Ting! Tong!
Kei dan Sungyeol memandang ke arah pintu. "Kau buka" arah Sungyeol. Mata Kei membulat. "N-na?"
Sungyeol menganggukkan kepala. "Yela! Habis tu.. Ada orang lain lagi ke selain 'BADAN TAK ADA SELERA' ni?" sindir Sungyeol. Bertambah berasap telinga Kei dengar.
"Yah! Awak tu byuntae! Pergi la buka! Awak sapa nak arah saya?!"
"Aku suami kau pahal?!"
Ting! Tong!
Kei tergamam. Eeeiii.. Dia pandai pula bercakap..!
Kei mengetap gigi.. Eeeiii dia nii!! Manakala Sungyeol tersenyum jahat.
Tahu pula berhenti..
Ting! Tong!
Akhirnya terpaksa juga Kei gagahkan kaki untuk membuka pintu. Dengan helaan nafas geram dia pergi ke situ. Tapi, sebelum itu. Sempat dia menumbuk peha Sungyeol. Terjerit Sungyeol.
"Aduii.. Yah!!" Kei tergelak . lalu dia menjelirkan lidah pada Sungyeol. "Padan muka! Wekk!!"
Dengan sisa² ketawa dengan kepuasannya dia memulas tombol pintu. "Nae?"
Alangkah terkejutnya Kei apabila melihat 3 orang namja kacak sedang berdiri di hadapan pintunya. Mula² tu dorang macam terkejut tapi lepas tu dorang tersengih.
"Hehee... Erk.. Annyeonghasaeyo...noona...?" lihat sahaja kening namja itu bersambung. Kei tergelak "saya 18 tahun. Nak masuk 19" ujar Kei lembut.
"Ah! Dongsaeng.." dengar sahaja kata² kawan lelaki yang berambut merah itu. Kei terkejut. "Aishh.. Jjinjayo??"
"Nae.. Tapi bagi saya tak lah.. Kita chingu" ujar namja berambut merah itu lagi. Kei sedikit terkejut. Jjinjayo? Ah.. Alangkah bahagianya dapat kawan mula² pindah.. Tapi.. Tak bahagianya.. Si byuntae tu!
"Jjinja? Awak umur berapa?" kei mula bertanya pada rakan kepada namja yang berambut merah itu. "Panggil oppa je.. 19 tahun nak masuk 20.yang ni.." dia menepuk bahu rakannya yang rambut berwarna oren. Dia tersenyum. Menampakkan giginya yang tersusun rapi.
"Dia.. 20 tepat" kata nya. Kei hanya tersenyum. "Ouh.. Awak bertiga kenapa ya datang sini?" tanya Kei. Yela.. Dia pelik, kenapa tiba² datang, tak ada hujan / ribut taufan pun tetiba ketuk rumah orang..
Mereka tersengih lagi. "Kitaorang dengar ada jiran baru. Tu yang datang sini cepat² tu, nak kenal. Kau jangan risau. Kitaorang memang macam ni.. Apapun.. Annyeong.. Aku Jungkook.. Rumah kitaorang selang satu rumah ni.." terang Jungkook berjela panjangnya. Kei tersenyum "nae.. Selamat berkenalan" dia menundukkan badannya.
Jungkook membalas sambil tersenyum. "Nae.. Oppa pula V! Ni Jhope.." V mengenalkan dirinya dan Jhope pula pada Kei. Kei tersenyum. "Neo?" tanya jhope tiba². "Erk.. N-na? Ah! Nae-nae! Annyeong.. Nanaen Kim jiyeon imnida.. Kei.." tiba² wajah mereka terkejut. "Mwo? K-kei?" tanya V takut². Kei pelik.
"Nae!" balasnya. Tiba² mereka bertiga saling berpandangan. Seperti tidak percaya. Kei pelik.
"Erkk.. Apapun.. Kau sorang ke?" tanya Jungkook hati². Kei tersentak. Erk! Apa aku nak cakap ni?! Nak kata ada Sungyeol. Karang dorang fikir yang bukan-bukan! Ani-ani! Aku kena sorokkan 'status' gila ni..
(Actually kalau korang nak tahu..baju Kei dan Sungyeol dah tukar pun.. Bukan baju pengantin, sengaja Author skip.. Malas nk cita pnjng -..- XD mian)
"Erk... N-nae...?" kata Kei takut². "Tapi.. Ini kasut sapa?" Jhope menunjukkan jarinya pada bawah kaki. Kei melihat di bawah. Dia terkejut. Ottokae-ottokae-ottokae!!!!
