CHAPTER 2
A LEAP OF FAITH
Lana's POV
I should have just run away and screamed for help.
I never should have interfered with his life.
But instead, I handled things on my own.
And now, I end up wanting him, all for myself.
He groaned and pushed himself to turn around. His back is now lying on the cold cement.
I couldn't understand what was happening and since I still could not see clearly, I opened the flashlight on my phone.
"Oh my God!" I gasped in shock when I saw blood stains all over his shirt, covering my mouth using my hands.
Ang daming dugo! Mayroon ding galing sa noo niya na tumutulo na sa buong mukha niya!
"H-Help m-me." He is forcing himself to communicate even though it was really difficult for him to speak. Pilit niya ring tinatakpan ang tiyan niya na sa tingin ko ay malalim ang sugat.
Was he stabbed? Wait lang! Baka madamay pa ako sa gulo nitong lalakeng 'to!
"P-Please," He begged, his eyes pleading for mercy.
I can't just leave this guy here. It would be cruel to simply walk away!
"Sige kuya, tatawag akong tulong!"
Tatakbo na sana ako palabas ng eskenita nang may marinig akong boses ng isang lalake sa 'di kalayuan. He seems close, even though I could not tell which way he was coming from.
"Baka nandoon siya! Bilisan niyo! Sisiguraduhin kong patay sa'kin 'yon!"
Nanlamig ang buong katawan ko at tiningnan ko ang duguang binatilyo sa harapan ko na mukhang nanghihingalo na. "I-Ikaw ba tinutukoy nila?"
He laughed as if he couldn't believe that I was even asking him. Pero agad din siyang tumigil nang sumakit ang tiyan niya. He winced in pain and cursed under his breath. "F*ck!"
Siya nga! And those guys will kill him if they see him here!
Anong gagawin ko? Think Lana! Think!!
"Aish! Bahala na nga!" Hinubad ko ang jacket ko at ipinantakip sa tiyan niya pagkatapos ay tinulungan ko siyang tumayo. Sobrang bigat niya kaya halos kaladkarin ko na lang siya papunta sa basurahan dito sa gilid.
Ibinagsak ko siya sa mga garbage bags at tinakpan siya ng ilan pagkatapos ay tumabi ako sa kanya. Sobrang dilim sa pwestong ito, imposibleng makita kami.
"Ito pre! Dito! Baka dito dumaan!"
"F-Flash...."
BINABASA MO ANG
Once Upon A Lie (Elite Boys 2)
RomanceMATURED CONTENT (R-18) A rich, self-sabotaging, rebel, has been Kiel's alias for years. And he liked it. He loved that people feared him. It makes him powerful and in control. He could do anything and get away with it just because he's part of the e...