♡Pengenalan♡ Klon Chapter 1

276 14 1
                                    

KEI.. Adalah nama aku. Ani! Nama panggilan! Nama sebenar Kim Ji Yeon. ^^ Dah la! Pigi la! Aku bukan anak berada. Aku anak beranda.. ani... aku gurau. Aku anak orang miskin. Eomma aku dah meninggal. Appa aku pula sakit jiwa. Bukan gila ok! Dia sakit macam perangai kebudak-budakkan. Dia amnisea.

Aku ada oppa. Tapi, lama dulu. Sekarang dia tak ada. Bukan mati. Tapi, hilang. Sejak dia mengikuti kem yang diadakan oleh sekolahnya di hutan. Masa itu, semua risau. Terutama eomma. Sewaktu itu, aku berumur 6 tahun. Masih comel lagi.

Aku tahu cerita ini daripada Eomma. Eomma meninggal sewaktu aku berumur 10 tahun. Appa mempunyai penyakit ini pun sewaktu aku masih berumur sehijau jagung. Kata Ahjumah selaku nenek angkat aku itu, (jiran sebelah rumah) appa jadi macam itu disebabkan dia tidak boleh terima yang eomma dah tiada.

Eomma telah tiada kerana penyakit yang dihadapinya. Iaitu, penyakit Jantung. Aku kan orang miskin. Mana ada duit. Sejak itu, aku lah yang menggantikan tempat eomma.

Menjaga appa, memberi appa makan serta menyara keluarga. Aku juga mempunyai dongsaeng! Namanya... jeng! Jeng! Jeung! Hahaa. Nama panjang Kim Yi Jeung.. tapi aku panggil dia Jeung. Tempat dimana aku meluahkan rasa sedih, gembira dan sebagainya. Dia berumur 13 tahun. Dan aku, 18 tahun! Masih sekolah. Hehee. Tapi tidak mempunyai duit. Jadi, Jeung aje yang bersekolah.

Kini, aku berkerja. Memang lah rasa cemburu melihat gadis-gadis sekolah yang sering melepak di restoran ini muncul. Namun, sudah tidak berkemampuan. Tahan saja lah..

"Aigoo! Seulgi-ah!" Terhenti tangannya daripada menulis diari. Kei memandang Seulgi lalu, menggejarnya.

"Mwoya?! Woah! Diari!! Hahaa!" Jerit Seulgi setelah melihat sedikit-sedikit isi yang ada di dalam buku itu. Pen yang dipegang Kei terus dimasukkan ke dalam poket apron coklat miliknya.

Terjengket-jengket kakinya ingin mencapai buku yang kelihatan sedikit rosak itu.

Manakala, Seulgi seronok membaca buku itu.

"Yah! Ergh! Bagi balik la! Seulgi-ah!" Renggek Kei.

Seulgi tergelak sedikit. Hish! Dia ni! Memang suka tau buat orang marah! Hari ini dia dah baca diari aku yang ke 5 minggu ini aje dah masuk 10 dia baca! Dekat mana lagi aku nak menyorok bila tulis diari?! Tak cukup tersorok lagi ke dekat jamban?!

Seulgi masih seronok membaca buku itu.

Manakala, Kei sudah tidak berdaya untuk menghalang. Kaki sudah penat mahu menginjit-injit.

Kalau dengan Seulgi memang sampai keesok dia tidak akan dapat diari dia balik.

Kei memuncungkan mulut. Seulgi menurunkan tangan dari terus mengangkat tinggi buku diari Kei.

"Hahaa.. mian la Kei wahai sahabat ku. Sorry. Hahaa. Okok.. aku tak akan bagitahu semua orang! Aku janji!" Pujuk Seulgi pada Kei yang sudah mula membuat muka.

Air mata Seulgi yang sudah mula bertakung di tubir mata diseka. Akibat tertawa melebih-lebih.

"Hish! Suka buat aku geram! Dah la tak nak kawan!" Kata Kei. Sengaja ingin mencucuk Seulgi supaya mahu memujuknya. Sebenarnya, Dia sudah ok jika dengan Seulgi. Seulgi buat apa-apa pun dia sudah tidak kisah. Kerana Seulgi adalah sahabatnya sejak kecil lagi.

Seulgi juga sering membantunya jika dia di dalam kesusahan wang mahupun sekian-sekian..

Seulgi anak orang kaya. Namun, akibat perangai tomboy serta kuat pontengnya itu membuatkan pengetua sekolahnya menggantung persekolahan Seulgi.

Lagipun, setiap kali Seulgi ponteng. Dia bukan kemana pun. Dia hanya ponteng menolong Kei di restoran ini. Sudah acap kali Kei menegurnya agar berhenti membuat perbuatan itu. Namun, jawapannya tetap sama.

'Kau sekolah, aku pun sekolah'

Pening kepala Kei dibuatnya. Dan akhirnya dia pun pasrah mahu menegurnya lagi. Bukan dia tidak faham akan situasi yang dihadapi Seulgi di rumah. Parents Seulgi tidak pernah pun menggambil tahu tentang keadaan Seulgi. Seulgi yang telah digantung sekolah pun mereka tetap tidak mahu masuk campur. Sebab itu apa sahaja yang mahu dibuat Seulgi. Seulgi akan buat, tanpa halangan parents. Dan sesiapa kecuali Kei. Sudah Seulgi menganggap Kei seperti adik beradik sendiri pun.

"Nah!" Suara Seulgi menyentak Kei dari terus berada di alam lain.

Kei memandang buku diarinya. Bergilir, selepas itu pada Seulgi pula.

Ternyata jarumnya tidak dapat mencucuk manusia seorang ini untuk memujuknya daripada berterusan merajuk.

Kei tergelak. Lalu, perlahan-ii tangannya mencapai buku yang sudah hampir terkoyak itu.

"Hehee.. kau menggelamun lagi. Aku tahu! Dah jom! Khaja!" Ujar Seulgi. Tangan Kei dicapai dan dibawa laju ke luar dari tandas itu.

Hidup sebenarnya tidak semudah yang kita sangka. Namun, kalau kita percaya dan yakin. Kita pasti dapat mengatasinya.

ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ

(KIM JI YEON a.k.a KEI LOVELYZ ^^)
(KANG SEUL GI RED VELVET)

confusing love... [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now