Hazemi pov..
2 hari kemudian...
Aku sekarang berada di spa di dalam hotel. Beberapa hari lepas aku banyak sangat buat kerja berat sampai tulang belakang aku sakit. So aku decided untuk ke spa. Nasib baik dalam hotel ni ada spa so tak payah aku nak keluar jauh-jauh. Aku diurut oleh seorang perempuan. Nampak macam perempuan tersebut banyak pengalaman. Bukanlah perempuan muda dalam 40an macam tu.
Aku menikmati setiap urutan dia. Masa aku tengah diurut salah seorang bodyguard aku masuk dan menghampiri aku.
??: tuan..viper call
Aku ambil fon aku kat dia dan angkat call dari viper.
Aku: ha hello
Viper: aku dah buat apa yang kau suruh
Aku: bagus.. jumpa malam ni di sana.
Viper: baiklah..aku ada maklumat tambahan untuk kau
Aku: apa?
Viper: aku ada dengar-dengar yang abang kau dah ada buah hati.
Aku: aku tak kesah pasal tu. Bukan urusan aku lagipun memang patut dia cari makwe dia pun dah tua. Menikah lagi bagus.
Viper: emmm..oklah itu je aku nak bagitau.
Aku: ok bye
Panggilan tamat..
Aku serah semula fon aku pada bodyguard dan dia kembali ke posisi dia semula.
Satu jam kemudian..
Setelah aku diurut aku pun kembali pakai pakaian aku dan keluar dari tempat spa. Aku berjalan ke lobi hotel untuk masuk dalam kereta. Aku rancang nak pi ke set pengambaran iklan syarikat aku tu. Aku ada minta location pada Hariz dan nasib baik dia bagi. Ala kalau dia tak bagi pun aku akan tau jugak.
Masuk sahaja aku dalam kereta driver terus tekan minyak dan pergi ke lokasi yang aku dah beritahu pada dia. Sepanjang perjalanan aku hanya melihat fon aku dan membaca sedikit maklumat tentang berita negara sekarang.
1 jam kemudian..
Sampai sahaja di lokasi kereta berhenti di tempat parking yang disediakan dan aku pun turun dari kereta. Terlihat beberapa orang yg menyambut kedatangan aku. Tapi Hariz masih lagi aku tak nampak.
Aku: shooting tengah berlangsung ke?
??: ye Tengku.
Aku: ooo..mana team yang lain?
??: mari saya bawak Tengku ke tuan Hariz
Aku cuma mengangguk dan ikut dia. Aku dibawa ke satu van. Di sana terlihat ada beberapa orang termasuk 2 artis sekali.
??: tuan Hariz.. Tengku datang.
Hariz yang mengetahui aku datang segera dia berdiri dan menyambut aku dengan ramah dan senyuman dia yang sangatttttttttttttt manis.
Hariz: selamat datang Tengku ke set pengambaran kami.
Aku: thanks..aku pun memang takde apa buat hari ni itu yang aku minta location kat kau malam tadi sebab aku nak datang sini.
Hariz:(angguk) eh ni Tengku saya perkenalkan ini Dato Jalaluddin Hassan
Aku bersalaman dengan Dato Jalaluddin. Orangnya nampak ceria je.
Aku: apa khabar Dato?
Jalaluddin: sihat alhamdulillah.
Hariz: dan ini abang Zizan Razak.
Aku: apa khabar bang?
Zizan: baik alhamdulillah. Wahh nampak lain lah dari apa yang saya lihat kat ig tu.
YOU ARE READING
𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴
RomanceCerita ini mengesahkan tentang Hariz yang kena bekerja di bawah anak boss nya iaitu Tengku hazemi. Apa yang Hariz tak suka dari hazemi adalah dia suka buat sesuatu tanpa bincang dahulu dan itu membuatkan Hariz muak dengan dia. Tapi takdir berkata l...