Hariz pov..
Hari ni adalah hari di mana aku dengan team aku akan memulakan shooting untuk iklan produk kitaorang. Aku menyewa dua buah van untuk memuatkan semua team aku yang seramai 15 orang. Semua berkumpul di syarikat pada pukul 7 pagi atas arahan aku.
Setelah semuanya dah sampai van pun dah ada mereka masing-masing memasukan barang-barang dalam van.
Aku: ok semua dengar sini baik-baik. Pagi ni kita akan terus ke lokasi shooting kita yang pertama. Jadi aku nak bahagian set pengambaran untuk buat analisis adakah tempat tu sesuai ataupun tidak. Sebab aku rasa untuk tukar lokasi boleh lagi. Faham
All: faham tuan
Aku: so semua barang dah masuk dalam van kan?
Terlihat beberapa orang yg masih lagi menyusun barang di bonet van.
Aku: sila ambil tempat masing-masing ye. Mana yang tak muat masuk bonet.
Aku terus masuk dalam van dan duduk di tempat aku iaitu sebelah tingkap. Setelah semuanya dah selesai mereka semua mula bergerak masuk dalam van. Bila dua buah van dah penuh driver mula mengambil tempat dan terus gerak.
Sementara di tempat lain..
Hazemi tiba di syarikat tepat pukul 8 pagi. Dia bersalam dua bodyguardnya berjalan masuk dalam syarikat dan terus ke lif. Masa di dalam lif dia mendapat panggilan dari seseorang. Pintu lif terbuka dan dia berjalan ke pejabat papanya. Lepas dia scan cad identitinya pada sistem keselamatan automatik pintu pejabat terbuka.
Dia masuk manakala bodyguardnya berjaga di luar. Hazemi terus duduk di kerusi CEO dan menghidupkan komputer. Dia buka buku catatan dia dan lihat beberapa kerja yang dia kena buat hari ni.
Dia pun kyusuk buat kerja sehingga dia rasa macam ada yang tak kena. Dia pun terus memanggil PA nya iaitu encik Aidid. Aidid pun bergegas lah ke tempat CEO selepas mendapat panggilan melalui telefon pejabat dari Tengku.
Sesampai sahaja dia di depan pejabat CEO dia terus masuk dan menghadap hazemi. Hazemi yang pada ketika itu sedang membuat kerja terhenti. Hazemi pandang tepat kearah Aidid.
Aidid: Tengku..ada apa-apa yang saya boleh bantu?
Hazemi: aku nak tanya kau ni.
Aidid: apa tu Tengku?
Hazemi: aku dari datang kerja sampai sekarang tak nampak batang hidung budak Hariz tu? Kau tau dia ke mana?
Aidid: ouhh..dia tak bagitau Tengku ke?
Hazemi: About what?
Aidid: dia bersama team marketing dia..sedang membuat projek untuk mempromosikan produk terbaru kita. Tak silap saya dia bertolak pagi tadi.
Hazemi: kat mana dia buat projek tu?
Aidid: itu saya tak pasti sebab mereka ada plan diorang. Dan mereka akan buat dalam tempoh seminggu. So seminggulah encik Hariz tak masuk pejabat kerana dia kena siapkan projek dia.
Hazemi: ouhh ok². Kau dah boleh keluar sekarang
Aidid: baiklah Tengku.
Keluar sahaja Aidid hazemi terus ambil telefonnya dan menghubungi seseorang.
Sementara situasi Hariz..
Aku dah tiba di lokasi pertama. So projek takkan buat sekarang tapi akan buat pada hari esok. Aku bersama team keluar dari dalam van untuk melihat tempat yang kitaorang akan buat shooting.
Aku: so macam mana?
??: tuan..bagi saya tempat ni sangat sesuai kerana kita perlukan background yang nature dan tempat ni sesuai. Tapi ini pendapat saya kita tak tau apa pulak kata team yang lain.
YOU ARE READING
𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴
RomanceCerita ini mengesahkan tentang Hariz yang kena bekerja di bawah anak boss nya iaitu Tengku hazemi. Apa yang Hariz tak suka dari hazemi adalah dia suka buat sesuatu tanpa bincang dahulu dan itu membuatkan Hariz muak dengan dia. Tapi takdir berkata l...