." Kata Airel . Hyura ukir senyuman dan dicubit pipi jejaka tu. Dapat dia lihat Airel mengoyak senyuman dengan mata yang masih terpejam.

"Tahu dendam dah lama tapi sakit lah sayang." Diusap pipi nya dan kembali memeluk tubuh kecil itu.

"Sado tapi kena cubit sikit dah sakit." Kutuk Hyura.

"Kitonyo manjo." Tergelak Hyura dan menampar bahu Airel.

"Dah la sayang. Nak tidur ni, gigit kang." Hyura mendiamkan tangan nya dan dia turut melelapkan mata.

TUAN AIRELWhere stories live. Discover now