BAB 43

20 1 0
                                    

"Lady!" Layla menapak masuk ke hotel milik keluarganya dengan penuh selamba sambil menyang senyum manis ke semua staf yang bertugas di lobi. "Hai, i nak kunci bilik atas nama Izham Malik ada?" dua orang resepsionis itu memandang sesama sendiri sambil meneguk liur ketakutan. "Tapi, Lady, kita tak boleh bag-"

    "Please, urgent. I betul - betul perlukan kunci untuk bilik Izham" Layla membuat muka kasihannya, terpaksalah resepsionis itu memberikan kunci bilik yang berdaftar atas nama Izham. Layla mengucapkan terima kasih lalu bergegas aras yang menempatkan bilik Izham dan Shayra. Perlahan dia membuka pintu bilik itu dan duduk di sofa yang disedia di dalam bilik. Sofa itu benar - benar menghadap ke arah katil. Terpaksalah Layla menonton kerja gila Izham dan Shayra kali ini.

      Izham bangun dan ingin berlalu ke bilik air, terhenti langkahnya tatkala melihat Layla yang sudah menongkat dahinya dengan jari telunjuknya dan merenung tajam ke arah mereka yang tidak mengenakan seutas benang pun tika ini. "Dah? Dah habis dah? Ingatkan ada lagi sambungan kerja you ni" melilau mata dan tangan Izham mendapatkan sesuatu untuk menutup bahagian yang terdedah.

     "Tak payahlah, Izham. Dulu masa you rogol i pun tak ada pula you nak tutup - tutup bahagian tu" Layla bangkit dan menapak ke arah pantry. "Apa you buat dekat sini, Lay?" Izham membalut tuala mandi sekitar pinggangnya dan mencampak sehelai tuala mandi kepada Shayra di atas katil. "Well... Saja nak tahu apa kau orang buat sampai tak datang kerja. Bos dah tanya" Layla memasukkan dua paket ke dalam dua cawan air kopi yang dia sediakan. "Nah, bagi ni dekat Shayra sekali. Mesti kau orang penat kan, dah exercise dari tadi"

      Izham menghulurkan cawan kopi ke arah Shayra yang sudah berbalut tuala mandi milik hotel itu. Tanpa usul periksa, mereka berdua minum dengn sangat nikmat. Betul - betul penat gamaknya ni. "Macam mana you dapat-"

     "Satu dah tumbang, satu lagi" Layla bernada mengingatkan memori kelam buat Shayra. Sedikitpun Layla tidak mematikan senyum sengetnya. "No, Layla. Please, lepaskan-"

     "Dua dah tumbang, to be continued"

"Woi, bangunlah!" Zulfan merenjiskan air pada wajah Izham. "A.... aku kat mana ni?" penuh lemah Izham bertanya, Zahran dan Zulfan pula hanya mengejak, "Aku kat mana ni nyeh nyeh nyeh" ejekan mereka berakhir dengan gaya seolah ingin muntah. "Hello, Izham and Shayra. How are you? Rasa okay selepas exercise selama 30 minit non - stop?" tanya Layla tidak bertapis.

        "Pehhh, setengah jam hangpa exercise eh? Power betui hangpa dua orang ni. Patut tak datang sekolah" sindir Khaliq. 5 minit selepas itu, pintu bilik itu dibuka oleh Lukman dan Adam yang barusan tiba. Baju Adam masih kemas di dalam seluar namun kolar dan lengannya sudah terbuka kancingannya. "Macam mana Izham, Shayra? Berapa banyak kalori dah terbakar?" Lukman menyambung menyindir.

       "Korang semua ni nak apa sebenarnya, hah? Apa masalah korang sampai kena tangkap kami? Apa salah kami?" Shayra menanyakan soalan bertalu - talu. "Eh, salah lah. Hangpa tipu member kami, hangpa kata pi overseas tapi rupanya dalam negeri ja. Hangpa masuk selamba je kan dalam hotel tu, kan?" Kabir duduk di hadapan Izham sambil memegang pisau. "Hotel kau ke yang kau sibuk sangat nak marah tak tentu fasal sekarang ni?" Izham mulai geram. "Ha tau pun tu hotel kami. Nama hotel tu, Hawwas Family Hotel. Faham? Perlu penjelasan lebih lanjut?" Kabir memainkan hujung mata pisaunya pada perut rata Izham.

