35

110 2 0
                                    

Annas pov..

Aku keluar dari rumah selepas sarapan. Niat aku hari ni just nak ke cafe tempat kerja buah hati aku. Aku mungkin tak lama lagi aku melamar dia sebab aku pun ada rasa takut gak. Takut yang dia akan dipetik orang. Yelah dia tu walaupun nampak je macam biasa-biasa je tapi hot tau hahaha.

Masuk aku dalam kereta. Driver terus gerak diikuti dengan 2 kereta di depan dan belakang. Aku memang biasa dah macam ni di eskot ke mana-mana. Masa kat Dubai pun sama. Kadang-kadang kalau ada majlis yang melibatkan orang penting yang aku akan hadir aku akan di eskot beberapa kereta polis. Ni belom lagi jadi perdana menteri kalau dah jadi pm tak tau lah.

Skip cafe...

Tiba saja di cafe kereta parking berdekatan dengan cafe takdelah jauh aku nak jalan. Aku bersama bodyguard aku mula melangkah masuk dalam cafe. Orang-orang di dalam cafe hanya melihat dengan pandangan yang bingung dan ada juga yang terkejut. Tapi mata-mata orang memang tertuju pada aku.

Aku terus ke kaunter untuk order air. Aku jarang makan kat cafe ni biasanya air jelah. Pekerja kat sana dah tau dah kalau aku datang yang jadi pelayan aku adalah Firas bukan selain dari dia sebab aku dah cakap siap-siap kat boss cafe ni aka kawan aku "setiap kali aku datang mesti yang layan aku Firas. Aku tak mau orang lain" dan kawan aku hanya balas dengan anggukan.

Sampai saja turn aku. Aku pun berita apa yang aku nak minum. Sambil-sambil tu aku berborak lah sikit dengan buah hati aku ni. Dia hari-hari nampak ceria. Takde hari yang aku tengok dia tengah sedih atau bad mood.

Aku: Danish hantar kat tadika ye?

Firas:(angguk) hari ni sekolah dia ada buat program

Aku: ouhh..awak dah sarapan?

Firas: dah tadi kat rumah.

Aku: bagus..awak sarapan apa?

Firas: nasi semalam ada lagi so pagi ni saya masak nasi goreng. Tapi tak pedas lah sebab Danish pun makan sekali.

Aku: nanti awak jumpa saya kat meja saya ye. Ada benda saya nak bagitau.

Firas: baiklah Tengku.

Siap saja pesanan air aku. Firas bagi air dan aku terus bayar. Aku biasanya aku duduk di luar. So aku pun terus je meja yang aku selalu duduk. Kedudukan meja tu betul-betul menghadap ke tempat cashier. Aku pilih meja ni supaya aku boleh tengok Firas bekerja. Sebenarnya dia Batista tapi entahlah kenapa tiba-tiba dia jaga cashier dan dalam masa yang sama dia buat air.

Lama aku menunggu dia akhirnya dia datang jugak.

Firas: hai

Aku: hai..sape jaga kaunter?

Firas: Daniel kawan saya..saya suruh jaga kejap. Ada benda penting nak cakap ke?

Aku: emmm sebenarnya minggu depan my parents balik dari London. So saya nak awak ikut saya pergi ambil parents saya kat airport.

Firas: kejap.. kenapa saya?

Aku: what do you mean?

Firas: tak maafkan saya..maksud saya kenapa saya? Saya bukannya ada kena mengena dengan family awak? Dan kalau awak bawak saya tak ke parents awak akan pelik dahlah saya bawak Danish.

Aku: tu jangan risau. Parents saya ok punya. Sooooo please ikut saya

Firas: arrr

Firas terlihat seperti sedang berfikir sebelum dia beri jawapan. Tanpa sedar aku memegang kedua tangan Firas yang lembut dan putih sambil merayu dia supaya ikut aku. Lama dia fikir adalah jugak dalam 5 minit macam tu.

𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴Where stories live. Discover now