10

228 6 1
                                    

Author pov

Beberapa hari kemudian..

Syarikat situasi..

Terlihat di cafe sekumpulan pekerja sedang lepak di situ. Pekerja tersebut tak lain tak bukan adalah kawan Hariz sendiri. Ada aniq, Fathi dan Alin. Hariz masih tak sampai pejabat lagi sebab dia masuk memang lambat sikit dari biasa.

Alin: weh korang..korang nak tau sesuatu tak?

Kata Alin secara tiba-tiba ketika mereka sedang menikmati minuman mereka.

Aniq: apa dia?

Alin: aku tak tau lah ini kebetulan ke atau memang firasat aku.

Fathi: kau cakap jelah terus pada point boleh?

Alin: aku perasan yang Hariz dan Tengku hazemi sekarang dah jarang bertekak kalau dulu pantang jumpa mesti ada je salah sorang dari mereka cari pasal tapi kali ni berbeza.

Aniq: aii baguslah tu kalau dah jarang bertekak dosa pun tak menambah kan.

Fathi: betul..kau yang rasa pelik pulak kenapa?

Alin: jap ada lagi satu. Haritu kita kan ada meeting dengan group G FORD. Masa tu Tengku pun ada sekali kan. Aku perasan yang tengku tak lepas² dari tengok Hariz masa dia tengah bercakap di depan.

Aniq: (pelik) Maksud kau?

Alin: mengikut firasat aku lah kan yang tengku hazemi ni dia macam...

Fathi: kau nak cakap yang tengku suka kat Hariz tu.

Alin: yup tepat sekali

Aniq dengan Fathi gelak.

Aniq: eh kau tengoklah Hariz tu macam mana. Nak ke tengku dengan Hariz tu. Lagipun Hariz bukannya lelaki gay kalau tak silap aku lah. Dan Tengku hazemi tu cari orang yang kaya dan cantik.

Alin: eh Hariz cantik apa

Fathi: betul aku setuju

Aniq: betul jugak ye..kalah ex aku kalau nak dibandingkan dengan Hariz tu. Tapi aku takut lah

Alin: takut apa?

Aniq: aku takut kalau Hariz tu bercinta dengan Tengku dia akan lebih banyak terluka sebab kau pun tau kan perangai Tengku tu macam mana banyak skandal. Asyik bertukar-tukar je.

Alin: ala kau tak payah risaulah Hariz tu bijak budaknya lagipun dia kan psycho punya orang tak berani nya Tengku nak curang dengan dia.

Fathi: eh dah lah cakap pasal diorang.. habiskan air korang tu lepastu jom masuk pejabat dah pukul berapa ni.

Mereka terus menghabiskan air mereka dan beredar dari cafe.

Di tempat lain..

Terlihat seorang lelaki memasuki sebuah kedai. Kedai tersebut terlihat seperti bukan kedai yang biasa kerana disebalik kedai yang menjual ubat-ubatan kedai tersebut juga adalah pusat operasi dadah di kawasan tersebut.

Lelaki tersebut terus berjumpa dengan bossnya di sebuah bilik. Terlihat boss sedang menikmati sebatang rokok yang nampaknya seperti baru di bakar dan beberapa paket dadah di atas meja di depannya.

Boss: kau nak apa jumpa aku ni?

??: boss saya dah tau siapa dalang yang membunuh ahlong baru-baru ni.

Boss: sapa?

??: Tengku hazemi anak kepada pemilik syarikat terkemuka di Malaysia

Boss: kau pasti dia yang buat?

𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴Where stories live. Discover now