-Chapter 14-

85 10 0
                                    

Sudah seminggu mereka berenggang. Adalah juga dorang cakap. Tapi, itupun macam apa.. Sepatah ditanya sepatah dijawab. Entah apa masalah lah dorang dua ni lepas kahwin.

Masa malam dorang gaduh tu. Sungyeol ada bagi satu dokumen dekat Kei. Terkejut juga lah Kei. Mana taknya. Sungyeol main redah je bilik Kei. Dah la tak ketuk! Nasib masa tu Kei tengah nak terlelap! Buatnya Kei masa tu nak tukar baju? Tak ke haru? Haih.

Kei pun pelik. Kei tanya. Tapi Sungyeol jawab sepatah je. 'Baca' itu je! Lepas tu blah. Dengan muka 'kerek tahi hidung masin'nya! Apa dia ingat Kei faham ke? Cuba kalau Kei baling pensel dekat dia. Lepas tu dia tanya nak buat apa. Kei jawab senang je. 'Tulis' dengan muka 'kerek tahap gaban'! ha! Masa tu baru nak insaf! Padan muka!

Kei merengus. Sempat pula dia maki hamun 'suami tercinta' dia tu, sebelum baca. Baca punya baca. Dia pun terkejut. "Sekolah?!!"

Kringggggg!!!

Kei pun berlari keluar dari kelas. Memang setiap hari dia macam tu. Lepas dia masuk sekolah tu, masa rehat dia mesti akan berlari keluar macam sekarang.

Sebab apa? Sebab ada Sungyeol. Yela.. Dia dengan Sungyeol kan macam.. Tengah ada virus kejap..

Dia mencari Jin dan Yein. Biasanya dua manusia ni setia aje menunggu aku dekat kantin ni. Tapi harini tetiba lesap. Kenapa? Kata Kei dalam hati.

Lehernya dipanjangkan sedikit. Senang sikit nak nampak kepala dorang kann..

Jin dan Yein ni kawan Kei masa mula dia masuk sekolah ni. Nak cita nii..

Lepas aje dia baca dokumen tu. Dia terus call Seulgi citakan pasal ni. Dalam pada masa yang sama juga. Dia minta tolong Seulgi. Supaya sekolah dengan dia. Jadi tak adalah Kei bosan sangat. Tapi, hampa. Seulgi kata dia dipaksa oleh parents dia. Duduk asrama dekat london. Huargh! Sedih betul Kei jadinya. Huhuu.

Masa ni jugalah parents dia nak menyampuk. Huhuu.. Apapun.. Kei pun penat nak tunggu dua 'princess' diraja ni. Perut pun dah mula menyanyi lagu 'ah-choo'.

Dengan perasaan was-was Kei pun pergilah beli makanan.

Rambang mata nak oii. Masa lapar ni. Makanan apa pun ada. Nampak sedap aje. Kalau dah rasa nak cekik. Memang cerah la makanan tu kena cekik.

Lepas beli makanan. Kei beli air. Masa beli air tu. Noh.. Ada pula adegan romantik ala-ala dramatik dekat kantin ni. Ek..ek.. Kei terlanggar pula namja ni. Kei terkejut.

"Omoomo!" matanya membulat. Habis baju namja tu basah. Kena dek air Kei yang baru dibelinya.

Alamak.. Air aku..

Kei memegang baju namja itu. Lalu, ditepuk² pula baju tu. Ingat kering agaknya kalau ditepuk aje?

"Ah! Mian..mian.. Jjinjayo! Omo.." Kei berasa benar² bersalah. Dalam pada masa yang sama juga berasa sedih. Sebab... Air dah tak ada! Rugi aje..

"Eh.. Gwenchana" kata namja itu lembut. Tapi, tahulah Kei. Tetap juga ditepuk² nya baju namja tu. Sebab rimas agaknya. Namja tu pun pegang pergelangan tangan Kei. Baru tahu nak berhenti tangan tu.

Kei memandangnya. Buat pertama kalinya mata mereka bertentangan. Dan.. Jantung namja itu semakin laju debarannya. Ek elleh.. Rilek ar bro.. XD

"Aish.. Jjinja! Mianhae!! Mianhae! Mianhae!" Kei membongkok² kan badannya. Sambil tangan masih digenggam namja itu. Namja itu pula seperti terkejut. Terkaku pun ada.

Kei pun pelik. Ah! Sudah! Takkan lah 'sumpahan jiran' tu jadi dekat sini juga?! Sekki betul. "Eo! Jjinja! Mian! Mian!" Kei masih dengan maafnya lag. Alahai Kei.

Tanpa perasaan malu. Dengan pandangan pelajar² lain yang mula berbisik itu. Dia terus memeluk Kei. Kei terkejut...

Bersambung...

<>•<> annyeong readers! Thanks alot cuz baca! Author sangat² la hargainya. Sorry bosan.. >•< huhuu.. esok sekolah. Jadi author pun sengaja update malam.. hehee mian.. 〒▽

<>•<>vote!
<>•<>komen!
×enjoy it! ^~×

(Author ayat simpang! Peace!)

confusing love... [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now