-Chapter 29-

46 8 0
                                    

Terbuntang mata Sungyeol selepas melihat Kei keluar selamatkan.. Suga?!

Da heck! Bini aku!~ ToT

Sungyeol mengetap gigi. Eii Gula ni memang nak kena sambar petir dengan aku dia ni..

Selepas itu, semua rakan² Suga pula keluar.

Kali ini Seulgi pula terbuntang matanya apabila melihat.. Jimin?

Pahal mamat ni ada kat sini?

♕Skip♕

"Appa kata kahwin dengan Sungyeol!!"

"Iu kata tak nak! Tak nak lah! Iu nak kahwin dengan Hongbin!" Iu memeluk erat lengan Hongbin.

Encik Lee berdiri dari tempatnya. "Iu!!"
"Oppa! Sudahlah tu.. dia kata tak nak.. tak nak laa" pujuk si isteri.
Iu memandang eommanya. Hongbin sedari tadi hanya mendiamkan diri.
"Eomma" bisiknya.

Eommanya tersenyum. "Ah! Tak ada! Aku tak terima! Aku bukan tak kenal jantan ni!" Encik Lee menudingkan jarinya pada Hongbin. Tiba² Iu menepis. "Jangan tuding jari tu dekat Hongbin! Kalau appa tak setuju. Iu keluar!!"

Pantas Iu menarik tangan Hongbin keluar dari tempat itu. Eommanya terkejut. "Iu!"

"Ha! Pergilah kau! Aku tak anggap kau anak kalau degil macam ni! Dah bunting baru nak kahwin! Bodoh! Anak sial!"

"Oppa!!" Marah isterinya. Tetapi Encik Lee hanya mengendahkan dan terus berlalu pergi dari situ.

Walaupun jauh, Iu masih dengar dengan kata² appanya. Dan sesungguhnya dia terkesan dan sedih.

Maafkan iu pa

♕Skip♕

"Apahal kau balik tak terus datang sini?! Ouh.. nak tunjuk kat aku yang kau dah ada NAMJACHINGU macam tu?!" Tengking Sungyeol pada Kei. Kei tergamam. Dahi berkerut.

Tak, yang dia nak marah aku apahal?! Suka hati aku lah!

Tadi, lepas kejadian 'bini aku~' tu.. Sungyeol terus tarik tangan Kei masuk rumah nya. Atau lebih tepat 'mereka' . Sebab nak berbincang la sangat..

Yang si Seulgi tu, bukan main gaduhnya dengan geng Jimin dan 'Namja baju duriannya' atau lebih dikenali. Bts..

"Apahal awak nak marah saya?"

Sungyeol menggigit bibir. Boleh pula dia tanya aku macam tu?~ ToT

Kenapa tak tanya pasal kesihatan aku?!

Kau sendiri pun tak nak tanya. Balas otaknya.

Tanpa membalas soalan Kei. Sungyeol terus pergi dari situ.

Kei mencebik. Gila!

•Skip•

"Tolong lah.. tolong maafkan aku.. jeongmal mianhaeyo!" Iu melutut di bawah kaki Sungyeol. Sungyeol tergamam. Kei juga begitu.

"Erk~" Sungyeol menoleh pada Kei. Kei pula memandang sekilas Sungyeol dan selepas itu turut melutut ke kaki Sungyeol untuk membangunkan Iu.

"Iu-sshi~ sudah la tu.. kau jangan la macam ni. Kau mana ada buat apa² dekat Sungyeol." Kei memegang kedua² belah bahu Iu. Menyuruhnya berdiri. Kei mengelap air mata Iu.

"Kalaupun ada, aku yakin Sungyeol maafkan kau.. kan?" Kei memandang Sungyeol. Sungyeol mengerutkan dahi.

Matanya membicarakan sesuatu pada Kei.

Macam ni...

'Mwo?! Na?! Shiroyo! Konfem lah aku tak maafkan dia!!'

Tetapi Kei membalas dengan muka yang garang. 'Awak ni kenapa?! Nak kena liku baru nak maafkan?! Nak tunggu dia cium kaki awak dulu ke baru nak maafkan? maafkan ajelah!'

'Kalau boleh buat la!'

'Mwo?! Eo! Jangan sampai awak yang cium kaki saya nanti kang! Maafkan!'

Sungyeol menjeling. Tetapi lengannya dicubit Kei. "Aw! Sakitlah!"

"Kan?! Maafkan kan?"

Sungyeol menjeling isterinya dan Iu sebelum menjawab. "Ish! Yela.. yela!"

Hish! Semua aku je yang nak mengalah. Makan kaki juga yeoja ni kang.

Iu tersenyum. "Jjinja oppa?! Ka-kamsayo~ ToT Iu rasa bersalah sangat kalau tak dapat kemaafan oppa!~ >< oppa~ Kei~ walau apapun yang terjadi Iu akan menolong korang. Walau dengan nyawa ^^"

Sungyeol dan Kei mengerutkan dahi. "Ha?" Tanya mereka serentak. "Hmm.. apa-apapun.. annyeong~! Iu balik dulu!" Lantas Iu memeluk Kei dan Sungyeol.

Mereka mengerutkan dahi. Pelik betul.

ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ

♔Sorry la tak best sangat tak ada banyak idea pun.. ToT
♕Thanks baca,vote,komen. N letak Ff saya kat reading list korang..! >< thanks sangat!! ToT
♔Teruskan menunggu! ><
♕Fighting to me! :3 ><

confusing love... [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now