"Biar betul beb?! K-Kau dah dapat... a-anak?!!!!"
Jerit Kris. Ok.. menjerit tu ok la sikit. Tapi kalau sampai dekat tepi telinga tu nak minta kaki namanya!
Sungyeol menoleh memandang Kris. Bulat mata Kris mencerlung pandang wajah Dongsaengnya. Sungyeol mengerutkan dahi.
"Eh.. erk... man-mana ada.."
Nafi Sungyeol. Pandangannya ditoleh memandang lain. Macam mana lah aku boleh terlepas cakap dekat mamat ni?
"Wowowow... jangan nak tukar topik wahai.. adikku.. baik kau jawab. Sebelum aku ketuk kau dengan tangan aku.. cakap! Yes or no?!"
Makin lama makin dekat pula muka Kris dengan Sungyeol. Buang tebiat apa? Sungyeol menjarakkan dirinya.
Tangan besarnya menolak wajah Kris. "Betul la ngek! Dah ar! Aku nak makan lapar" dari aku duduk dekat sini. Baik aku lari. Nanti bermacam² pula disoalnya.. mati karang aku.
Sungyeol mula menuruni katil Kei. Eh.. macam mana aku boleh ada dekat sini? Aku pengsan ke?
"Wei! Cakap lah!"
♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔♔
Kei menggalas begnya menuju ke ruang parking kereta. Sesekali Kei menjeling namja yang ada dekat depan dia. Pelik! Memang pelik.
Namja ni lah yang dia langgar haritu.. eh! Baru aku perasan.. aku pengsan kan?
5 minit lepas tu. Apabila dia sampai ke bawah tempat parking. Dia menuju ke arah satu kereta. Besar woo.. berkilat beb.
Dari tadi Kei hanya membuntuti namja ni je. Pelik juga. Kenapa dia baik hati sangat nak jemput Kei? Dia kenal Kei ke?
"Silakan masuk" Kei mengerutkan dahi. Dia pandang namja itu tak percaya.
Biar betul! Dia bukakan pintu kereta dia untuk aku beb!! Terasa macam puteri sebentar. :3
"Mwo?"
"Masuk" katanya sepatah sambil tersenyum manis. Kei tersengih. Malu ar pula.
"Ehehee.. erkk... gumawo" bisik Kei perlahan. Dia tersenyum perlahan² Kei masuk ke dalam. Beg galasnya pula diletakkan ke dalam bonet belakang oleh namja ini..
Baiknyaa~~
♔♔♔♔♔♔♔♔♔
"Dekat mana rumah Kei?" Suga mula bertanya. Tangan masih elok memegang streng. Kei tersentak. "Ha? Eo.. erkk.. dekat rumah Su.."
Eh! Jap.. karang aku cakap dia fikir yang bukan² nanti dia tanya aku itu la ini la.. argh tak mo aku! Ha! Lagi satu... bukan ke nampak pelik kalau kitaorang duduk berdua? Erghh! Fikir rumah siapa?.... ekeleh! Rumah appa! Rumah sendiri boleh lupa.. --' rumah orang tu kau ingat pula..
"Ha?"
"Eh! Ani.. dekat je dari sini.. rasanya.. terus sikit.. nanti ada dua simpang. Ambik simpang kiri.. terus lagi.. nanti sebelah kiri nampak rumah² be...sar..?"
Aduh! Tu jalan nak pergi rumah Sungyeol la!!! Pabo! Pabo! Macam mana aku boleh lupa jalan nak pergi rumah?!!! Haru! Haru!
"Nae?" Suga memandang ke arah Kei. Dia mengerutkan dahi.
Kei memandangnya tangan tergaru² di sisi dahi. Dia tersengih sumbing. "Jakkamanyo.. erkk.. rasanya.. dari sini.. erkk..."
Dekat mana nih??!! Q_Q
"Tau tak dekat mana rumah? Tak kan rumah sendiri tak ingat kut?" Tanya Suga. Kei tersengih. "Tak.." bisiknya.
"Ermm.. apakata Kei duduk dekat rumah Suga dulu. Nanti Kei boleh kenal² dengan kawan² Suga. Lagipun.. dekat situ kita boleh makan.. makan dekat luar mahal sangat. Poket nipis.."
Kei hanya menganggukkan kepala. Ikut ajelah..3 minit lepas tu.. Suga membelok Ke kanan. Dia terus... terus terus.. dan.. Kei tertarik dengan satu rumah ni.. eh!! Rumah tu..tu.. rumah Sungyeol kan!! Rumah dia lagi..
"Dah sampai.." Suga memberhentikan keretanya ke dalam rumahnya. Kei tergamam. Selang satu rumah dari rumah Suga.. tu Rumah Sungyeol! Matilah.. huhuu ~T_T~
ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ
Mian sebab lama dah x update. ><
Enjoy! ^^'
YOU ARE READING
confusing love... [SLOW UPDATE]
Fiksi PenggemarConfusing Love mengisahkan tentang... jeng-jeng... kim ji yeon dari lovelyz dan Sungyeol infinite yang dikahwinkan secara ZUPPP macam magic. dalam perkahwinan itu, mereka banyak berubah.. tapi, takkan lahkan.. umur baru 18 / 19 dah kahwin. Tu daebak...