-Chapter 17-

73 9 4
                                    

Genap seminggu, Rumah besar itu sunyi seperti sebelum dia membawa Kei pindah masuk ke situ. Teringat Sungyeol tentang Kei yang penuh kelam-kabut itu ketika memasak.

Hahahaa.. sewaktu itu dorang dua masih lagi bergaduh. Alaa yang bab gaduh coklat tu..

FLASHBACK
(Dua hari selepas pergaduhan 'coklat' tu)

Sungyeol turun kebawah menghidu bau apa yang sedap sangat sampai mencium² hidung dia. Nak tidur dekat atas pun tak lena sebab dengar bunyi bising dekat bawah.

Sungyeol melihat jamnya. Mak aii... baru pukul 12. Apa lah nak bising²! Aku hatok karang!
Bisik Sungyeol. Sambil buat aksi 'karate' dia dekat atas tangga. Dia mengeluh. Alamak.. tapikan, sapa yang masak malam² pukul 12 ni doh? Ah! Sudah! Hantu!

Sungyeol mengigit kuku. Tapi, lepas tu dia geleng pula. Ah! Tak mungkin la! Mungkin... Kei kut?

Sungyeol memandang bilik Kei yang berada dekat dengan tangga. Dia menuruni tangga perlahan². Fikirnya. Kalau dia laju² dibuatnya jatuh tergolek². Sia² aje aku mati bertemankan 'hantu masak malam' ergh! Tak mo aku! Ngeri! Aku masih kacak untuk mati! -.-'

Sungyeol menunduk. Dia menoleh ke kiri dan kanan. Mana tahu 'hantu' tu datang! Boleh mati katak aku! Dengan bertemankan bunyi bising di dapur.

Sungyeol melekatkan telinganya pada pintu Kei. Dengar! Dengar! Eh! Sungyeol hairan. Dia dengar pula pada posisi yang lain. Pun sama! Sunyi.

Ha! Sah! Sah! Bini aku! Mak aii.. pandai aku dah sekarang kata bini. Hahahaa.. bangga aku ad bini! -.- tapikan.. sejak bila Kei pandai masak?!!

Sungyeol berlari ke arah dapur. Entah mana silap dia ni. Tiba² Sungyeol tersandung. Argh! Tapi, Nasib tangan Sungyeol sempat peluk pinggang Kei?!! Tapi..yang malangnya...

Krek!

Alamak! Aku dah ter koyakkan baju belakang Kei! Terus dipeluk Kei bertambah erat! Nak cover! Argh! Mati aku!!

"Mak kau!" Latah Kei.. terkejut beruk Kei!! Sungyeol pe-peluk aku?!!!! Jap! Aku rasa baju.. aku macam koyak!!

Kei meraba² belakang bajunya. Terjojol mata Kei. "Lee Sungyeol!!!!!!!"

Argh! Mati aku!! Gumam Sungyeol.

Tidak semena² senduk kuali dengan 'automatiknya' mengetuk kepala Sungyeol beberapa kali. Sungyeol melepaskan pelukan dia. "Adoi! Adoi! Adoi!!"

"Argh!! A-awak nak cabul saya kan?!! Arghh!!!!! Tengok baju saya dah Koyak!!! SUNGYEOL!!!" Diketuknya kepala Sungyeol lagi. Sungyeol mengeran kesakitan. "Argh! Adoi! Sakit la! Adoii!!! Mian! Adoi!!"

Dan.. suasana malam itupun riuh dengan bunyi ketuk-ketuk kepala Sungyeol oleh Kei :3

End FLASHBACK

Sungyeol tergelak Kecil apabila mengingati tentang itu. Agaknyalah.. Kei berang dengan dia sebab tu kut. Hahahaa.. habis benjul kepala Sungyeol dibuatnya malam tu.

Sungyeol duduk didepan meja solek Kei. Dia membuka laci meja solek itu. Tiba² Sungyeol terpegang. Ter k ter.. buku.. diari? Kei..

Sungyeol mengambil buku itu lalu ditutupnya laci. Aku macam kenal buku ni. Tiba² otaknya teringat akan 'first time' dia berjumpa dengan Kei. Ya. Di sebuah cafe. Dan buku itulah yang dipegangnya dulu. Juga, pandang pertama.

Alaa peristiwa 'macam bunga jatuh atas badan' tu. Apapun, pantas dibuka buku itu.

13/02/2011

Siapa 'mamat' yang pegang buku aku ni?! Kalau aku jumpa dia! Aku cincai dia! Berani sentuh!!

15/02/2011

'Mamat buku' Tu!! Dia datang rumah aku!! Arghh!! Bawa Jeung dengan appa sekali?! Pelik la dengan dia ni! Dia siapa nak bawa Jeung dengan appa?!! Tapi aku pelik. Kenapa harus aku gementar? Berdebar? Apapun, aku rasa bersalah sangat sebab dah kotorkan baju dia. Argh! Mianhae Sungyeol-ah!!

Sungyeol terhenti dari membaca. Berdebar? Gementar? Kenapa.. dia boleh.. rasa macam yang apa aku dah rasa?

Dia menggeleng lalu menyambung kembali.

17/02/2011

Appa.. appa masuk hospital.. ini semua ahjumah Gongju punya pasal! Tapi.. eomma kata tak baik berdendam. Tapi aku tak boleh.. aku marah! Marah sangat! Appa tak gila! Appa Kei tak gila!! Ahjumah Gongju yang gila!! Appa bertahan lah.. Kei sentiasa bersama appa..

18/02/2011

Pihak Hospital kata appa dah masuk tahap 4! Seulgi tak dapat membantu. Appa! Appa kuat la appa! Appa jeball.. appa jangan tinggalkan Kei. Walauapapun caranya. Kei janji. Kei akan bantu! Appa..

18/02/2011 (15:30 pm)

Mwoya?!!! Jadi wife cover... sung-sungyeol?!! Kyaa!!!!!! Kenapa aku bahagia sangat ni?!! Ah! Mungkin sebab dia sudi tolong aku? Argh! Aku amat² berterima kasih dekat jasa baik dia!! Aku janji! Aku akan tolong dia! Sungyeol-ah!! Gumawo!!! KEI SAYANG SUNGYEOL!! NADO SARANGHAE!

Tiba² Sungyeol tersentak. Lantas ditutup buku itu. Dia memegang dada. Dan kepala.

"Arghh!.. sa-sakitnyaa" Sungyeol mengeran. Dia memegang kepala. Dadanya dipicit. Dia menahan sakit di bilik Kei. Buku diari Kei terjatuh.

Sungyeol juga begitu, terjatuh. "Arghh!" Dengan masih mempunyai tenaga yang sedikit. perlahan² dia mengesot dan berbaring ke atas katil Kei.

Peluh mula membasahi dahi dan seluruh muka Sungyeol. "Ah!!" Jerit Sungyeol. Entah mengapa tiba² kepalanya jadi sakit seperti diikat seberapa banyak getah di kepala! Sakitnya begitu keras!

Mukanya kemerahan. Dadanya seperti dicucuk². "Ahhh!!!!"

ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ

♔Hey readers!! Huhuu.. sorry bosan!! (T▽T) apapun... enjoy!

♔Vote!!
♔Komen plis? Hahaa

(Tunggu tau!! ^^ next chap!)

#author ayat simpang
#love u. Peace!

confusing love... [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now