♔SKIP♔
Seulgi berjalan-jalan ditepi Laut. Pipinya dikembungkan. Bosan tau bosan. Semangat macam dah melayang je ikut sama terbang dengan angin.
Sesekali kakinya menyepak-nyepak pasir pantai itu. Disebabkan kepalanya ditunduk. Seulgi terlanggar seseorang.
"Wowowowo!!!" Seulgi terlanggar 'manusia' tu hampir aje nak masuk kat dalam pantai ni! Nasib baik dapat imbang! Kalau tak pakar dalam imbangan ni. Dah i say 'bye-bye' dah kat u. :3
Seulgi hela nafas. Ada ajelah babak singkat drama kat dalam cite ni! tak habis-habis nak terlanggar!
Seulgi toleh kebelakang. Dah la orang tak ada mood! Ada pula yang melanggar. Memang ko idam nak makan kaki sais 89 la jawabnya!
Bukan main terbuntang lagi mata Seulgi bila tengok orang yang di TERlanggar! Ingatkan boleh la hambur sikit-sikit ayat kesat. Tapi, dah disebabkan pelanggarnya pun MUSUH ABADI yang sememangnya ABADI dia! Memang tak la dia nak hambur SEDIKIT-SEDIKIT!
SAY NO UNTUK SEDIKIT-SEDIKIT!
Silang tangan huruf X awal-awal!
"Yah!!!! Sugar Free! Kau memang nak makan kaki sais 84 aku ni ann! Kau buta ke?!! Mata letak mana mata?! Kaki?! Lutut?! Bawah kaki?! Dalam lutut?! Tak pun bawah ketiak kau tuh?! Busuk bukan main! Kalau aku jatuh masuk dalam pantai ni! Siapa nak selamatkan?! Itu nasib baik aku pandai BERENANG kalau tak?! Say bye-bye kau kata aku! Itupun kalau aku hidup! Kalau aku mati?! Kau say 'may god bless u. Arwah baik orangnya' macam tu! Kalau pun aku mati sape nak ganti nyawa aku?! Ha!! Nasib baik tak da ombak! Ini pantai ke laut pun aku tak tau! Kau tau tak-"
Ya~ yeoja ni. Hampir je kut. Belum kena lagi. Kalau dah kena boleh la cite! Aku perhatikan je mulut dia yang POT PAT POT PET tu. Bergerak bukan main laju. Sepatah nokharom pun aku tak nak dengar. Tengok je mulut terherong-herong dia pun dah cukup buat aku BLURR 100% inikan pula nak dengar ayat dia yang panjang berjela tu.
"... KAU TAU!! HA!! YANG KAU PANDANG AKU MACAM ORANG BODOH NI APAHAL?!! KE DAH MEMANG BERCITA-CITA TINGGI NAK MAKAN KASUT AKU?!!" Suara lantang lagi mengejutkan Seulgi ini membuatkan Suga terkejut.
Suga membuat muka pelik. "Kalau aku dah bercita-cita tinggi nak makan kasut kau tu! Memang dah lama aku minta. Tak payah tunggu waktu ni" hish! Kalau la aku tau dia akan membebel macam pengetua sekolah. Memang aku tolak laju-laju aje yeoja ni sampai masuk laut ni.
"Hish! Dah la tak minta maaf! Menyindir lagi! Dosa kau memang banyak la dekat aku!" Marah Seulgi. Dia kehadapankan sedikit langkahnya mendekati Suga. Jari telunjuknya juga sudah menyentuh hidung Suga. Tepat lagi Mengena!
Suga menghembuskan nafasnya kuat. Membuatkan Seulgi menjatuhkan jari telunjuknya. Suga agak sedikit tinggi dari Seulgi membuatkan dia tertunduk memandang Seulgi.
"Dosa kau dekat aku kau tak kisah pula! Kau tau tak! Mulut kau tu! Tak habis-habis nak pot-pat-pot-pet aje dari tadi! Ingat aku dengar sangat ke dengan suara lantang kau tu?! Mana punat volume kau? Aku nak SLOW kan sikit. Bising kau tau!"
"Ya-"
Baru Seulgi nak membalas tiba-tiba dia dan Suga terdengar sesuatu.
'Eomma-eomma.. eunni dengan oppa tuh kenapa?'
'Ish.. Haeru jangan dengar. Tak baik dengar pasangan SUAMI-ISTERI bergaduh. Dah-dah'
'Tapi, eomma. Unnie-'
'Haeru..ssh~'
Lama kelamaan suara mereka pun berjauhan. Seulgi dan Suga terdiam. K kekok. Lepas je dengar ayat SUAMI-ISTERI tadi. Terus otak tak berfungsi nak marah.
Seulgi kekok. Dia pandang Suga. Baru dia terkejut. Begitu juga Suga. "Andwae!-andwae!-andwae!!" Mereka dua mengambil seberapa banyak langkah mengundur untuk menjauhkan diri. Dua-dua menjerit perkataan yang sama. Seulgi membelakangi Suga.
"Aku nak pergi cafe jap. K bye" alasan Seulgi. Padahal duit pun pokai ada hati nak pergi cafe.
Suga diam.
K. Jawab nya dalam hati.
ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ
♔lulululs xD sorry selalu lmbt update. Busy la ktekn naik f4 ni bnyk pula hw nye. TOT sedih author. Apapun.. enjoy ek! Vote terutama xD k bye muah muah lulls xD
♔Vote n Komen? ♔
♕Author♕
YOU ARE READING
confusing love... [SLOW UPDATE]
FanfictionConfusing Love mengisahkan tentang... jeng-jeng... kim ji yeon dari lovelyz dan Sungyeol infinite yang dikahwinkan secara ZUPPP macam magic. dalam perkahwinan itu, mereka banyak berubah.. tapi, takkan lahkan.. umur baru 18 / 19 dah kahwin. Tu daebak...