Pagi sungguh indah. Bunyi kicauan burung² kecil menambahkan lagi keindahan pagi.
Iu menggosok² matanya. Dia terasa dia sedang memeluk sesuatu. Perlahan² dia membuka mata.
Iu:: ergh! //pandang kiri// mwo?!! //bangun//
Tiba² otak dia teringat akan 'peristiwa' malam tadi. Pantas dia melihat ke dalam selimut.
Iu:: arggh!!!! //terkejut//
Iu menyelimutkan dirinya.
Akibat jeritan iu Hongbin terbangun dari tidurnya. Hongbin menggosok² mata.
Hongbin:: //pandang iu yang dalam selimut// yah! Pahal kau pagi² dah jerit macam orang gila?
Iu:: a-aku terbogel.. argh! Ottokae? Ottokae?
Hongbin:: //mendengus// menyampah aku. Semalam bukan main cabar aku doh.
Lantas Hongbin masuk ke dalam selimut iu.
Iu:: arghh!!! Jangan pandang aku lah sakai!!//tutup muka Hongbin dengan tangan kecilnya//
Hongbin:: //macam nak keluarkan asap dari hidung aje.. kembang-kempis dah hidung Hongbin//tepis tangan Iu//
Iu:: argh!! Dah kata kan jangan!! //peluk tubuh sendiri walaupun dalam keadaan terbogel//
Hongbin:: //mengeluh// aku dah tengok lebih dari tu la gila! Menyampah aku. Buka aje lah! Bukan sesape pun. Aku juga kan.. //tergelak nakal//
Iu:: eeee... byuntae! Byuntae! Byuntae! Walaupun kau! Tapi kau tetap namja lah!! //mendengus//
Hongbin:: //tergelak kecil// comel la dia ni kalau mendengus..
Tiba² automatiknya tangan Hongbin cuba untuk membuka pelukan iu pada dirinya. Acah-acah konon nak tengok badan iu.
Tapi, makin kuat Hongbin menarik tangan iu. Makin kuat juga iu memeluk dirinya.
Iu:: yah!!! //pukul Hongbin dengan sebelah tangan// kau ni nak makan kaki kan!!
Hongbin:: //berhenti dari berbuat begitu lalu tergelak nakal// kau comel kalau marah.. //cubit hidung iu//
Iu:: //tergamam// kau ni!! Pagi² nak buat aku blush! Sudah la! Aku nak mandi!! Menyampah aku dengan kau!
Lalu, iu pun menutup tubuhnya dengan selimut tebal itu ingin berjalan menuju ke bilik mandinya. Tiba² tangan iu ditarik Hongbin. Dengan tidak semena² bibir mereka bertemu. Iu terkejut. 3 minit lepas itu. Hongbin melepaskannya lalu berbisik.
Hongbin:: thanks for last night.. kau tau.. sedap gila! //cium belakang telinga iu//
Iu tersentak.
Iu:: //tolak kepala Hongbin yang miang tu// eee!!! Kau ni!! Menyampah la aku!! Geli tau!! Geli!! Lebih baik aku mandi! //bangun//
Hongbin:: nak ikut chagi!
Tiba² satu bantal melekat ke mukanya.
Iu:: jangan nak mengada!! //lari masuk bilik mandi sekali dengan selimut//
Hongbin tersengih bahagia. Entah mengapa dia rasa lain pula hari ini. Pantas dia baring ke atas katil itu dengan hanya berboxer. Dan memeluk bantal yang dibaling iu tadi lalu, diciumnya berkali².
Hongbin:: wanginya bantal niii.. macam tuan dia..
♔SKIP♔
Kei terasa Sunyi. Dia mahu memeluk Sungyeol. Iaitu suaminya. Dia terasa Sunyi yang teramat. Dia merasa sprti dirinya didalam bahaya. Matanya mengalirkan air mata.
Sungyeol-sshi.. aku rindu kau..
◆Di wad Kei◆
Jeung dan Seulgi menjaga Kei semalaman. Masuk hari ini sudah hampir 2 hari mereka menjaga Kei. Jeung tidak hadir kesekolah hanya kerana mahu menjaga unnienya. Begitu juga Seulgi.
Jeung mengenggam tangan unnienya.
Jeung:: Unnie.. ereona jusaeyo~ //bisik perlahan//
Seulgi masih lagi tertidur di kerusi pelawat. Penat kut.
Masa semalam.. sewaktu Kei seperti dirasuk sesuatu itu. Doktor Donghae mendapati Kei telah diracuni sesuatu yg menyebabkan saluran darahnya tidak dapat mengalir. Susah la nak mengalir.
Kei hampir mati, tapi.. syukurlah Suho sempat memanggil mereka. Nasib masa tu Suho yang jaga. Dibuatnya tak ada sesiapa jaga? Tak ke susah?
Tanpa Jeung dan Seulgi sedar. Air mata Kei jatuh. Walaupun, jasadnya tidak dapat bergerak.
Doktor Donghae:: hmm.. maaf mengganggu.. kami mahu periksa puan..Jeung terkejut.
Jeung:: kuss semangat. Ish! Doktor ni! Kalau nak check pun ketuk la dulu.. bukan main redah je! Nasib tak pengsan saya //jeling Doktor Donghae//
Doktor Donghae:: //tersengih// boleh tak?Jeung menganggukkan kepala sebelum mengejutkan Seulgi. Jururawat yang bertugas mengambil tempat.
Jeung dan Seulgi yang masih mamai itupun keluar.
Doktor Donghae:: saya tak rasa pesakit ni boleh hidup lama la.. pelik betul penyakit dia ni.. //cakap dengan jururawat Victoria//
Jururawat Victoria:: //pelik// wae?
Doktor Donghae:: kamu tengok ni.. pelik kan? Kadar pernafasan dia rendah.. //tunjuk dekat satu mesin yang menunjukkan kadar pernafasan Kei//
Jururawat Victoria:: iyalah.. peliknyaa..
Padahal.. pesakit dah dapat banyak rawatan yang diperlukan.. takkan rendah lagi kut?
ⓑⓔⓡⓢⓐⓜⓑⓤⓝⓖ
♡Ayoo readers! Enjoy it! ^~ sorry 'blue' sikit atas tu. Apapun.. vote eh? Kamsa.
#author ayat simpang
#peace!
YOU ARE READING
confusing love... [SLOW UPDATE]
FanfictionConfusing Love mengisahkan tentang... jeng-jeng... kim ji yeon dari lovelyz dan Sungyeol infinite yang dikahwinkan secara ZUPPP macam magic. dalam perkahwinan itu, mereka banyak berubah.. tapi, takkan lahkan.. umur baru 18 / 19 dah kahwin. Tu daebak...