PART 20

2.1K 86 0
                                    

HYURA melangkah masuk ke dalam rumah dan tersenyum memandang suami nya yang terlelap di sofa.

"Abang, kenapa tidur sini? Nanti sakit belakang." Airel mencelikkan matanya bila ada yang membelai rambut. Ditoleh memandang wajah cantik isteri.

"Bila balik?" Soalnya.

"Baru ja sampai. Kenapa tidur sini? Kenapa tak tidur dekat bilik?" Diusap rambut suami nya. Airel berasa tenang bila Hyura memainkan rambutnya.

"Aku terlelap." Hyura kucup dahi Airel dan bangun dari duduknya.

"Saya nak naik mandi sekejap. Kalau mengantuk lagi naik tidur atas tau." Hyura mengatur langkah untuk naik ke bilik.

Sebenarnya Airel cuba hendak tidur di sofa bagaimana setiap malam isterinya lakukan. Rupanya tidak selesa, habis sakit tulang belakang.

Hyura duduk di sofa dan tab nya di nyalakan. Dia membuka Netflix untuk melayani cerita yang seronok.

Dibaringkan badan di sofa sambil mata memandang tab. Airel yang baru melangkah masuk ke dalam bilik tu terpandang Hyura yang baring di sofa.

Dia baring di atas katil. Sebenarnya nak bermanja dengan Hyura tapi dirinya ego. Dirinya rasa tercabar bila masa lunch tadi Raiz membawa isterinya makan bersama dan kemesraan suami isteri tu buatkan dia cemburu.

Dibaringkan badan nya secara mengiring memandang Hyura.

"Hyura, kepala aku sakit." Lantak la sakit tak sakit. Hyura menoleh dan dia menutup tab nya sebelum bangun mendekati Airel. Dia panjat katil.

"Sakit sangat ke?" Jari jemari tu mula bermain di rambut nya. Dia anggukkan saja pertanyaan Hyura.

Diambil minyak cap kapak lalu di sapu tepi dahi Airel. Dia mula memicit kepala suami nya.

Airel terpandang peha Hyura. Agak agak kalau dia letak kepala kat situ tak apa ke eh?. Dia memindah tempat dan diletakkan kepalanya di peha si isteri.

"Abang fikir apa ni? Banyak kerja dekat office?" Airel angguk lagi. Munafik betul aku!.

Hyura menyentuh seluruh wajah Airel tidak panas. Diusap perlahan rambut lembut suami.

"Tidur dengan aku malam ni." Airel pandang anak mata Hyura. Dia menganguk kepalanya.

"Saya jaga abang ya." Ujar Hyura. Dia tak nak cium aku ke? Dah alang alang aku dekat peha ni. Tunduk la cium!.

"Cium suami dapat pahala kan? Kau tak nak?" Airel mula cara halus. Hyura berkerut dahi. Dia tunduk cium dahi dan kedua pipi Airel.

"Total pahala berapa?" Soal Hyura sambil jongket kening nya. Airel acah acah mengira.

"30 sebab tiga tempat." Katanya.

"Okeyh la tu saham akhirat." Setelah tu Hyura tergelak apabila wajah Airel macam tak puas hati.

Hyura acah acah mencekik leher Airel dan digoncang perlahan.

"Hoi mati aku sekejap lagi." Tergelak isterinya.

"Dah kumpul pahala, kumpul dosa pula kau." Kata Airel dan menjeling isterinya.

"Bagi seimbang."

"Ya la kau seimbang. Meh sini nak seimbang." Ditarik leher Hyura. Terkejut dia apabila ditarik. Tertunduk dia.

"Sakit leher la abang." Airel nak cium tapi ego nya mengunung. Dilepaskan leher Hyura.

"Abang are you okeyh? Saya ada buat hati abang terasa ke?." Jejaka itu mengeleng kepalanya tanda tidak.

"Tidurlah esok nak kerja." Hyura ubah Airel ke bantal dan dia turun dari katil. Diselimut tubuh suami nya.

"Tidur dengan aku Hyura." Dipegang tangan isterinya. Hyura membaringkan badannya.

TUAN AIRELWhere stories live. Discover now