-Chapter 35-

26 6 1
                                    

Kringgg!!!!

"Yah! harini menu kuih beras!! Palli!! Aku dah lama mengidam nak makan kuih beras!!! " kata Yein tak sabar. Kei sibuk mengemas barangnya yang berselerak di atas meja. "Sabar la. Kei tengah kemas tu. Yah! Kau tau... Suga dengan Seulgi ann sekarang ni tengah melancarkan strategi untuk membunuh satu sama lain!" Jin memulakan gosip.

"Yah! Jjinja?!" Tanya Yein meminta kepastian. Muka memang tak boleh blah sekarang ni. Tangannya memegang kedua bahu Jin.

"Jeongmalyo!" Kata Jin pula. "Aku tau! Seulgi pun bukan main minta aku join dia. Dia kata kalau boleh. Dia nak lancarkan bom sebelum waktunya!" Sampuk Kei yang tangan masih tidak berhenti dari mengemas.

Jin dan Yein pandang Kei. "Ye?! Weh! Kau tak join ke? Aku nak gak lawan dengan gengster sekolah tu! Alang-alang dia nak baling bom kat suga. Aku nak baling bom kat Jungkook tu doh! Kau tau!! Waktu aku nak gi makan kat Scafe Lunch ann. Aku nampak dia lepak dengan Jimin with V kat situ. Kat sebelah meja aku ar. Masa aku nak gi tandas. Dan balik dari tandas. Aku duduk! Waktu tu!!erghhh!! Aku rasa nak cungkil gigi dia!!!!!" Marah Yein tak puas hati. Tangan digenggam. Gigi diketap. Bagaikan perkara yang berlalu itu kembali semula di depan mata.

Memang hati membara habis ar!!
"Wae?! Jadi apa Yein?" Tanya Jin tak sabar.

Yein pandang Jin geram. "Kau tau!! Dia gam kerusi aku dengan gam kuat!!! Habis skirt aku!!! arghh!!! Masa tu semua pelanggan situ pandang aku. Kuat dia sampai kerusi tu pun ikut sama berdiri masa aku berdiri au! Nasib ada unnie tu baik hati potong skirt aku sikit. Dan bagi aku pinjam skirt lebih dia! Dorang bertiga tu pula. Dengan senang hatinya gelakkan aku. Macam la masa tu aku buat persembahan gang concert!!!! Aku nampak Jungkook high 5 kat sekor sekor tu!" Jerit Yein. Memang masa tu kalau boleh. Dia nak cincang-cincang Jungkook!!!!!!

"Wowowo lek lek. Aku faham perasaan kau beb" ujar Jin bagaikan faham apa yang dirasakan oleh Yein.

Kei tergelak. "Aku tak nak la join. Malas ar. Kalau kau nak ikut. Gi ar cakap dengan dia. Dah ar. Jom gi rehat"

Walaupun mulut Kei menidakkn tetapi di dalam htinya dia ada satu niat jahat untuk suaminya. Dn tak lain x bukan SUNGYEOL la mangsanya! Bukn dia tak nak join baling bom dekat suga.

Tapi dia sibuk nak bergaduh dengan orang 'dalam rumahnya'.

◇◇◇◇Skip◇◇◇◇

Seminggu ni Kei dengan Sungyeol pun tengah nak lancarkan perang dunia KESEJUTA.

Kei melabuhkan punggungnya di atas katil besar persis katil anak raja tu. Kening diangkat sedikit memikirkan sesuatu.

Kalau aku malukan dia malam ni ok tak eh?

Tiba-tiba otak teringat dengan awards yang akan Sungyeol hadiri malam ni. Baru dua hari lepas Sungyeol bagi amaran kat Kei supaya tak buat hal kat situ.

Tapi, tiba-tiba pula niat jahat tu lebih tinggi dari niat baik memang tak la dia nak ikut 'amaran sejati' Sungyeol.

Dalam otak dah terbayang-bayang 'situasi' waktu tu. Kei pakai baju labuh 'berblink-blink'. Kasut 'but'. Rambut ikat dua. Kiri kanan then pakai makeup tebal-tebal.

Muka macam orang bodoh jalan sambil kata 'hi' kat seorang-seorang dalam tu. Wah! Konfem Sungyeol malu gila!! Tu adalah peluang terbaik!!

Tapi, Kei menggeleng-geleng menghalau pergi 'angan-angan' gila tu.

Tapi,nanti gosip pula melampau. Tak nak aku. kata hatinya.

Tapi lain pula kata otaknya. Peluang besar kot! Masa tu la yang paling best! Dapat malukan dia satu dunia! Biar dia rasakan 'berbisanya' isteri dia! Muahahahahahaa..

Kalau gosip tu tak termasuk dengan aku sekali. Tak apa! tapi ini artis korea! Tak pasal-pasal aku juga sama termasuk dalam gosip tu! Oh no! Nanti aku makin femes oh noo..

"Argh!!" Kei memejamkan mata.

"Apa aku nak buat nih?!"

kriukkkk

bunyi pintu terbuka mengejutkan Kei. terbuntang matanya. Boleh kalah D.o!

"Mwo?! Dah balik?!" jerit Kei kecil.

Plan belum ada lagi! Macam mana ni doh?!!

ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ

Sorry gais lmbt sangt2 update.. author x ada idea.. tu yg lme x update.. doakan author moga cpt habis k.. n thanks tuk kprg yg add this ff kt list korg.. n thanks gak sbb masih sudi menunggu dn bce k.. mian.. ><

confusing love... [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now