Sampai sahaja di destinasi Sungyeol memberhentikan keretanya ditempat 'vvip'.
Pantas Kei melihat cermin kereta mahu memebetulkan apa yang patut. Sungyeol yang baru ingin mematikan enjennya. Tiba-tiba datang nafsu jahat dia. Tangan dia cepat je mengusutkan rambut Kei.
"Alololooo dah comel dah tu!"
Kei yang terkejut dengan tindakan Sungyeol naik baran! "Yah!!!! Sungyeol!! Rambut saya!!!" Malah makin dimarah Kei makin kuat usikan Sungyeol. Kejap diusik rambut kejap diusik pipi Kei.
Hampir rosak solekan berjam-jam Kei. "Sungyeol!!!!!!!" Kei tak boleh putus asa! Ingat aku sorang je yang boleh selekeh?!! Kau pun lah!!
Tangan Kei terangkat lalu mengusutkan pula rambut Sungyeol. "Yah! Yah!"
"Padan muka!!'
Dua-dua tak mahu mengalah. Persoalannya bilakah mereka mahu masuk kedalam? -,-'
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇
"Hish! Awak lah ni Sungyeol!" Marah Kei dalam bisik. Dia menjeling tajam Sungyeol sambil membetul-betulkan rambutnya yang sudahpun ok. Tapi, nak pastikan je.
Begitu juga Sungyeol. Sungyeol juga membetulkan rambutnya. Sambil menjeling tajam Kei. "Aku juga?! Kau la!"
Bulat mata Kei. "Na?!"
"Nae! Neo!" Mata mereka menikam antara satu sama lain. Di hadapan pintu masuk majlis itu. Tiba-tiba ada lampu menghala ke arah mereka.
Sungyeol dan Kei tersentak. Dorang berdua memandang ke dalam majlis itu. Semua yang hadir memandang mereka.
"Dipersilakan! Sungyeol!!" Kata pengacara itu pada para hadirin. Kei tergamam. Sungyeol tersentak.
"Mwo?!" Kata mereka tersentak.
♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤
Sejak bila aku kena buat persembahan ni?! Sapa yang cadangkan?!
Matanya tiba-tiba tertancap pada Kris yang sudah tersengih-sengih seperti kerang busuk.
Kris!!!! Siap kau!
Muzik sudah dimulakan oleh dj majlis besar awards itu.
Kei turut sama terjebak ke persembahan Sungyeol atas permintaan ramai.
Kau ingat ni novel?! Drama?! Movie?!! Kenapa aku yang kena ikut?!! Why?!!!!
alunan muzik romantik membuatkan Sungyeol berubah 360°! Buatkan Kei tersentak.
Mata Sungyeol turut berubah daripada MENJENGKELKAN kepada MENGETARKAN JANTUNG KEI!!!!
Mulut Sungyeol mula bergerak menyanyikan lagunya. Kei yang tidak tahu mahu membuat apa hanya berdiri ditengah-tengah seperti tunggul kayu. Tapi, dia punya satu bakat. Iaitu berlakon.
Kalau dia boleh berubah. Kenapa tidak aku?!
Tetapi malangnya bakat itu tidak dapat membantunya tika ini kerana mata Sungyeol yang membuatkan dia tidak tentu arah ketika itu.
kei terasa mahu menangis sekarang ini. Kalau lah dia ada doremon mahu saja dia menjerit seperti nobita mahu meminta tolong!
Tetapi, malangnya doremon yang akan menolongnya sudah pun bertukar kepada... romeo?!!
Sungyeol bergerak ke arah Kei. Dipegang tangan Kei. Kei terkejut. Mata mereka memandang antara satu sama lain.
Kei dapat melihat ada sesuatu di dalam anak mata Sungyeol.
"Saranghae" Kei kelu!
what?!!!!! Apa yang aku dengar?!!
Tiba-tiba wajah mereka hampir rapat.. rapat.. dan...
Mata Kei membulat.. apa yang kau buat ni Sungyeol?!!!!
Bunyi tepukan gemuruh daripada para hadirin menghentikan perbuatan mereka.
Sungyeol memandang Kei sebelum memandang ke hadapan kembali sambil menunduk hormat. Hanya Kei yang kaku.
"Woah!!!! So sweett!!!!!!!!!" kata-kata itu mengembalikan Kei ke alam nyata.
Dia memandang ke hadapan sebelum menunduk hormat dan berlalu pergi.
Malunya tika itu bukan kepalang. Dia pergi terus ke tandas membasuh muka. Dilihat wajahnya di dalam cermin.
Merah! Ya merah!
Dia sendiri keliru sama ada kemerahan wajahnya berpunca kerana dia malu atau... sebaliknya?
"Argh! Apa yang dia buat tadi?!!"
Kei menggigit bibir. Dipejam mata rapat. Lupakan kejadian tadi! Dia buat macam tu sebab ianya hanya satu persembahan!!
Ya satu persembahan! Buang perasaan itu jauh-jauh. Jauh dari sudut hatinya.
Apa yang dia fikirkan? Oh tidak itu memang gila.. gila segila-gilanya. ><
ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ
#disebabkan author lambat update. Author publish dua. Sorry!
#thanks pada yg setia mnunggu..
#and thanks pada yg add this ff kat reading list korg! Sayang korg! Huhuu.
YOU ARE READING
confusing love... [SLOW UPDATE]
FanfictionConfusing Love mengisahkan tentang... jeng-jeng... kim ji yeon dari lovelyz dan Sungyeol infinite yang dikahwinkan secara ZUPPP macam magic. dalam perkahwinan itu, mereka banyak berubah.. tapi, takkan lahkan.. umur baru 18 / 19 dah kahwin. Tu daebak...