Airel mengaru kening nya. Mana pula bini dia menghilang. Ditoleh kiri kanan dan ternampak isterinya sedang bertangkap gambar dan photographer nya ialah Reen.
Pinggang Hyura dilingkari dan tangan kiri Airel dimasukkan ke dalam kocek seluar. Hyura pandang suami nya dan bergitu juga Airel
"Aish bersemut!" Hyura sorok muka nya di dada si suami. Malu la dia. Reen yang tentu nya jahil, menekan butang snap itu berkali kali.
"Apa abang ni tiba tiba datang." Marah Hyura dan Airel angkat bahu tidak bersalah. Reen menghulurkan telefon Hyura semula.
"Amboi Reen banyak betul." Tersengih Reen.
"Peluang macam tu tak boleh dibiarkan." Katanya dan dia mendapat jelingan dari Hyura. Airel ambil telefon isterinya untuk dilihat.
"Weih Hyura aku kena balik dulu. Dariz tinggal aku kang ha." Hyura tergelak kecil dan menganguk kepalanya.
"Hati hati balik." Dilambaikan tangan nya dan setelah Reen pergi, Hyura toleh ke arah suami nya.
"Apa yang abang tengok lama sangat tu?" Airel tunjuk ke arah nya dan terkejut dia.
"Abang! Tak payah la tengok muka saya masa sekolah." Ditampar lengan Airel. Jejaka itu sedang menyimpan senyuman nya. Comel betul isterinya waktu sekolah. Pipi tembam.
"Bahagia betul kau masa sekolah." Hyura rampas telefon nya dengan wajah yang cemberut.
"Sikit sikit sudahla. Bila nak balik?" Soal Hyura.
"Sekarang. Jom." Hyura mengikuti langkah suami nya. Dalam diam Hyura mengambil gambar si suami dari arah belakang dan post dalam status dengan caption 'my heaven🤍'. Dia tersenyum sendirian.
"Ha chat dengan siapa pula tersengih sengih?" Tersentak Hyura dan mengeleng kepalanya tanda tidak ada apa apa. Dia memboloskan diri ke dalam kereta.
Hyura terlelap di seat namun Airel masih fokus dengan pemanduan. Dia menoleh sekilas melihat isterinya yang terlelap.
Setiba nya di rumah, Airel melangkah keluar dari kereta dan bergerak ke pintu penumpang. Tali pinggang Hyura dibuka dan tubuh tu didukung dengan berhati hati.
"Nasib baik la ringan kalau berat dah patah tulang aku." Airel mengomel perlahan dan diletakkan perlahan lahan di atas katil. Tudung bawal tu dibuka dan dilepaskan huraian rambut nya.
Airel membuka telefon nya dan aplikasi WhatsApp menjadi pilihan. Dilihat ada status dari 'my wife.' Jari nya menekan status itu.
Tidak semena mena bibir nya menguntum senyuman bila Hyura mengambil gambar secara senyap.
"Aku ambil gambar kau tengah tidur baru tahu." Butang baju kemeja segera dibuka lalu dicampak ke dalam bakul. Dia melangkah ke closet untuk menukar seluar.
YOU ARE READING
TUAN AIREL
RomanceTuan Airel. Jika lelaki lain bermulut manis, berbeza pula dengan dia yang bermulut puaka. Apa saja yang keluar dari mulutnya pasti terasa sehingga ke dasar hati. Dia dinikahkan dengan seorang gadis yang mampu menahan segala kata kata yang menyakitka...