-Chapter 4-

81 12 4
                                    

"Aish!! Pabo! Aigoo!!" Seulgi menepuk-ii mesin duit nya. Tanda tidak puas hati. "Mwoya? Wae?" Tanya Kei pada Seulgi yang sudah seperti orang tidak betul itu.

Seulgi memandangnya sayu. "Mianhae Kei-ah! Mianhae!" Tiba-ii Seulgi terduduk di depan Kei sambil mengeluarkan air mata. Kei pelik akan tindakan Seulgi itu. "Yah.. mwoya?? Waeyo? Yah.. bangun laa" Kei menjadi serba salah. Mujur aje di tempat itu tiada orang. Hanya mereka berdua sahaja.

Jadi, tidak lah terlalu malu Seulgi untuk berbuat sedemikian. Kei menarik Seulgi menyuruhnya bangun dengan lembut. Setelah Seulgi berdiri di hadapan Kei sambil air mata berguguran jatuh membasahi pipinya.

Kei mengelap air mata Seulgi yang membasahi pipi mugilnyaa..

"Waeyo? Bagi laa tau.." lembut Kei bertanya. Dengan sendu sendan yang masih bersisa. Seulgi menjawab.

"Mianhae Kei-ah.. duit aku dekat dalam bank mungkin eomma dengan appa aku sekat?!! Aku tak boleh nak keluarkan duit tu! Mianhae! Sian Ahjusshi.. mesti dia tengah sakit!" Seulgi berkata dalam tangisannya.

Riak wajah Kei tidak kelihatan seperti orang yang terkejut. Namun, dia tetap senyum walaupun hati terasa sedih kerana Seulgi tidak dapat membantunya.

"Ah.. gwenchana.. tak pe.. biar aku pinjam dekat boss nanti. Tak pun. Dengan Jimin" terangnya lembut walaupun, di hatinya dia terasa gugup untuk meminta-ii kepada orang lain selain Seulgi.

Seulgi menangis kecil. "Tapi--"

Lantas Kei menutup ayat Seulgi dengan pelukannya. "Gwenchana.. aku faham.." bisiknya.

Perlahan-ii Seulgi membalas pelukannya.

"mianhae Kei-ah.. mungkin Ahjusshi sedang menderita sekarang. Aku rasa bersalah sangat dekat Ahjusshi." Luahnya.

Kei mengosok-gosok belakang badan Seulgi. "Gwenchana.."

Tadi, doktor ada kata yang keadaan appanya tika ini sudah masuk ke tahap kritikal kerana pisau yang dicucuk mengena pada saraf darahnya.

Dalam kesedihan mereka. Tiba-ii mereka ditegur oleh seseorang. "Kei-ah~" lembut sekali suaranya. Serentak itu membuatkan mereka tersentak. Hilang terus air mata Seulgi yang berguguran. Pelukan mereka di leraikan.

Dua-ii memandang ke arah suara itu.

"Nae?"

◇◇◇◇SKIP◇◇◇◇

KEI P.O.V

Aku sudah tidak senang duduk sejak pemandu lelaki yang tidak sengaja aku terjatuh di atasnya tempoh hari. Serta lelaki yang telah menghantar appa dan Jeung ke rumah mengatakan bahawa lelaki itu ingin berjumpa denganku.

Dia kelihatan begitu tergesa-gesa. Dia tak tahu agaknya. Aku pun tengah emergency ni! Bila aku tolak. Dia memohon sampai terduduk dihadapanku. Argh! Sama macam perkara yang Seulgi buat padaku sebentar tadi. Dengan air matanya, suara kesian dia, mata kucing dia. Ergh! Buat aku jadi bersalah. Lalu, aku pun terpaksa la ikutnya. Sempat aku berpesan pada Seulgi agar menjaga appa dan Jeung.

Aku pun pelik. Kenapa tiba-ii dia panggil aku? Lagi pelik. Macam mana dia boleh tahu nama aku?!

"Oppocot mak kau meloncot!" Ha! Ambik kau! Melatah sampai meloncot mak kau aku mention! Agak-ii la nak brek secara mengejut pun! Habis kepala kita terhantuk dekat kerusi depan. Nasib ada tali pinggang. Kalau kita tak pakai tali pinggang ini. Memang sudah terjembul kepala kita dekat cermin depan. Tak pasal-ii free-ii aje mulut kita cium cermin tu.

Aku menjeling sekilas pada pemandu Seungyeol. Kelihatan dia kelam-kabut membuka tali pinggang nya dan keluar dari kereta ini. Aku hanya melihat. Yang aku blur sekarang ni.

Macam mana nak buka pintu kereta ni??! Tak kan lah 24 jam aku kena duduk dalam ni?

5 minit selepas itu..

pintu dekat tempat aku pun terbuka.

