Hariz pov..
Keesokan harinya...
Aku sekarang berada di cafe syarikat untuk beli coffee kegemaran aku. Jam menunjukkan pukul 8:45. Aku memang biasa datang kerja pukul 8:30 sebab faktor jarak rumah ke pejabat and dikira dengan jalan jem waktu pagi memang orang nk pi kerja.
Setelah pesanan coffee aku siap aku pun ambil dan naik ke tingkat pejabat aku sebab ada banyak lagi kerja yang tak settle. Nak kena settlekan hari ni because there will be a client who comes to pick it up and hand it over to the boss. Sampai di tingkat pejabat aku..aku keluar dari lif dan berjalan masuk ke dalam pejabat peribadi aku dan duduk di kereta. Atas meja aku ada satu bekal untuk khas aku bawak untuk my bf. Dia tak sampai lagi sebab katanya dia ada perkara nak dibuat pagi ni so dia masuk lambat.
Aku pun terus hidupkan laptop dan buka fail kerja yang selalu aku buat. Baru je aku nak mula menaip kepala aku tiba-tiba berdenyut. Lepastu mata aku macam ada bayang. Aku terus capai botol air dan minum. Lepas separuh botol aku minum sakit tu tak hilang lagi. Aku pun bersandar pada kerusi dan cuba untuk tidur kejap. Harap-harap sakit kepala aku hilang lepas aku tidur.
Hazemi tiba di syarikat tepat pukul 9:30. Masuk sahaja dari pintu utama terus menuju ke lif. Tapi sebelum dia nak ke pejabat dia dia mahu melihat buah hatinya dulu. So dia pun tekan tingkat pejabat hariz. Beberapa minit kemudian pintu lif terbuka dan dia keluar.
Dia melihat yang Hariz sedang tidur sambil kepala diletakkan di atas meja beralaskan lengannya sendiri. Hazemi pun mendekat dan berdiri di belakang kerusi Hariz. Dia menyentuh pipi Hariz yang terdedah. Seketika mukanya berubah.
Hazemi: apasal panas pipinya ni
Hazemi menepuk bahu hariz dengan pelan untuk membangunkannya. Beberapa kali hazemi tepuk dan akhirnya Hariz sedar. Tapi dengan muka yang merah dan mamai.
Hazemi: k..kau ok?
Aku: 👌
Hariz tak mampu nak jawab sebab dia terlampau pening dan suhu badan dia yang sangat tinggi. Hazemi pun terus meletakkan tangannya pada dahi Hariz dan dia meletakkan sebelah lagi tangannya di dahinya sendiri.
Hazemi: Riz..k..kau demam ni.
Aku: d..demam s..saya ok lah (senyum)
Hazemi: ok kau cakap. Jom ikut aku kita pi klinik
Aku: T..tak nak. S..saya ada banyak kerja nak kena b..buat
Hazemi: no! Kau wajib ikut aku now.
Hazemi terus mengangkat tubuh Hariz dan bawanya untuk masuk ke dalam lif. Hazemi masa di dalam lif hazemi sempat menghubungi salah seorang bodyguard peribadinya untuk menyediakan kereta. Bodyguardnya terus buat apa yang disuruh.
Tiba sahaja di lobi pintu lif terbuka dan hazemi terus bergegas bawa Hariz ke pintu utama kerana keretanya dah tersedia di sana. Semua mata tertumpu kearah hazemi. Aidid yang baru je nak masuk pejabat terhenti bila melihat hazemi mendukung Hariz. Terus Aidid ikut hazemi dari belakang.
Aidid: Tengku apa dah jadi ni?
Hazemi: dia demam sekarang aku nak bawak dia pi klinik
Aidid: ouh tapi Tengku pagi ni ada meeting dengan Tan Sri Syed CEO Syarikat kapal kargo
Hazemi: batalkan. Bagitau pada dia yang aku tak sihat faham dan sesiapa pun yang nak jumpa dengan Hariz
Aidid: baiklah Tengku.
Hazemi: dah aku nak cepat ni
Aidid: baiklah Tengku. Semoga cepat sembuh encik Hariz
Hazemi terus membawa Hariz masuk dalam keretanya dan berselang beberapa saat kereta pun gerak ke klinik berdekatan.
YOU ARE READING
𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴
RomanceCerita ini mengesahkan tentang Hariz yang kena bekerja di bawah anak boss nya iaitu Tengku hazemi. Apa yang Hariz tak suka dari hazemi adalah dia suka buat sesuatu tanpa bincang dahulu dan itu membuatkan Hariz muak dengan dia. Tapi takdir berkata l...