31

152 2 0
                                    

Author pov..

Di syarikat..

Hari datang ke tempat kerjanya seperti biasa. Dia parkingkan kereta di tempat khasnya. Lepastu dia berjalan ke arah pintu utama dan masuk. Bila dia masuk je dia nampak kawan-kawan dia tengah tersenyum sampai ke telinga taklah semua cuma Alin dengan Atiq je. Fathi dia biasa je.

Mereka mendekati Hariz dan mengelilinginya.

Alin: wahh nampaknya ada orang sedang dikelilingi kebahagiaan sekarang

Atiq: eh yelah..lepas ni dah tak boleh lah nak keluar jalan-jalan dah. Kalau nak keluar kena bagitau ayang

Fathi: tahniah Riz

Hariz tersipu malu dengar apa yang kawannya cakapkan.

Hariz: ehh jap macam mana korang tau pasal hal ni?

Alin: eh Riz kau fikir kitaorang tak tau ke apa maksud status whatsapp kau. Siap ada gambar berpegangan tangan lepastu yang tak boleh bla caption "dah jumpa orang yang tepat" kau tau tak sampai bersemut fon aku. Baca KEMANISAN ayat kau tu.

All: hahahaha

Lagi bertambah malulah si Hariz sampai merah mukanya.

Hariz: eh Tengku dah masuk pejabat?

Alin: entahlah kitaorang takde pun nampak dia.

Hariz: emmm pelik selalunya dia akan datang awal dari kita.

Atiq: aii takkan kau sebagai bf dia tak tau?

Hariz: kitorang baru lagi.

Tiba-tiba hazemi berjalan memasuki syarikat dengan muka yang macam biasalah garang dan sombong. Mereka bila melihat hazemi masing-masing berdiri tegak. Hazemi berhenti di hadapan mereka berempat.

Alin: good morning Tengku

Hazemi: morning. Ada apa-apa berita yang menarik ke nak bagitau?

Atiq: (geleng) but kitaorang cuma nak ucapkan tahniah kepada Tengku dan Hariz

Hazemi: aikk aku takde update apa-apa pun.

Fathi: hariz ada hantar gambar kat status whatsapp dia and dari situ kitaorang tau yang tengku dan juga Hariz dah official

Hazemi: ouhh macam tu (pandang Hariz)

Hariz tunduk langsung tak pandang hazemi entah sebab apa.

Hazemi: korang semua dah breakfast?

Atiq: dah Tengku.

Hazemi: good. Baiklah kalau macam tu semua dah boleh masuk kerja kecuali Hariz. Kau ikut aku ke kafeteria.

Hariz: baiklah

Alin, Atiq dan Fathi bergegas meninggalkan Hariz dan hazemi. Mereka terus masuk dalam lif dan naik ke tingkat pejabat masing-masing. Hazemi jalan beriringan dengan Hariz. Banyak mata-mata yang melihat kearah mereka. Tapi bila mereka melihat muka hazemi yang bengis terus masing-masing tunduk dan tak berani nak angkat kepala bila lalu dihadapan hazemi.

Sampai sahaja mereka di kafeteria hazemi terus order makanan dan air untuk breakfast. Dia tak breakfast kat rumah sebab dah lambat pi kerja. Lepas dia order makanan dan air dia duduk di sebuah meja bersama Hariz. Sejak dari hazemi sampai tadi sampai sekarang mereka langsung tak berborak. Sehinggalah hazemi yang mulakan dulu.

Hazemi: Hariz kau ok?

Hariz:(angguk)

Hazemi: kenapa ni? Diam je..sakit ke?

Hariz:(geleng)

Hazemi: habistu? Cuba cakap apa yang tak kena? Aku ada buat salah ke? Kalau ada aku minta maaf sangat-sangat.

𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴Where stories live. Discover now