-Chapter 8-

81 11 0
                                    

"Ha! Yang kau bawa yeoja ni ke sini apahal?!" Sergah Mr.Lee pada Kris. Kris hanya mengetap giginya. Dia tidak dapat bersuara.

Tangan digenggam kuat. Sanggup appa kata 'yeoja ni?' Bukan dia sudah bagitahu nama dia ke? Sebut la baik-ii!

Kei agak terkilan akan nama yang dipanggil Mr.Lee untuknya. Yeoja ni?! Ouh.. ok.. aku YEOJA.. nama baru aku.. Yeoja..

"Sekadar nak kenalkan aje tak payah bawa!" Getus Mr.Lee pada Kris dengan gahnya.

Kris masih membisu. Sesaat.. dua saat.. tiga saat.. kata-ii Mr.Lee dibiar sepi. Kris hanya menunduk sambil menggigit bibir.

Mr.Lee sudah semakin hilang sabar. Perlahan-ii dia bangun dari kerusinya. Akibat penyakit yang dihadapinya membuatkan dia sukar untuk berdiri tanpa pertolongan sesiapa mahupun tongkatnya.

Mrs.Lee memapah Mr.Lee untuk ke biliknya. Namun, Mr.Lee menolak perlakuan Mrs.Lee membuatkan Mrs.Lee berasa sedih. Tetapi, Mrs.Lee (banyak eh mrs.Lee xD) tetap juga berkeras mahu menolong. Namun, hampa. Dia hanya menturuti langkah Mr.Lee dari belakang.

iu tersenyum sinis memandang ke arah Kei. Lalu, cepat-ii dia bangun mendapatkan Mr.Lee mengambil hati kononnya. Sebelum itu, sempat dia sengaja melanggar tubuh kecil Kei dengan kasar.

Kei terjerit kecil. "Auchh" iu menjeling nya tajam!

Suho hanya duduk di situ sambil bermain phonenya.

Kris menjeling pada iu yang tergedik-ii ingin menolong Mr.Lee. Kris mencebik.

Dasar yeoja tak sedar diri! Sebabkan kau! Sungyeol yang jadi mangsa! Huh! Nak aje aku toreh-ii otak kau sikit. Biar berlubang!

Kris merengus kasar apabila melihat tubuh appanya sudah tidak kelihatan. Dia bukan tidak mahu menjawab akan kata-ii appanya. Tetapi, dia tidak boleh. Dia sedar dia tidak mempunyai kuasa. Kebiasaannya, Sungyeol sahaja yang sering membalas segala kata-ii Mr.Lee itu.

Disebabkan Sungyeol tidak dapat hadir. Dia terpaksa mengharungi ini seorang diri.

Kris duduk pada sofa di sebelah Suho. "Huh!" Rengusnya kuat! Kris meraup muka. Kei yang sudah keletihan berdiri di situ. Teragak-ii untuk bersuara.

"Erkk.." Suho dan Kris memandangnya.

Kei menjadi gerun apabila dua jejaka kacak (ecehh!!! XD kacak nakkk oii! XD) memandangnya.

"Boleh. Tak?" Kei menunjukkan isyarat jarinya pada sofa itu menandakan dia mahu duduk. Kris dan Suho memandang sofa mewah yang ditunjuk Kei. (Jangan salah sangka Kei nak duduk dekat sofa mewah je.. dekat rumah tu.. semua sofa yang ada semua mewah.. tak ada yang tak mewah nakk oii) (bajet kejap buat ff macam ni XD)

"Eh.. duduk laa. Jangan takut. Duduk aje" kata Suho mempelawa Kei duduk di sofa. Bagaikan tidak percaya akan kata-ii Suho. Kei membuat muka terkejut. "Jjinja?"

"Duduk aje laa" dengar sahaja suara Kris. Perlahan-ii Kei berjalan ke arah sofa itu lalu melabuhkan punggungnya. Kei tersengih.

Menampakkan garisan gigi nya yang tersusun rapi dan putih itu.

Kei menjadi kekok. Kris menyandarkan dirinya pada sofa itu sambil mata tertutup. Tidur mungkin. Suho pula tidak henti-ii melayan phonenya.

Sesekali Kei merengus. Sesekali Kei bermain dengan jarinya. Sesekali Kei memandang suasana rumah besar itu.

Ini la nasib bila orang miskin tak tau nak buat apa waktu boring. Aku pelik dari tadi. Aku nak tanya Kris. Tapi, disebabkan aku tengok Kris macam tak ok aje mood terpaksa aku senyap. Nak aje aku tanya. Apa motif dia bawa aku ke sini kalau kasi aku jadi tiang lampu elektrik aje?! Yang si Sungyeol pun satu. Mana kau menghilang nakk oii?! Geram aku! Kalau aku dapat kau. Aku cekik-ii kau. Tengok la!!

confusing love... [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now