-Chapter 6-

89 12 0
                                    

"Nah!" Sungyeol menghulurkan bil menunjukkan bukti yang dia telah membayar.

Kei, seulgi dan Jeung memandang bil yang dihulur Sungyeol dan Sungyeol sendiri secara bergilir. Seperti tidak percaya akan perbuatan Sungyeol itu.

"Jjinja?!!" Hampir terjerit mereka bertiga disitu. Dengan mata terbeliak mereka.

"Betul la tu. Jarang tau dia buat baik dekat seseorang" sampuk satu suara. Membuatkan mereka bertiga menoleh ke arah suara itu. Tangan Sungyeol yang sudah keletihan menghulur bil tersebut kepada Kei namun, tidak disambut itu akhirnya meletakkan terus dalam tangan Kei.

Kei tersentak. Tangannya berada pada genggaman Sungyeol. "Kau simpan." Bisiknya bersama wajah cool. Kris yang mengenakan kaca mata hitam membuka kaca matanya lalu disangkut pada koler leher baju T-Shirtnya.

Setelah itu, dia berdiri di sebelah Sungyeol.

"So..?" Pertanyaan Kris dapat diagak Kei. Kei memandangnya tidak berkelip.

"Erk.."

"Kamsahamnida oppa!! Kamsahamnida!!" Tiba-ii Jeung terus meluru pada Sungyeol seraya memeluk tubuh itu kuat. Terlepas tangan Kei yang digenggamnya sebentar tadi.

Semua disitu terkejut. Sungyeol tersenyum. Lalu, tanpa teragak-ii dia membalas pelukan kecil itu.

"Kamsa oppa! Gumawo!!! Huhuu.. kalau oppa tak ada mesti appa dah menderita sekarang. Gumawo oppa!! Gumawo!!" Tidak henti-ii Jeung mengucapkan terima kasih pada Sungyeol bersama air mata.

Orang ramai yang melihat mereka dibiarkan.

"Gwenchana Jeung-ah.. tak apa. Ini untuk kebaikan appa Jeung juga" bisik Sungyeol. Perlahan-ii Jeung meleraikan pelukannya lalu, tersenyum pada Sungyeol. Bersama air mata.

Tanpa sedar pantas sahaja Sungyeol menyeka air mata itu. Dia dapat merasakan sesuatu pada Jeung.

"Oppa.. kalau la oppa Jeung ada tika ini. Mesti oppa sama umur macam oppa" kata Jeung tanpa sedar menyentak Kris,Sungyeol dan Kei di situ.

Namun, Kris dan Sungyeol tetap berlagak cool walaupun, di hati ada terkesan sesuatu.

Kei menarik tangan dongsaengnya. "Jeung-ah.. khaja.. tengok appa.. erkk.." Kei memandang ke arah Kris dan Sungyeol lalu, terbongkok-ii meminta maaf kerana menyusahkan mereka serta berterima kasih yang tak henti-ii pada mereka. Begitu juga Seulgi yang sedari tadi hanya menjadi pemerhati.

Seulgi agak keliru tika itu. Setelah itu, mereka berlalu pergi ke wad appanya. Meninggalkan dua jejaka itu termagu-ii disitu.

"Tap..tapi.. Kei-ah!" Jeritan Sungyeol tidak diendahkan Kei. Sungyeol faham akan keadaan Kei lalu dia membiarkan sahaja topik 'wife cover' nya. Kris menepuk bahu Sungyeol.

Gwenchana.. nanti-ii la tanya.. bisiknya.

♙♙ⓢⓚⓘⓟ♟♟

" appa awak.. sudah terlepas daripada tahap bahaya.. jadi, tolong jangan ganggu dia. Bagi dia berehat sekejap" kata-ii Doktor Haejin itu membuatkan mereka bertiga menghela nafas lega. Doktor Haejin tersenyum sebelum meminta diri. Mereka bertiga beterima kasih tidak henti pada Doktor Haeji. Dan turut membalas senyuman Doktor Haejin sebelum dia melangkah pergi.

Kei tidak henti-ii tersenyum. Begitu juga Jeung dan Seulgi. Kei mendekati Appanya yang baru selesai membuat pembedahan itu. Kini, dia hanya terbaring merehatkan dirinya.

Kata Doktor Haejin. Penyakit yang dihadapi Appanya juga sudah semakin baik akibat pembedahan itu. Seperti tidak percaya kata-ii itu. Dia menangis semahunya di situ sehinggakan matanya semakin lebam.

confusing love... [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now