Aku jadi berdebar pula tiba-ii.. tak sedap hati ni..

aku baru nak melangkah keluar. Tiba-ii.. "eh! Eh! Asal ketat ni?!" Aku sedikit terjerit. Dan.. satu tangan pun membuka tali pinggang yang terikat pada badanku setelah menolak badanku kebelakang. Terkejut juga ar der!

"Ni.. tali pinggang kena buka dulu.. bukan main keluar aje" katanya. Aku terpaku. La! Iya tak iya juga kan! Lahai.. pandai nya aku!!

Dan, setelah itu. Tanganku pula ditariknya keluar. Pemandu kereta itu sedari tadi hanya berdiri sahaja di tepi pintu.

Eh! Iya laa.. lelaki ni siapa yang tarik aku?ni yang main pegang tangan aku ni sape?

Aku dibawa ke satu tempat. Japp.. japp.. chakamman..chakamman.. aku dekat mne? Aku baru perasan yang kini aku dekat planet ni..

"Yah! Mwoya? Knapa tarik tangan kita?" Marah ku. Aku mencuba menarik tanganku dari genggaman tangannya. Namun, Gagal.

Aku mengeluh.. apa ingat ini movie ke?!

NO ONE P.O.V

"yah.! Lepaslah tangan kita. Apa ni? Ingat ini cerita hindustan ke main tarik-ii tangan? Lepastu nanti bila awak pandang kita. Ada angin yang datang buat rambut awak berterbang-ii.. lepastu, kita pula terpegun.. angin tu hanya pergi dekat awak aje. Lepas tu. Kita tak kena. Apa ingat angin ni main guna jalan satu hala aje ke?! Dann.."

'Kenapa lah aku pilih dia? Bisingnya mulut.. apahal tiba-ii nak masukkan cerita hindustan ni? Apa yang dia merepek?!' Gumam Sungyeol. Tiba-ii langkahnya terhenti pada satu tempat yang cantik pemandangannya yang dipanggil 'Taman'

Lantas itu, mulut pot-pet-pot-pet Kei pun turut sama terhenti. Sungyeol memandang je arah Kei bagaikan kata-ii Kei itu adalah satu doa. Tiba-ii ada angin yang bertiup membuatkan rambut Sungyeol agak berterbangan. Menambahkan kekacakan dia.

'Aku. Dah agak... apa ingat ini cerita hindustan ke?!'

Sungyeol mencebik. "Mana pula ada angin waktu sekarang!! Apahal tetiba muncul angin ni?!" Marah Sungyeol kuat. Terhenti manusia yang sedang membersihkan taman itu menggunakan mesin anginnya. Sungyeol memandangnya tajam.

Manusia itu tergamam. "Erk.. saya.. tuu annyeong!" Melihat muka Sungyeol membuat dia gerun untuk membalas pandangan Sungyeol. Salahnya juga nak buat lawak hambar dekat situ.

Kei menjadi geli hati apabila melihat wajah takut lelaki itu.

Setelah itu, Sungyeol memandang ke arah Kei pula. Begitu juga Kei. "Kau.. mulut senyap sekejap" arah Sungyeol pada Kei. Lihat sahaja muka series Sungyeol sudah membuat Kei kelu seribu bahasa.

Kei mengangguk-anggukkan kepalanya. Tangan dia lambai-iikan tanda tak nak buat bising. Mulutnya ditutup rapat.

"Kau faham?!" Sergah Sungyeol. Terangkat bahu Kei kerana sergahan Sungyeol.

Kei mengangguk-iikan kepalanya.

"Kau dengar aje ape yang aku nak cakap! Aku dah la tengah panas! Jangan bagi aku makin panas!" Kei terangguk-ii seperti burung belatuk.

"Kau! Kei kan?!" Woi! Agak-ii la nak tanya aku dengan suara macam tu! Macam aku ni perempuan pekak. Tak pun aku ni ada 10 km jauh dari dia!

Tetapi tetap juga Kei mengangguk kan kepalanya.

"Umur kau 18 tahun kan?!" Sekali lagi Kei dihambur dengan soalan yang boleh membuatkan dia pekak bila mendengar nada sekuat itu jeritannya.

Kei kelu. Peliknyaa.. macam mana dia tahu nama dan umur dia? Dia ni sepupu sepapat sherlock james ke? Tukang stalker ke?

"Betul tak?!!"

"Nae! Nae!!" Kei melatah kuat apabila disergah begitu oleh Sungyeol.

Lantas Kei menekup mulutnya setelah tersedar akan tindakannya sebentar tadi.

Sungyeol mengeluh. "Jadi isteri aku sebagai cover je.."

"Ha?!!!"

'Teruskan berdiri walaupun dengan hanya satu kaki, kerana. Kelak, pasti ada yang memapah kita sehingga ke garisan penamat.'

ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ

confusing love... [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now