      "Lepaskan kami, Layla! Apa salah kami sampai you kena buat kami macam ni?" raung Shayra sambil terisak menangis. Layla yang sudah hilang tudungnya menapak ke arah Shayra sambil membetulkan ikatan rambutnya. "Kalau you nak tahu..... Dalam darah you, ada darah musuh nenda i. They killed my grandparents, dude. Of course i akan tuntut bela. Tapi, bela bukan sebarang bela. I dah bersumpah yang i akan menamatkan seluruh keturunan musuh - musuh nenda dan kumpulan kami. And you salah seorang daripadanya, happy tak? Happy, kan?"

         "Otak you lah happy! Kami ni dah nak mati lah, sial! Kau tak takut ke, ha, kalau satu hari nanti, semua orang dekat Malaysia yang dah kenal kau ni, dapat tahu yang kau bunuh rakan kerja dia sendiri?!" Izham bersuara. Adam di belakang melepas tawa kecil seraya meneguk air bergas nya itu. "Yang kau tu, tak takut kalau satu hari nanti, semua orang dapat tahu, kau rogol rakan sekerja kau sendiri, dera dia, pukul dia, mengancam nyawa Malaysia dengan letakkan bom di seluruh negara, dannn.... yang paling penting, berfoya dengan wanita pelacur ni?" Adam berdiri di belakang Layla sambil tangannya melingkar di sekitar pinggang isterinya. "Wanita pelacur you panggil i, Adam?! I ni ex wife you lah! I used to be your wife, how dare you call me like that?!"

          "'Ex' wife, bukan my wife. Bukan i tak tahu, Shayra. You sebenarnya ada banyak affair dengan lelaki lain, kan? Other than Izham, i bet you pun ada affair dengan Aariz juga, am i right?" Kelu lidah Shayra dan Izham. "I..... i tak... sengaja, Adam. I terpaksa buat macam tu" tipu Shayra. "Pala mung tak sengaja, natang! Tuii" Kabir meludah di sisinya. "No, Shayra. Actually, you did the right thing. Kalau you tak ada affair dengan lelaki lain, i takkan dapat my woman back kan, sayang?" Layla menayang senyum manja dan mengangguk laju. "Adam, apa kita nak buat ngan depa ni, takkan nak duk diam ja? Tangan aku ni ketaq dah nak tikam badan depa ni"

      "Takpe, Fan. Kita bagi dia peluang terakhir, biar diorang datang kerja dulu. Diorang kena tengok dulu hadiah depa" Izham dan Shayra memandang sesama. Apa hadiah yang bakal diberi oleh Adam dan Layla buat mereka?

        Seminggu berlalu setelah insiden itu, sekolah Adam kini sedang mengadakan mesyuarat terbesar, PIBG. "Sebelum kita mengakhiri majlis dan mesyuarat kita hari ini, ada perkara yang ingin saya sampaikan. Saya, selaku pengetua sekolah ini, dan beberapa pegawai jabatan pendidikan yang lain, sebulat suara untuk memberi hadiah istimewa buat dua orang guru kami. Cikgu Izham dan Cikgu Shayra. PA system, tolong tayangkan video itu"

      Semua pasang mata beralih ke layar skrin yang besar di hadapan mereka. Video itu membuat semua orang terdiam, video itu menayangkan kerja gila Shayra dan Izham minggu lepas di hotel keluarga Layla. Mata - mata kini memandang ke arah Izham dan Shayra yang sudah tidak tentu arah, dek kerana terlalu malu, mereka bangun dan berlari keluar dari dewan yang menempatkan mesyuarat itu. "Now, everyone finally see the true colors of them. Kami, sebulat suara ingin memecat Izham Malik dan Shayra Qaisarah daripada terus menjadi seorang guru di sekolah ini atau mana - mana sekolah, dengan alasan, memberi alasan yang tidak benar soal ketidakhadiran mereka dan berfoya - foya di luar. Mesyuarat bersurai"

Riuh dewan itu dengan mulut - mulut membawang guru - guru, ibu bapa juga murid. "Nice dhooo, Adam. Selamba badak je mung tayang video tu. Siapa punya idea ni?" Adam memandang Layla di sebelahnya, "Layla. Layla yang cadangkan untuk kita beritahu semua orang tentang Izham dan Shayra" Layla cuma menayang senyum biasanya, indah senyumannya tanda dia gembira dengan permainannya sendiri.

CINTA YANG KEMBALI : MARS AND HIS NIGHT [COMPLETED]Where stories live. Discover now