Nawoord

91 9 16
                                    

Beste Lezer,

En toen was het voorbij. Ik kan het eerlijk gezegd nauwelijks geloven. Toen ik aan deze serie begon was er nog geen plan. Alles wat ik wilde was een verhaal schrijven voor een experiment. Maar dat experiment eindigde en het verhaal van Melody deed dat niet. De personages van dit boek zijn hun eigen leven gaan leiden en jij hebt dat zien gebeuren.

Ik moet je ontzettend bedanken dat je deze reis met me mee wilde maken. Voor je stemmen, je reacties of het gewoon stil lezen van het verhaal. Ik denk niet dat dit een vier delige serie was geworden, als jullie er niet waren. En jullie hebben niet zomaar een kort verhaaltje gelezen, het waren ruim 250.000 woorden. Dat is echt veel.

Het voelt vreemd om na meer dan een jaar in de schaduw gave wereld te hebben gezeten, mijn karakters te laten gaan. Ik denk dat een aantal van jullie dat gevoel met me delen. Maar hoewel deze serie hier eindigt, doet Melody's  verhaal dat natuurlijk niet. Ik weet zeker dat het in onze hoofden nog wel even verder gaat. Misschien zit je al te denken aan wat Melody en Lucile nu met hun leven gaat doen. Welke wereld gaan ze verkennen? Welk avontuur maken ze mee?

Ik kan zoveel antwoorden op die vragen verzinnen, maar dat doe ik niet. Want voor mij is het ook tijd om een nieuwe wereld te verkennen. Ik heb veel van deze boeken geleerd en nu wil ik dat ergens anders toepassen. Ik wil meer verhalen vertellen en meer plekken verkennen. Het doet me pijn om de wereld van Melody achter te laten, maar al die nieuwe werelden fascineren me veel te veel om het niet te doen.

Ik hoop dat jij die fascinatie met me deelt, beste lezer. Ik wil je graag uitdagen om je eigen verhalen op papier te zetten en een nieuwe wereld te maken. Ik weet hoe lastig het kan zijn. Het maken van een verhaal is niet altijd makkelijk en vaak loopt het op niks uit. Maar is het niet de moeite waard om de chaos van woorden te duiken en te zien wat er gebeurt? Misschien ontdek je net als Melody en mij wel een heel universum.

Stay apple,

Lowa

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Schaduw brenger | Deel 4Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu