-Chapter 3-

99 14 0
                                    

Wajah Kris kelihatan cukup cemas tika ini. Namun, tetap juga disengajakan tampak cool di depan 'fans'nya. Sampai terjerit-ii mereka.

Setelah sampai di dalam hotel yang mereka menginap....

"Huh! Huh! Huh! Sungyeol-ah! Sungyeol-ah! Odieyo?!" Termegah-megah dibiatnya. Mukanya kelihatan cemas sahaja.

Sungyeol yang baru selesai daripada mandi pelik akan reaksi Kris yang terus menyerbunya. "Yah! Mwoya??" Tanyanya.

Rambut yang baru dikeringkan oleh tua disikat rapi. Bagi kelihatan kacak sedikit di dalam cermin itu. Setelah selesai sempat dia buat gaya yang entah apa-ii.. sambil berkata.

"Hello si kacak.." -.- Sungyeol mengenyitkan matanya pada dirinya sendiri di cermin.

Kris mencebik apabila melihat reaksi gaya gila Sungyeol. Da heck man! Aku si kacak! Nasib dia tak tengok gaya aku pagi tadi. Lagi hebat tau. Macho pula tu. Macam M.J! Aww!

"Yah! Dengar la betul-ii. Fokus! Fokus!" Kris menolak kepala Sungyeol perlahan.

Sungyeol menjelingnya. "Apa main tolak-tolak ni?!" Marahnya.

Kris merengus. "Diam la kau. Aku nak cakap kau jangan terkejut pula." Kris memulakan hajatnya.

Sungyeol mencebik. "Apa?"

"Appa nak kau kahwin dengan Iu"

"What?!!!!" Terjerit Sungyeol dibuatnya.

"What?! Apa?"

"Apa?"

"Apa?"

"Apa?"

"Apa?"

"Ap.. ok kita mula lagi sekali... what?!!! Appa nak kahwin kan aku dengan Iu?!!" ulang Sungyeol seperti tidak percaya akan kata-ii Kris sebentar tadi.

Kris menggambil tempat di atas katil bilik Sungyeol.

"Apa yang kau dengar? Kalau kau dengar nama Iu. Jadi, Iu la calonnya. Tak kan aku kut" Kris membuat lawak hambar.

Sungyeol yang hanya berseluar pendek bersama kain tuala yang disangkut di lehernya tergelak sindir. "Hehee.. lawak kau.." Ujarnya. Kris memandangnya jijik.

"Diam la kau!" Kata Kris.

"Hahaa.. ok ok.. now, apa aku nak buat?! Aku tak nak kahwin dengan anak kawan Appa yang gedik menghelitis mata duitan tu!" Rungutnya hilang terus sifat cool mereka dua.

"Aku tau.. aku tau.. tu yang aku tengah fikir tu.." Kris mencari idea. Sungyeol sudah tidak tenteram. Apabila mengingati tentang Iu yang bersifatkan singa betina mata duitan itu meremang bulu romanya. Ergh.. ngeri aku..

(::KEI P.O.V. ::)

"Jeung-ah! Argh! Geli lah.. hahaha!" Berdekah-dekah Kei tertawa akibat digelitik adik.

"Ha! Rasakan! Padan muka! Hahaa!" Semakin galak Jeung menggelitik unnienya.

"Yah! Hahaha! Berhenti lah! Hahahaha!!!" Air matanya sudah mula bertakung di tubir mata. Badan tidak henti-ii berguling-ii.

Tiba-ii dalam keseronokkan mereka. Telinga tertangkap satu bunyi yang riuh-rendah dari arah luar.

Terhenti tangan Jeung daripada menggelitik unnienya. Kei juga turut terhenti daripada tertawa. Tetapi, masih boleh mendengar sisa-ii ketawanya. Perlahan-ii tangannya mengelap air mata yang bertakung di tubir mata.

Jeung memandang ke luar rumah. selepas itu, Kei pula. "Unnie.. " mukanya sudah terhias sedikit perasaan cemas.

Bagaikan faham akan wajah itu. Cepat-ii mereka berdua lari pergi melihat ke luar rumah.

confusing love... [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now