"Ah! I-itu... Kawan saya punya.. Yeoja!" kata Kei menutup debaran dihati. Mereka terdiam.. Ah! Mati!
"Ouhhh.. Ok.. Kalau macam tu.. Panggil la dia. Boleh kita berkenalan" cadang V. Kei tersentak. "Tak boleh! Ha.. Ya.. Tak boleh.. Se-sebab dia tidur.. Mian.. Lain kali je laa.. Hahaa" Kei tersengih janggal. Mohon cepat la pergi. Mereka diam lagi. "Bangun kan la" kata Jungkook pula. Kei menjadi menggelabah. Apa aku nak jawab?!
"Dia tak suka diusik.. Hehee.. Mian.."
"Ouh.. Kalau macam tu..." Kei memandang ke arah Jhope. Mohon kata kau nak pergi!! "Boleh kami masuk?" arghhh!!!! Lagi haru!!!!
Kei menggaru kepala yang tiba² gatal! "Tak boleh sebab.. Rumah bersepah.. Ya.. Bersepah.. Hehee" Kei menjadi lemas apabila ditanya. Mereka memandang Kei. Kei pula hanya tersengih cengung.. Mohon pergi!! "Alaa tak apa.. Boleh la kitaorang tolong kau kemas" Jungkook memandang Kei. Kei kelu seribu bahasa.. Aku nak mati dah ni! Lemas dengan soalan dorang!!
"Ah! Gwenchana.. Aku.. Dah nak siap pun.. Barang-barang bilik aje lagi" "jadi boleh la kitaorang masuk?"
Kei terkaku.. Kau tak faham ke?!! Aku tak kasi tu sudah lah!!
Kei baru nak membalas tiba² ada lagi dua orang tegur. "Yah.. Korang.." mereka menoleh begitu juga Kei. Kei menghela lega. Yey! Aku dah selamat! Kau la hero ku! Terima kasih!
Tapi wajah namja itu kelihatan terkejut.. Terkaku. Kei pun pelik..apa? Kenapa dorang macam tu? Apa rambut aku ni macam ular ke? Mata aku ni boleh sumpahkan orang jadi batu ke?!!
Jhope tersengih pada Kei. "Mian.. Kitaorang kena pergi.. Mian.. Sebab sekejap je kita berborak" kau pergi dari awal lagi bagus lah!!! Aku tak kisah!!!
Kei mengangguk gembira. "Nae! Nae!" dan dengan laju mereka pun pergi. Dengan hati yang girang Kei melambai² kan tangannya pada mereka. Mereka membalas. "Annyeong!" pantas ditutupnya pintu sambil menghela nafas lega..
"Akhirnyaa.." tiba² perutnya berbunyi minta diisi. Dia memegang perut sendiri. Aduii.. Masa ni juga kau nak lapar.. Haih.. lantas dia pergi ke dapur untuk masak sesuatu. Atau... Cari makanan??Sampai di dapur kelihatan.. Mata Kei nembulat. "Yah..."
Bersambung...........
New cast..!
Bts!!
Rap monster bruh..
Jin....
Suga...
Jhope...
V....
Jungkook...
Maaf sebab jalan cerita part ni ada 'simpang-iinya' sikit. (Tak tahulah simpang mne yg author bebel :3 Author sendiri pun blur -..-' )..
Apapun maafkan author jika ada salah dan silap.. Kesalahan tatabahasa eng mahupun malay mohon dimaafkan.
Bosan? Mohon diampunkan juga. >< ayat blur? Komen..komen.. Vote eh?? Huhuu..
Sayang awak readers! Sesapa yang komen n vote tu.. Author sangat-iiiiiii berterima kasih yang tak terhingga sampai keluar hingus ( :3 ) kat korang!!! Sayang korang..
Teruskan menunggu next chap!! ><
-love u readers-
-author-
-Author ayat simpang terbelok-ii masuk longkang keluar kampung kangkang korang. :3 mohon faham la perangai author gila ayat banyak simbang bersegi-ii ni..-
Sorry banyak pula membebel.. :3-love author *bow*-
YOU ARE READING
confusing love... [SLOW UPDATE]
FanfictionConfusing Love mengisahkan tentang... jeng-jeng... kim ji yeon dari lovelyz dan Sungyeol infinite yang dikahwinkan secara ZUPPP macam magic. dalam perkahwinan itu, mereka banyak berubah.. tapi, takkan lahkan.. umur baru 18 / 19 dah kahwin. Tu daebak...