-Chapter 10-

77 9 0
                                    

Kei dan Kris hanya tertunduk mendiamkan diri di hadapan Mr.Lee..

Mulut Kei sudah mancung sedepa. Dia bosan! Bosan dengan perangai 'manusia²' yang ada dekat rumah ini.

Ala.. Aku pun tak hinggin la lekatkan bontot aku dekat sofa 'berkulit' kau tu! Menyampah aku! Aku belum lagi 'gam'kan bontot dekat sofa tu. Itupun dah melenting. Nasib baik aku tak melatah sampai 'ter'karate kau tadi!

Kei memuncungkan lagi mulutnya tanda tak puas hati. Dari tadi.. Sudah berbakul² dia menghamun 'orang poyo tua² muda' yang ada dihadapannya kini.

Kris pula tercuit dengan perlakuan Kei. Semasa dia terlatah melebihi mak cik² yang berumur. Bukan main ultraman dia keluarkan..

"Kau.. Kim Ji Yeon kan?" tiba² Mr.Lee bertanya pada Kei.

Kei dan Kris macam baru dengar orang bercakap tadi. Lalu, mereka pun memandang Mr.Lee.

Sebelum memandang antara satu sama lain. "Nae?" tanya Kei blur.

Yela.. Mestilah aku blur.. 'Orang tu' ke yang bercakap tadi? Aku rasa macam ye..

"Kamu.. Kim Ji Yeon kan?" ulang Mr.Lee sekali lagi..

Kris dan Kei memandang sesama sendiri. Mulanya Kris dulu yang buka mulut..

"Erkk.. Kalau 'ya' kenapa Mr.Lee?" tetapi, lantas dibalas dengan jelingan 'maut' Mr.Lee..

Kei pelik.. Fikirnya.. Kenapa harus Kris memanggil abojinya.. Mr.Lee? Bukan appa ke?

"Saya tanya kamu, yae ke idok? Bukan Kris.." kedengaran seperti marah sahaja Mr.Lee padanya. Kris terasa dengan perlian Mr.Lee. Kei tersentak. "Ah.. N..nae-nae" angguk Kei. Mengiyakan bahawa dia adalah Kei.

Yela, mestilah aku Kei tak kan Ken kan? Tak pun, Kai.

"Saya nak kamu kahwin dengan Sungyeol" kata² Mr.Lee membuatkan mereka disitu terkejut. (Kris dan Kei ek.. Tak ada orang lain lagi.. Sorry sampuk.. Sambung-sambung)

"Nae?" serentak Kris dan Kei bertanya.

Dalam pada masa yang sama Sungyeol pula datang. "Appa--"

Mereka disitu menoleh pada Sungyeol. "Appa nak kamu kahwin dengan Kei" kata Mr.Lee lalu terus beredar dari situ.

"Ha?! Nae?? Mwo??!" terkejut beruk Sungyeol jadinya. Bukan Sungyeol je, Kris dan Kei juga!

Kris,Kei dan Sungyeol memandang sesama sendiri.

----Skip----

"Andwae!!!!!!!!!!! Andwae!!! Andwae!!!!!!!!!!!!" sejak dia pulang dari bertemu dengan Sungyeol dan Kris tadi. Dia asyik menjerit aje... Jeung dengan Seulgi pun pelik.

"Aku baru kenal dia... Tadi! Dan semalam?? Baru lepas aku terima untuk jadi 'cover ' aje! Bukan Kahwin!!!!!!!!!!" dan.... Seulgi pun tersedak dari batuk.

Air liur aku tak masuk kerongkong!!! Bu..but... What?!!!!! Kei nak kahwin?!!!!!! Aku dah tertinggal apa?!!!! Zaman apa aku duduk ni?!!!

Jeung juga turut terkejut. Dia ternganga.. "Mwo..mwoya?!! Yah!! Unnie!! Neo wae ireoke...(kenapa kakak buat...) Kenapa kakak buat Jeung dan Seulgi dan appa macam ni?? Wae?!!" tanya Jeung. Kei memandang Jeung. Lantas didakap dongsaengnya..

"Unnie minta maaf.. Jjinja mian.. Unnie tak bermaksud.. Nanti kalau dorang lamar atau apapun.. Unnie tolak.. Ok?" bisik Kei pada Jeung. Jeung tergamam.

"Ouh.. Orang tu je. Kita yang disini ditinggalkan.. Hmph.. Baiklah.." sindir Seulgi. Kei melepaskan dakapannya. Lalu, menoleh ke arah Seulgi. Dia tersengih.

confusing love... [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now