P/s: sorry panjang! (ಥ_ಥ) (783 patah perkataan) apapun.. enjoy!
▷•◁▷•◁CHAPTER16▷•◁▷•◁
Sungyeol berdiri di sebelah Kei yang semakin hari semakin pucat. Masuk hari ini. Sudah tiga hari Kei terbaring di hospital. Ini bukan pengsan. Ini dah tahap koma! Hebat betul tangan Sungyeol. Tumbuk orang sampai koma.
Sungyeol duduk di sebelah Kei. Tangan Kei digenggam erat. Tiba² setitik air mata jatuh pada tangan gebu Kei.
Sungyeol menangis? "Mi-mian Kei-ah.. A-aku bukan sengaja nak tumbuk kau... Kei-ah.. Eronun.. Bangun la.. Aku risau.. Aku rindu nak dengar kau membebel... Kei.." bisik Sungyeol.
Perlahan² dia mencium tangan Kei bersama air mata yang mulai jatuh.
"A-aku jeles! Jeles dengan.. Suga.. Aku sendiri pun tak tahu kenapa.. Secara automatiknya.. Tangan aku naik dekat muka Suga.." sambungnya lagi..
"Ch-chagi.. Eronun jusaeyo.." pintanya lembut. Dia memandang wajah isterinya. Sambil tangan mengulas lembut pipi itu.
Tiba² seorang doktor tiba. Sungyeol terkejut. Lantas dia menoleh. Air mata dilap. Sungyeol berdiri selepas melihat doktor itu. Tangan Kei dilepaskan.
Doktor itu tersenyum. Sungyeol menunduk hormat. "Annyeonghasaeyo.. Encik Sungyeol. Encik, boleh tak keluar? Saya nak check puan kejap" kata Doktor yang bernama Haejin itu.
Sungyeol menjadi pelik selepas dia melihat satu botol kecil yang dipegang doktor itu. Tetapi, tetap juga dia menganggukkan kepala dan keluar.
Selepas Sungyeol keluar. Doktor Haejin yang kelihatan cantik menyanggulkan rambutnya itu. Mendekati Kei.
"Sabar ye Kei.. Tak lama lagi kau mati.." katanya sambil tersenyum sinis. Dia mengambil botol kecil itu. Disuntik botol kecil itu sehingga habis lalu, di suntik pula pada air yang tergantung di sebelah Kei. Air itu telah pun tercampur.
Setelah itu, dia mengemas segala barangnya. Itulah setiap hari dia buat pada Kei. Supaya Kei tidur tidak bangun². Dia tersenyum sinis apabila melihat wajah pucat Kei.
"Tak lama lagi Kei.. Tak.. Lama lagi" dan terus dia keluar dari bilik Kei.
×°×°×°×°×
"Kau dah buat apa yang aku suruh?" tanya namja yang kelihatan sedikit berusia itu pada Mr.Lee.
Mr.Lee menganggukkan kepala. Namja yang berada di depannya tergelak. "Hahaha! Bagus! Aku cukup berterima kasih dekat anak kau sebab.. Memudahkan kerja kita"
Mr.Lee tergelak sama. "Hahaha! Aku pun tak sangka macam tu encik Lee. Hahaha! Selagi dia tak mati. Selagi itu kita masukkan cecair tu dekat badan budak tu" ujar Mr.Lee.
Encik.Lee tergelak lagi. "Lagi cepat budak tu mati. Lagi cepat Sungyeol kahwin dengan Iu.." Tambah Encik Lee.
"Ya! Ya! Betul tu! Lepas itu, lebih cepat lah saya dapat 6% daripada Jongshare holdings ya tak? Hahaha!" Mr.Lee bertambah galak ketawanya.
Encik Lee pun sama tergelak. "Ya! Ya!" Dia mengacau air coffee nya. Lalu berbisik. "Lepas tu senang la aku bunuh kau"
Skip
Haih! Benci la aku dengan dia ni! Annoying la! Eee! Dah la buah hati aku dah kahwin. Aku pula kena dating dengan budak tak guna ni! Menyampahnya!!
Sedari tadi iu mencebik je kerja. Macam la aku tak dengar.
Kata Hongbin dalam hati. Dia menjilat ais krimnya.
"Ambil la ais krim tu. Karang cair baru nak menangis!" sindir Hongbin. Iu mencebik. "Aku tahu lah! Lagi bagus ais krim tu cair. Sama macam aku sekarang ni. Dah macam nak cair dari tadi duduk aje dekat bawah matahari ni!" marah iu.
Hongbin tergelak kecil. Mengada!
"Lantak kau lah.. Kau punya ais krim. Bukan aku.kau tak nak baik bagi aku. Bak sini!" dengan senang hatinya Hongbin pun ambil ais krim iu. Iu yang pandang dah membulat mata. Eh! Eh! Ais krim aku!
Pantas dirampas ais krimnya dari tangan Hongbin "eh! Ais krim aku! Kau jangan sentuh la! Dah la tangan tu ada virus! Entah² kulat pun ada!" Hongbin tergamam. Sebab ais krim iu dirampas iu.
"Eh! Tadi bukan main kata tak nak! Tangan aku ada virus pun kau nak kisah apa? Nah! Ambik ni!" Hongbin melekatkan tapak tangannya pada muka iu. Iu menepis tangan 'virus' Hongbin. "Eee.. Yah! Yah! Virus!!" dia menolak tangan Hongbin. Tapi,boleh pula Hongbin tonyoh² tangan dia dekat iu lagi.
"Nah virus sangat kan. Padan muka!" usik Hongbin. Iu menolak² tangan Hongbin. Tapi, makin ditolak iu. Makin galak Hongbin mengusiknya.
Akhirnya, iu pun mencubit² lengan Hongbin. "Yah!" Hongbin mengeran kesakitan. "Aigoo.. Yah! Sakit tahu!" marahnya.
Iu mencebik. "Padan muka! Tonyoh la lagi tangan virus tu!" ujar iu. "Ha! Tonyoh la lagi! Biar aku cubit!"
Hongbin tergelak. Oo kau cabar aku ek.. Nanti..
"Nak? Nak?" lepastu dengan tidak semena² Hongbin menenyehkan ais krim dia dekat tapak tangannya. Dan.. Tonyoh tapak tangan Hongbin yang penuh dengan ais krim tu dekat muka iu.
Iu tergamam. Mukanya penuh dengan ais krim. "Yah!! Hongbin!!" Hongbin tergelak lalu melarikan diri. "Nak sangat kan! Padan muka!"
Iu mengejar Hongbin. "Kau tunggu sini!! Hongbin-ah!! Tunggu!!"
"Kejar la! Lai meyh! Hahaha! Pontianak!"
ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ
Tututututututtt.. Sorry beb.. ahahaa.. Bosan sikit bab ni.. Huargh!! T.T apapun teruskan membaca!
Vote n komen ek? Jeballlllll
Author.. Peace!
YOU ARE READING
confusing love... [SLOW UPDATE]
FanfictionConfusing Love mengisahkan tentang... jeng-jeng... kim ji yeon dari lovelyz dan Sungyeol infinite yang dikahwinkan secara ZUPPP macam magic. dalam perkahwinan itu, mereka banyak berubah.. tapi, takkan lahkan.. umur baru 18 / 19 dah kahwin. Tu daebak...