"Ommona! Sungyeol-sshi!!" Kris berlari ke arah Sungyeol yang terbaring lesu di atas katil milik Kei. Wajah Sungyeol pucat betul!
Peluh masih membasahi wajah. Dia memejamkan mata. Baru tadi, sakit kepalanya dan dada kurang sedikit. Tetapi, masih ada sisa sakitnya.
Kris memegang dahi Sungyeol. "Yah! Wae-waeyo?" Tanya Kris cemas.
Mana tak cemas bila tengok adik sendiri dah macam nyawa² ikan kut..
Kris mengelap peluh Sungyeol.
Ke-kei-ah... bisik Sungyeol dalam hati.
Tiba² dimata Sungyeol dia terasa disekililingnya makin kabur... dan kabur.. lama² dia pun pengsan.
♕Skip♕
◇Iu p.o.v◇Aku mengeluh. Argh! Masuk harini sudah tiga hari aku tak nampak Sungyeol! Rindunya dekat dia! Hish! Mnggu lepas aku dihantar oleh appa ke amerika. Then, Now kena hadap namja annoying ni pula! Hish! Tapikan, Aku pastikan yeoja tu akan menyesal sebab kahwin dengan Sungyeol. Eeee!! Kenapalah orang tua tu pergi bagi dorang kahwin? Aissshh! Menyampahnya!
Aku menghempaskan diri dekat katil. Menyampah aku bila teringatkan dua pasangan 'sekki' tu!
Ting! Ting! Ting!
Tiba² ada satu chat masuk. Aku mendengus. Sapa pula yang sesenang hati dia aje hanta chat dekat aku ni doh?!
Dengan 'rajinnya' aku pun ambil la phone tu. Tengok chat apa lah yang masuk tu.
From: namja annoying
Woi! Sakai! Kau datang petang ni dekat taman biasa.
Aku terbangun dari baring. "Mwo?! Menda pula la namja gila ni! Asyik² nak menyusahkan aku aje kerja!" Tapi.. tetap juga aku balas. Walaupun menyampah!
To: namja annoying
Mworaguyo? Wae?! Kau nak cari gaduh lagi dengan aku?
Aku pun tekan send. Dengan hati yang panas membara².
Baru aku nak baring. Satu chat datang. Amboi.. cepat betul namja annoying ni.
Aku pun baca smbil memeluk 'baby' aku. (Duduk dekat tengah katil :3)
From: namja annoying
Datang aje lah. Aku tumbuk kau nanti karang. Banyak songeh pula. Nak gaduh dengan kau? Tak ada makna la sakai.
Aku mendengus kasar. "Tak pasal² ada yang makan nasi lauk kasut nanti! Ish! Sehari tak kacau aku tak boleh la namja annoying ni!"
Aku pun balas dengan kasar! Tak ada makna nak balas lembut² dengan dia nih!
To: namja annoying
Kau ni sehari tak kacau aku tak boleh ke?! Kau pergi ajelah dengan sapa pun! Pahal nak kacau hidup aku juga doh!
Send!
5 minit lepas tu..
Ting! Tong!
Aku memandang pintu bilik. Mak aii! Sapa pula yang kcau hidup aku sekarang ni?!
Dengan malas! Aku pun keluar dari bilik. Pergi buka pintu dekat bawah.
Makin aku melangkah. Makin kuat loceng pintu tu! Lepastu, dah la kuat! Berkali² pula tu dia tekan! Apa dia ingat ini rumah dia ke?! Kalau rosak loceng pintu tu aku minta ganti rugi! Menyampah!
Ting tong ting tong ting tong!
"Hish! Tunggu la! Tak reti sabar ke?!!" Marah aku. Lepastu aku pun pulas tombol pintu dengan mulut yang masih terkumat kamit memaki hamun 'manusia gila' tu!
"Apa... m-mwoya?!"
ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ
Jeng! Jeng! Jeng! Hahahaa.. sorry readers sebab sikit aje. (Rasanyalah (`∀')) Malas nak tulis panjang² hehee.. enjoy it! ~^O^~
#author ayat simpang
#peace! Y(^_^)Y♥VotE♥
♡kOMen♡
YOU ARE READING
confusing love... [SLOW UPDATE]
FanficConfusing Love mengisahkan tentang... jeng-jeng... kim ji yeon dari lovelyz dan Sungyeol infinite yang dikahwinkan secara ZUPPP macam magic. dalam perkahwinan itu, mereka banyak berubah.. tapi, takkan lahkan.. umur baru 18 / 19 dah kahwin. Tu daebak...