-Chapter 36-

24 5 1
                                    

"Kim Jiyeon-sshi!" Panggil Sungyeol dari ruang tamu.

Kei terkejut. Ah! Pi mam ang la nanti la plan. (Tetiba ckp kedah xD)

"Kei!"

"Nae! Nae!!" Lantas Kei bangun mendapatkan 'suaminya'

"Wae?"

Kei memandang Sungyeol yang baru je nak duduk atas sofa.

"Malam ni" sepatah. So? Apa masalah dohhhh~~

"Ermm... jaaadi?" Tanya Kei bukan tak tau. Tapi pelik.ok memang pelik. Malam ni. Yela malam ni. So?

"Aku ingatkan je. Kau dah ada baju tak?" Sungyeol pandang Kei. Kei terpana. Oh no!! That face! Makes me feel... CRAZY!! >< dia buat apa tadi? Rebonding? Pegi sauna? Urut muka? Pahal hensem lain macam harini?!! Oh nononoooo! Andwae! I'm fallen' love with my... husband?!! ><

Sungyeol pelik. Pelik dia ni. Kena sampuk ke? Ke muka aku ada apa-apa? Gigi aku ada cili ke? Dah la aku baru lepas makan cili ni. tu laa lupa lagi nak cungkil celah-celah gigi kan dah malu kena 'usya' dengan bini sendiri sebab cili tersekat punya cantik kat gigi. Nak selamat. Jangan senyum Sungyeol. Jangan senyummm..

Sungyeol mengalihkan wajahnya daripada memandang Kei. 'Cili tersekat kat celah gigi' punya pasal sampai-sampai terkunci mulut tu.

"Kau pahal pandang aku? Hensem sangat ke aku harini? Lama pandang. Cinta dah berputik?"

Pffttt what?!! Berpu-putik? De hel! Kau ingat aku nak sangat ke 'berputik cinta' kat kau!! Hensem?? Wekkk!! Tolonglah!! Tak 'beroksigen' aku kat sini.. bruekk!! Baru pandang sikit dah perasan!!

"Mwo?! Ber-berputik?! Jjinja?! Jeball! Tak ada maknanya nak 'berputik' ke. 'Bertumbuh' ke. Helooo.. saya pandang awak seb-sebabbbbbb cili awak! Ha! Cili awak! Yeye cili awak!"

Aduhh. Apa yang 'cili awak' ni? Apa aku merapu ni?!

Sungyeol tersentak. Ci-cili.. what?!

"Mwo?"

"Gigi awak.. ada cili ok.. tu yang saya pandang awak. Lawakk hahahahaaa" kata Kei. Apa aku ngarut ni?! arghh lantak ar. Kalau dia terasa lagi bagus. Aku dapat gak kenakan dia. Hahaa sebelum kantoi baik aku blah..

"Dah laa saya nak blah dulu. Dari saya layan gigi cili awak. Baik saya siapkan untuk malam ni. Hahaha! Papa roger!" Erk.. tetiba xD -author

Pantas Kei melarikan dirinya ke dalam bilik dia. Baik lari sebelum lambat.

Sungyeol hanya diam sambil memerhatikan langkahnya.

"Oh my! Gigi aku memang bebetul ada cili ke?!!! Buat malu aku jela! Jatuh harga diri aku! Adudududu!!" Tangan Sungyeol sibuk cungkil gigi hanya sebab 'cili' kenakan Kei kat dia. Bukan main merah muka sebab kena 'bahan'

Lidah bukan main meraba-raba gigi. Gelagat Sungyeol dah macam orang tak betul semata-mata sebab cili. Tu belum lagi dengan kisah sebelum dia balik rumah.

Agak-agak berapa juta orang gelakkan dia sebab 'cili' ni? Dah la hatini bukan main 'murah' dia senyum kat setiap orang yang dia nampak. Aduiii malu aku! Dah la hensem tetiba pula senyum ada.. cili sekeping melekat kat gigi! Ni boleh jatuh maruah hensem aku!! T.T

-,- blah la kau sungyeol!!

◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◆◇◇

Malam itu Kei baru menggelabah cari baju. tinggal 5 minit baru nak bersiap. semua ni TIDO punya pasal! Tak pasal pasal dia lambat bersiap. Nasib baik Sungyeol pergi keluar kejap. Kalau dia tahu yang Kei baru nak siap. Memang 'masak' Kei.

"Oh no! mana gelang aku?!" Dia tercari-cari gelangnya dimerata bilik dia.

Setelah menjumpai gelang tu. Dia menggelabah mekap.

Tiba-tiba..

PIN!!PIN!!!

"WOI CEPAT LAH SIKIT!!"

kedengaran Sungyeol menjerit dari bawah. Jelas lagi berdengung telinga ni!

"KEJAP!!" Kei mencalitkan sedikit lipstick pink. Pada bibirnya. Setelah itu dia turun dengan cepat kalau boleh lompat tangga tu. Memang lama dah dia lompat kat tangga. Jadi HERO sikit.

Kei keluar je dari rumah. Tutup pintu kunci pintu. Cari kasut. Pakai kasut sambil berjalan..

PINN!! PINN!!!

"EISH! TUNGGU LA!"

Terus Kei masuk dalam badan kereta Sungyeol. "Lambat lah kau!! Kau ingat kau raja? Nak aku jemput dulu baru nak terhegeh hegeh?!"

Marah Sungyeol. Kei diam. Dia tahu itu salah dia. Kalau aku raja pun salah ke?! Pabo!

◇◇◇◆◇◇◇◇◇◆

ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ

#sorry lambat!!
#enjoy

confusing love... [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now