Author pov..
Dhaffar situasi..
Ibu pejabat polis..
Ketua: macam mana pihak polis tak boleh kesan pasal hal ni?
Dhaffar: maafkan kami tuan..kami tak tau yang ini akan jadi
Terlihat situasi sekarang Dhaffar dan juga kawannya yang juga inspektor berada di dalam masalah. Kerana ibu pejabat polis baru mendapat laporan yang seorang ketua gengster dijumpai mati berdekatan sebuah sungai. Seorang orang awam telah membuat laporan kepada balai polis terdekat dan disebabkan yang mati itu orang yang paling dikehendaki polis dan mati secara mengejut so polis mesti nak tau sape dalang yang telah membunuh ketua gengster tersebut.
Ketua: sekarang ni macam mana? Kamu berdua tau tak yang sekarang ni media nak tau apa punca kematian dia dan macam mana dia mati. Saya tak kira..saya beri tempoh 3 bulan untuk siasat kes ni sekiranya tak berjaya jugak saya akan turunkan pangkat kamu berdua. Faham!
Dhaffar: faham tuan.
Ketua: kamu berdua boleh keluar.
Dhaffar dan juga kawannya keluar dari pejabat ketua mereka dan berjalan ke pejabat mereka.
Dhaffar: macam mana boleh mati ek?
??: manalah aku tau. So sekarang ni apa plan kau?
Dhaffar: emmm entahlah. Bagi aku fikir dulu apa nak buat lepas dah tau aku akan info pada kau.
??: baiklah. Tapi jangan lama sangat. Aku malas nak buat kerja lama-lama ni. Dan pastikan plan kau tu seronok.
Dhaffar: ye baiklah.
Di tempat lain..
Terlihat seorang lelaki yang masuk ke dalam syarikat dan terus ke kaunter pertanyaan.
??: ye encik boleh saya bantu?
Muaz: saya nak cari encik Hariz. Dia ada?
??: emm kalau boleh saya tau. Encik ada buat apa-apa temujanji ke dengan encik Hariz?
Muaz: saya abang dia. Saya ada perkara nak kena bincang dengan dia.
??: ouhh baiklah kalau macam tu. Kejap saya bagitau dia yang encik datang.
Muaz: terima kasih.
Beberapa minit kemudian..
??: arr encik.. encik Hariz surah encik duduk di sofa sana (tunjuk sofa) kejap lagi dia sampai.
Muaz: baiklah terima kasih.
Muaz terus ke sofa yang dimaksudkan orang tadi. Sambil dia menunggu Hariz dia main fon sekejap. Setelah dekat 10 minit macam tu kelibat Hariz muncul yang baru keluar dari lif. Dia terus ke arah sofa tempat abangnya menunggu dirinya.
Hariz: abang..
Kata Hariz setelah dia melihat abangnya. Muaz yang mendengar suara adiknya terus matikan telefon dan menyambut adiknya. Mereka berpelukan satu sama lain. Lepas berpelukan Hariz menyuruh abangnya duduk di sofa berhadapan dengan dirinya.
Hariz: kenapa abang nak jumpa adik ni?
Muaz: abang nak cakap pasal daddy.
Hariz: ha? Kenapa dengan daddy?
Tetiba Hariz rasa tak sedap hati.
Muaz: abang beberapa hari lepas ada melawat daddy di rumah. Mula-mula abang lihat daddy macam ok takde apa-apa masalah yang serius. Tapi abang terdengar percakapan antara daddy dan orang kanan dia.
YOU ARE READING
𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴
RomanceCerita ini mengesahkan tentang Hariz yang kena bekerja di bawah anak boss nya iaitu Tengku hazemi. Apa yang Hariz tak suka dari hazemi adalah dia suka buat sesuatu tanpa bincang dahulu dan itu membuatkan Hariz muak dengan dia. Tapi takdir berkata l...