-Chapter 31-

62 7 0
                                    

Mulut Seulgi tak habis-habis bergerak je dari tadi. Dia menyepak-nyepak batu kecil yang ada di depnnya sambil berjalan.

Topinya dibetulkan sedikit. "Hish! Ada adik angkat pun. Tapi, suka sebelahkan orang lain bukan kakak angkat dia. Karang aku angkat kang!"

Seulgi buat-buat macam dia tengah angkat Jeung. Ala-ala BIGSHOW angkat mangsa dia kat WWF gitu... or WWE?

Masa dia berdrama WWE dekat tasik tu. Tiba-tiba Phone dia berbunyi.

Ting!

Seulgi berhenti dari berbuat demikian.

Dia mengeluh. Geram campur menyampah!

Dengan persaan yang malas dia pun mengambil phonennya dari dalam poket.

Dia heret ke kiri kekunci skrin dia. Nak tengok manusia mana lah yang berani hantar dia meses waktu-waktu macam ni!

' apahal kau marah sangat? Kau kan kuat. Aku baru main-main dah marah ke? Heh.. poyo! '

Terbuntang mata Seulgi. "Mwo?!!" Dia pun tengok la dari siapa. "Private namber?! Aaahhhhh!!!!!! Sekki!!!!!!!!!!! Sapa dia ni?!!! Aku dapat kau aku pijak-pijak!..... lenyek-lenyek!!!.... macam LEMPENG!!!!! bukan lempeng je! Roti canai pun!!!!! Aku pusing-pusing kau ke udara macam ROTI CANAI!!!!!!!!!"

bermacam-macam gaya yang dia buat dekat tasik tu. Sampai orang yang nak berkelah. Ambik angin semua pelik. Gila ke?

Masa time. Dia nak pijak-pijak orang tu. Bukan main lagi Seulgi. Sampai terlompat-lompat. XD bayangan yang tersangatlah hebat.

Dari jauh. Tanpa dia sedari. Ada orang yang sedang memerhatikannya.

Dia tergelak dalam diam. Entah mengapa dia rasa terhibur dengan Seulgi. Tetapi, tanpa dia sedar juga. Ada seorang lelaki melihatnya dari belakang. Dia menggigit bibir. Tangan digenggam.

▷Skip◀

Jeung mengeluh. Sorry lah unnie... Jeung terpaksa buat benda ni. Kena ugut! TOT

Dia ugut bersama kekacakannya! >< memang lah Jeung terpaksa! Huhuu~

-.- Jeung pun menghirup air coffee si Seulgi tu. Membazir kalau tak diminum. Dah la mahal makanan dan minuman sini. Pokai beb!

TING!

Jeung melihat phonenya disebelahnya. Dia membuka meses.

Adoii!!! Dia nih!!!

' mana dia? '

Eiii! Tak habis-habis!!

Jeung mengeluh. Kalau nak diikutkan hati memang dia dah buat DERK dengan meses tu! Tapi, apakan daya... Jeung hanya manusia biasa. ~

Dengan perlahan maha lemah lembut. Tak ada tenaga. Dia pun membalas. ' molla '

Ok direct.. :3 senang. Jawapan yang ringkas tetapi penuh dengan maksud yang tersirat. Eceh!! XD

Belum sampai 5 saat phone dia berbunyi lagi.

"Ini nak type laju-laju ni apahal? Cepat gila type! Aku belum letak phone lagi! Memang hantu gula betul la dia ni!"

Dengan perasaan naik gila. Dia pun dengan 'baik hatinya' buka.

' [image] '

Ok mata Jeung waktu ni terbuntang luas. Ahhh!!!! Dia ugut lagi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Arghhh! Ootteokkhae!! TOT

nak tau tak gambar apa? Gambar Jeung tengah bercium dengan... jeng jeng... Jhope :3 (sorry korg pemnt jhope xD) dah lah dia nyorok-nyorok buat BENDA TU. Mcm mne si gula ni bolh tau?!

Jeung tutup gambar tu. "Eeiii!! Tak suka lah!!"

Dia mebalas. ' yah!!! Oppa!!!!! Mwoya!! Neo mechieosseo?!! Okokokokok...! Dia keluar pergi tasik! Sudah! K bye! Jangan balas! >< '

Mesti korang pelik kan. Seulgi tak bagitahupun dia pergi mana. Tapi, macam mana Jeung boleh tahu? Ha... yang tu magic namanya.. xD

Sebabnya.. Seulgi kalau rasa perasaan dia terkacau or whtever. Mesti dia selalu pi situ. Konfem la Jeung tahu. Kakak angkat dia kottttttt...

:3

ting!

' kamsa! Saranghae dongsaeng! '

Kadang-kadang, Jeung pun pelik kenapa dia nak sangat buat benda ni? Sedangkan... Dia nak pikat hati unnie dia.. iaitu KEI?

Dia pun tahu kisah sebenar Suga dan kakaknya. Semua Suga sudah ceritakan pada Jeung. Actually, Jeung pun tak faham dengan perempuan yang serupa Kei tu.

Haih, kalau difikirkan aje. Boleh naik bulu ni..

♔Skip♔

Kei melingkar tangannya ke berut. Badannya sedikit kedepan. Mulut pula mancung sedepa.

Tak pasal-pasal muka dia juga yang dipaksa untuk teman manusia seorang ni pergi beli-belah.. nasib sekarang ni cuti minggu!

Bila nak mula sekolah ni?! Rindu dengan Jin dan Yein! ToT

"Ja~ dah sampai.. kau pergi la beli barang-barang dapur.." arah Sungyeol.

Kei terkejut. Matanya membulat. Dia membetulkan balik badan yang terjatuh ke depan tadi. Jari telunjuk di tuding ke arah mukanya. "Na?!!"

Sungyeol mengeluarkan phonenya lalu, menaip-naip sesuatu. Tetapi, kepalanya tetap dianggukkan.

Kei gigit bibir. Eeiii!!

Tangan lantas dicekik leher Sungyeol lalu digoyang-goyangkan.

"Awak suruh saya yang temannkan. Tapi, sekarang awak suruh saya pula yang pergi beli!!!!!!! Arghh!!!! Geramnya saya!!!!"

Sungyeol dah terbatuk-batuk. Tangan dah tergapai-gapai minta pertolongan. Cermin kereta diketuk-ketuk. "Uhuk! Uhuk! To-tolonggg!!~~~"

"Woi.. keluar la. Apa lagi?"

Suara gangguan Sungyeol mematikan lamunan gila Kei. Kei tersentak.

"Eeeiii!!! Awak ni!!!~" adoi!! Nak aja aku sepak manusia ni!!!!

Sungyeol selalu buli Kei. Kebelakangan ni. Sungyeol tak habis-habis nak sekeh je kepala Kei. Apa salah Kei pun dia tak tahu? Sungyeol! Apa salah Kei~~

ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ

♣Hahahaha... sorry la... kalau ada typo xD.. hope enjoy.. ^-^ dont forgot to. Vote or Komen? Hehehohohihihi♣

♣Tunggu tau! Huhuhohohihiihihi... peace! XD ♣

♔Author-nim♔

confusing love... [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now