Argh! Otokkae? Otokkae?
Sedari tadi Kei bermundar-mandir sahaja.. Ke kiri tak kena. Ke kanan pun tak lekat. Lagi gila, dia duduk berdiri 100 kali pun tak penat. Kei menggigit kukunya.
Badan yang kini telah dihias baju gaun berwarna putih yang dihiasi manik² menambahkan lagi kecantikan pada gaya rekaan nya itu menjadikan Kei kelihatan feminim. Potongan badannya jelas kelihatan.
Mahal tu! Baju tu pun dah mencecah hampir 35000 won.. Wow.. Kaya betul.. Ouh lupa.. Kawin dengan anak berada kan..
Peluh mula merenek jatuh membasahi dahi. Baju kembang bawahnya diangkat sedikit. Menyusahkan! Apa ingat ini cinderella ke? Main baju kembang kempis?!
Tik...tok..tik..tok..tik..tok..
Masa pun berjalan laju... Babak menangis sampai keluar hingus Jeung dan Seulgi pun hampir selesai.. Bab puji memuji pengantin pun hampir selesai. Sekejap tadi, dalam satu ciuman dan satu lafaz. Kei pun telah digelar isteri Sungyeol dalam umur 18 tahun?!! What??!!!
Kalau aku mengandung jaga kau Sungyeol! Argh!!!
Tanpa sedar, dalam ramai² mereka semua ada juga yang mengetap gigi sambil menggengam penumbuk.
Balik² aje.. Kei ditarik masuk ke dalam kereta dan dibawa ke satu bangunan.
Tak yang jadi masalahnya.. Aku belum laga² pipi cium² tangan... Semuanya dekat Jeung dengan Seulgi! Nasib appa dah.. Awal² aku buat.
Dia ni sibuk ar! Aku tumbuk juga karang! Baju aku pun belum tuka. Apa ingat sweet ke macam ni?! Apa ingat ini movie? Tak! Semestinya tak! Sebab ini fanfic! Bukan movie! Marah ni marah!
Kei yang masih 'mogok' dengan 'perangai tak semengah' Sungyeol itu hanya memuncungkan mulut sahaja di tepi Sungyeol sambil tangan disilang pada dada. Badan disandarkan.
Sungyeol hanya mengendahkan sahaja.
Mengada! Manja! Nasib kau la dapat 'isteri' macam dia.
Sungyeol mencebik dalam diam. Dia hanya fokus pada pemanduannya. Dia pun pelik. Kenapa appa dia tiba² menyuruhnya kahwin tanpa sebab? Dia mula berasa tidak sedap. Macam ada benda..
Keadaan di dalam kenderaan lamborghini itu sunyi sahaja. Hanya bunyi kemerduan suara radio yang memeriahkan suasana.
Tik..tok..tik..tok..
Masa berjalan dengan pantas sekali. Sesekali Kei mengeluh, sesekali dia mencebik. Dan sesekali dia mula membebel tak tentu arah.
Dan akhirnya.. Mereka pun tiba di satu rumah besar. Sungyeol mula memasuki kawasan rumah, apabila pintu pagar rumah itu terbuka dengan sendiri. lalu, dia meletakkan kereta di hadapan rumah.
Kei terpegun. Dia melekatkan mukanya pada cermin kereta. Baru la segar mata!
Woah!!! Biar betul?!! Mak aii.. Besor supe dengan gajahnyaa..
Dengan tidak malunya.. Dia melekatkan muka pada cermin hadapan kereta pula ingin melihat atas rumah.
Matanya makin membesar. Woah!!!! Besarnya!!!
Dengan 'teruja'nya lantas dia membuka tali pinggang. Dan keluar dari perut kereta. Dia berdiri di hadapan rumah.. (Luar rumah :3)
Bertambahlah terkejut tahap beruk dia! "Wah!!! Jjinja yeppeoryeo!!!! *0*!! (Cantik betul!!! >tak tau betul tidak<)
Sungyeol yang tidak perasan akan ketiadaan Kei disebelah akibat sibuk dengan 'matikan enjinnya' membebel sendiri.
"Aish.. Masuk nanti.. Barang kau, barang kau.. Barang aku, barang aku.. Jangan nak berani sentuh! Aku tak kacau kau! Kau jangan kacau aku! Kita baru 18 eh! Silap.. Nak masuk 19 tahun! Jangan ingat aku ni nak buat 'benda tu' dekat kau! Bilik kau! Aku tunjuk.. Ha lagi satu aku nak cakap ba... Eh?" setelah selesai Sungyeol mematikan enjin kereta. Dia menoleh sebelahnya.
YOU ARE READING
confusing love... [SLOW UPDATE]
FanfictionConfusing Love mengisahkan tentang... jeng-jeng... kim ji yeon dari lovelyz dan Sungyeol infinite yang dikahwinkan secara ZUPPP macam magic. dalam perkahwinan itu, mereka banyak berubah.. tapi, takkan lahkan.. umur baru 18 / 19 dah kahwin. Tu daebak...