"Annyeonghasaeyo"
"Annyeonghasaeyo.. eomma.. ap...appa" aku pelik dengan ayat Kris. Apahal tiba-ii gagap?
Aku memandang manusia-ii yang sedang memandang ke arah aku dan Kris. Persoalan. Mana Sungyeol?! Sudah la tadi kata dekat orang tu...
(ehem... Jngn kliru ya readers smua xD mksd author iaitu saya sendiri yg pling kiut ni hahaha.. Jk xF orang tu adlh orang yg pnggil Kei suh dia trun tu. Alaa yg mnyampuk Kei tngah berdrama kat wad appa dia tu.. Klau ingt bgusla , x ingt k hahahaa... K smbung bnyk pula bebelannya :3 )
...dia yang nak jumpa aku. Last-ii bila aku turun. Yang terjembul muka.. Kris.
Di ruang tamu besar ini. Ada empat orang manusia yang tidak kukenal. Tidak termasuk aku dan Kris.
Dua orang pasangan yang kelihatan sedikit berusia. Aku agak lah mereka ini adalah parents Sungyeol dan Kris. Tapi, yang paling aku gerun bila pandang muka series appa mereka. Wah! Aku sudah kata. Boleh terloncat biji mata aku! Nasib eomma mereka kelihatan baik.
Serta dua orang pasangan remaja. Yang si Yeoja. Mak aii.. tebal nakk oii mekap dia. Menjeling aku punya la mencucuk-ii.. tapi, cantik la juga kalau nak dibandingkan aku. Memang dah out dulu la aku. Baju dia. Mak aii! Macam mahal! Aku rasa la. Gaji aku pun belum tentu dapat beli baju ni.
Aku pandang pula yang si namja. Wah! Kacak juga doe! Boleh tahan laa.. putih dia. Tapi, dia berbeza dengan yeoja ni. Kalau yeoja ni sombong tahap kritikal. Namja ni pula macam baik aje. Siap tersenyum lagi dekat aku. Aku apalagi balas la. Aku bukan sombong k. Tapi, kenapa aku rasa macam.. lain bila pandang anak mata dia?
"Kriseu... duduk sini" lembut eomma Kris berkata. Sambil tersenyum senang. Namun, Kris enggan. Eommanya seperti faham akan Kris. Jadi, eommanya hanya tersenyum sahaja.
"Ah.. nuguya?" Soalan yang baru di keluarkan dari mulut Eomma mereka membuatkan aku tersentak. Kris memandang ku sekilas sebelum kembali memandang eommanya semula sambil menjawab.
"Erk.. ini..." aku dapat rasakan yang Kris seperti teragak-ii mahu memperkenalkan aku kepada eommanya. Aku perasan akan mata-ii yang memandang ke arah kami.
Dengan berhati-ii aku membongkokkan diri sekali lagi. "Annyeonghasaeyo Ahjumah dan ahju..." belum pun aku menghabiskan ayat. Tiba-ii lenganku disiku Kris. Aku mengeran kesakitan. Seraya mengosok-ii lenganku.
"Aigoo.. mwoya??" Bisikku padanya. Mataku sengaja dijenggilkan tanda tidak puas hati.
"Jangan panggil 'Ahjusshi' dekat appa aku." Jawabnya sekadar berbisik.
"Habis nak panggil ape? Atok?"
Bertambah bulat mata Kris memandang ke arahku. Tangannya menyiku lenggan aku sekali lagi. "Aigoo.. yah.."
"Panggil Mr.Lee"
Amboii.. melebih sampai Mr. Nampak.. tak sedar diri dah tua agaknya. Tahu la kaya.
"Habis. Eomma kau? Takkan nak panggil Mrs. Lee pula?" Tanyaku.
"Panggil ajelah Mrs. Lee. Masalah ke?"
Aku merengus kasar. Sebelum memandang ke hadapan kembali menyambung perkenalanku pada mereka.
"Erkk.. mianhae.. erkk.. Mr. dan Mrs. Lee, hehee.. jeonun... erk.. Kim Ji Yeon imnida. Panggil saya Kei je. Selamat berkenalan" kataku sopan. Fuhh.. kalah gadis ayu suara aku.
Someone P.O.V
Macam tak percaya.. aku dah jumpa dia secara depan-ii. Kau sudah besar. Kau makin cantik. Aku rindu kau. Aku rindu Jeung sekali. Aku rindu semuanya. Kau apa khabar? Nak aje waktu ini aku peluk kau secara erat. Kei.
YOU ARE READING
confusing love... [SLOW UPDATE]
FanfictionConfusing Love mengisahkan tentang... jeng-jeng... kim ji yeon dari lovelyz dan Sungyeol infinite yang dikahwinkan secara ZUPPP macam magic. dalam perkahwinan itu, mereka banyak berubah.. tapi, takkan lahkan.. umur baru 18 / 19 dah kahwin. Tu daebak...