"Eh! Yah! Neo! Nu-nuguya?!" Separuh menjerit Jeung akibat terkejut dengan kehadiran seorang namja. Lagi terkejut Jeung lepas tengok.. namja tu cium tangan unnie dia?!! Ni dah melampau!
Namja itu memberhentikan perlakuannya.
Jeritan Jeung membuatkan Seulgi mak cik karate bangun. "Mwo-mwoya?! Nugu? Odiesaeyo? Odie-" kata² Seulgi terhenti setelah melihat namja disebelahnya. Seulgi terkejut sampai terkang² berundur. Tangan kanan menuding jari pada namja itu. Manakala, tangan kiri pula memegang dada. "Woah! Woah! Neo! Nuguya?!! Apahal kau datang sini?!" Tanya Seulgi kasar. Dengan terkang²nya lagi.
Namja itu pelik melihat aksi Seulgi. Pahal doe nak kangkang depan aku? Dah macam katak berundur aku tengok.
Belumpun namja itu menjawab. Jeung terlebih dahulu memintas. "Dia nak cabul 'kehormatan' Kei unnie, Seulgi unnie!" Katanya. Terbuntang mata namja itu. Dia memandang Jeung. "Mwo?!"
Bukk!
"Ha! Rasakan!" Tiba² Seulgi mengetuk kepala namja itu dengan kayu besbol yang entah macam mana boleh wujud dekat situ. Namja itu mengeran kesakitan sambil menggosok² kepalanya. "Aduhhh!!! Yah!!! Igie mwoya igie!! Aku Suga la!! Kawan Kei! Merangkap boyfriend Kei!" Terang Suga sambil menggosok² kepalanya. Dia ketuk kepala aku dengan kayu besbol?!! Dengar betul² KAYU BESBOL!! keras tu!!! Ingat kepala aku ni batu ke?!!
Jeung dan Seulgi terkejut mereka memandang sesama sendiri sebelum memandang Suga. "Mwo?!!!" Jerit mereka serentak.
☆☆☆SkiP☆☆☆
Kris meletakkan kain basah pada dahi Sungyeol. Biar betul namja ni.. tetiba pengsan dah pahal doe? Dah dapat 'effect' ke sebelum dapat 'anak'? Ah! Sudah! Aku dah tua! Aduh! Ottokae?! Ah! Tak boleh bayangkan kalau aku.. dalam umur 19 tahun ni.. dah jadi.. ahjusshi?!
Tiba² akal 'tidak waras' Kris mula berimagine jika 'anak Sungyeol dan Kei' dilahirkan. Dan anak mereka.. memanggilnya ahjusshi. -..-'
Anak SungYeon (Sungyeol + JiYeon a.k.a Kei): Kriseu ahjusshi! Keyeol nak beli aish-klim *tarik baju Kris* ahjusshi~ ahjusshi~ ahjusshi~~
Arghh!!! Hajimah!!! Kris menutup matanya. Beberapa minit selepas itu dia membuka mata kembali. "Macam mana kalau... dorang dapat kembar pula?"
Keyeol (yeoja): *tarik² baju Kris* Kriseu ahjusshi~ nak beli coklat? Jeball.. *buat muka sedih*
Kris: *baru nak buka mulut*
Sungji (namja): ahjusshi~ahjusshi~ Sungji nak beli lolipop! Nak lolipop! Nak lolipop! *tarik baju Kris*
Keyeol: hajimah! Coklat la ahjusshi~ *buat mata blink²*
Sungji: ani! Lolipop!! Ahjusshi~ tengok noona.. huhu.. *nak nangis*
Kris: alolo.. okok.. kita beli lolipop ok? *pujuk Sungji*
Keyeol: ani! Alaa.. ahjusshi.. nak coklat.. nak coklat.. om-omma!!! Huargh!! Nak coklat!! *menangis raung²*
Kris: nae!nae! Kita beli Coklat..
Sungji: *nak nangis* tak nak coklat!! Nak lolipop ahjusshi!! Huarghh!! Ap-appa!!!!
Kris: *ditengah²* nak beli mana satu? Aku tak ada duit.. huargh!!
Kris menggeleng².. "erghh.. minta dijauhkan!!" Dia menutup mata. Eh Kris! Kau kena stand up! Stay cool Kris.. stay cool.. tapi, nak stay cool pun.. fikiran dia tetap melayang pada wajah dua 'bakal anak buahnya' yang tersenyum comel sambil berkata "ahjusshi~" pada Kris dengan suara yang sungguh menakutkan 'baginya'. "Arghh! Hajimah!!" (Kononnya -..-' *bunyi itik* kueekk )
ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ
Hahaa.. mengarut pula part ni.. xD mian.. apapun.. enjoy! Hahahaa..
#author ayat simpang
#love u readers ^~♥vOtE♥
♡KOmeN♡
YOU ARE READING
confusing love... [SLOW UPDATE]
FanficConfusing Love mengisahkan tentang... jeng-jeng... kim ji yeon dari lovelyz dan Sungyeol infinite yang dikahwinkan secara ZUPPP macam magic. dalam perkahwinan itu, mereka banyak berubah.. tapi, takkan lahkan.. umur baru 18 / 19 dah kahwin. Tu daebak...