Di suatu hari yang cerah terlihat seorang lelaki yang sedang khusyuk melakukan beberapa kerja di atas mejanya. Beberapa orang yg lalu lalang di meja kerjanya semuanya melihat orang tersebut sambil tersenyum entah apa yang difikirkan mereka tapi lelaki tersebut nampak sangat rajin dan semestinya menjadi salah sorang orang penting dalam syarikat.
Lelaki tersebut melakukan kerjanya dengan sangat baik dan teliti. Dia selalu di puji rakan sekerjanya dan juga boss nya atas kerja nya yang sangat baik dan kemas. Dan semestinya ada orang yang tidak puas hati dengan dirinya kerana selalu dipuji-puji orang. Dia seorang pekerja yang sangat tiktop di kalangan karyawan di tempat kerjanya. Orang tersebut tak lain tak bukan dialah Hariz Afreen.
Seorang lelaki muda yang semangat bekerja untuk meraih rezeki yang halal dan juga menyara dirinya walaupun dia terlahir di kalangan keluarga yang sederhana tapi dia tetap berusaha untuk menjadi seperti ayahnya. Dia sudah bekerja di syarikatnya hampir 2 tahun dan selama dia bekerja tak pernah satu pun kesilapan yang dia buat sehingga di meraih banyak sijil pencapaian terbaik dan dia juga banyak diberi kepercayaan dari boss nya untuk handle projek² besar.
Masa dia tengah kusyuk dengan komputernya tiba-tiba kawannya menghampirinya dari samping.
??: oi Riz banyak kerja?
Hariz: biasalah bro nama pun orang kepercayaan boss kan
Dia tersenyum sambil ketawa kecil. Kawannya yang mendengar jawapan dari Hariz terus pasang wajah menyampah.
??: cis berlagak
Hariz: hahahaha..kau buat apa kat tempat aku ni? Takde kerja ke?
??: dah siap dah. Kau mesti tak perasan sesuatu kan?
Hariz: apa?
??: haihhh budak niii.. sekarang dah masuk waktu lunch lah
Hariz: ha!
Hariz nampak terkejut sebab dia baru je buat kerja rasanya tak sampai beberapa jam. Tup² dah pukul 12 terkejut beruk lah kawan tu.
Hariz: ya Allah! Cepatnya dah pukul 12!
??: ha itulah kau fikir pasal dunia lagi sampai waktu untuk isi perut sendiri pun tak perasan.
Hariz: eh jomlah pi makan aku dah lapar ni tadi masa breakfast pun aku makan sikit sebab dah lambat.
??: ha jom²
Hariz mengemas mejanya yang sedikit berselerak. Lepastu dia menyarungkan jeketnya dan berlalu pergi dengan kawannya.
Hariz: mana yang lain?
??: kat kereta tunggu kau lah
Hariz: ouhhh hehehe
Mereka terus bergerak ke tempat parking. Sesampai sahaja mereka di sana terlihat 2 orang lelaki dan perempuan menunggu mereka.
??: lambat
Kata orang tersebut apabila melihat mereka berdua.
??: maaflah bukan aku yang lambat tapi budak sebelah ni yang lambat.
Hariz cuma tersenyum dan mereka berempat masuk dalam kereta.
Hariz: makan kat mana ni?
??: macam biasa lah. Why kau nak makan lain ke. Aku ok je.
??: aku pun ok takkan nak makan benda yang sama tiap hari muak jugak
??: nak makan kat mana ni?
Hariz: aku ada terbaca kat ig ada restoran baru buka kat area ni apa kata kita makan kat sana.
YOU ARE READING
𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴
RomanceCerita ini mengesahkan tentang Hariz yang kena bekerja di bawah anak boss nya iaitu Tengku hazemi. Apa yang Hariz tak suka dari hazemi adalah dia suka buat sesuatu tanpa bincang dahulu dan itu membuatkan Hariz muak dengan dia. Tapi takdir berkata l...