Hazemi pov..
Aku pergi kerja seperti biasa takde yang special pun. Sampai di syarikat aku masuk melalui pintu utama dan terus ke lif. Tapi langkah aku terhenti bila melihat sosok budak hariz yang tengah berborak dengan seorang staff perempuan. Aku pun apa lagi teruslah ke dia kan. Saja nak cari pasal pepagi ni.
Aku menghampiri dia dengan staff tersebut. Bila mereka melihat kelibat aku terus mereka berhenti berborak.
??: selamat pagi Tengku
Aku: pagi
Hariz memandang aku dengan pandangan yang aku boleh baca iaitu menyampah. Aku suka tengok dia macam tu hahaha rasa macam senangnya lah hati.
Hariz: kamu boleh pergi dulu. Tinggal kan saya dengan musang ni
??: B.. baiklah encik Hariz.
Jap..dia panggil aku m.. MUSANG!
Staff perempuan tadi pun bla. Aku menatap Hariz dengan pandangan macam biasa aku iaitu sombong.
Aku: kau panggil aku musang!
Hariz: why? Ada masalah ke tengku
Aku: nasib baik lah pagi lagi so aku malas nak gaduh dengan kau.
Hariz: baguslah kalau macam tu. Saya pun takde masa nak cari gaduh dengan Tengku.
Dia berlalu pergi. Tapi aku segera menghadang dengan menahan tangan dia.
Hariz: Ish apa lagi yang tengku nak.
Aku: kau nak ke mana?
Hariz: pergi buat kerjalah nak pergi mana lagi. Saya tau lah saya ni cuma staff kat sini. Lainlah Tengku. Dah lepaskan saya..saya nak pi buat kerja ni.
Aku membiarkan dia pergi. Aku kena terus terang yang dia memang rajin. Aku sambung perjalanan aku untuk ke pejabat. Sampai di pejabat pa aku masuk dan menghadap aku.
Aidid: selamat pagi Tengku
Aku: pagi. Aku ada meeting ke pagi ni?
Aidid: takde Tengku cuma kejap lagi akan ada wakil dari G FORD nak bertemu dengan Tengku
Aku: ouhh ok..arr nanti pukul 11 tepat akan ada seorang perempuan yang akan masuk ke sini. Aku nak kau pastikan tidak ada sesiapa yang naik ke tingkat pejabat ni faham
Aidid: baiklah Tengku.
Aku: kau dah boleh pergi kalau takde apa-apa lagi yang nak dicakapkan.
Aidid: baiklah Tengku
Aidid pun keluar dari pejabat aku. Aku capai telefon dan melihat mesej seseorang.
Aku: aku akan pastikan takde sape yg boleh cari pasal dengan aku.
Hariz situasi..
Hariz sedang berada di dalam bilik mesyuarat bersama dengan teamnya.
Hariz: baiklah semua pastikan projek kita kali ni berjalan dengan lancar. Aku tak mau ada sedikit pun kesilapan. Walaupun kita perlu handle projek yang lebih besar dari ni tapi ini amanah dan kita semua tau dengan siapa rakan bisnes kita kan. So tunjukkan pada dia yang kita ni lain dari yang lain.
Semua bila dengar Hariz cakap macam tu masing-masing jadi bersemangat.
Hariz: semua plan dah siap ke?
?? 1: dah tuan. Saya dengan Syafiqah dah laksanakan minggu lepas.
Hariz: bagus nanti letak atas meja aku. Aku nak semak lepastu bila aku rasa puas kita akan mulakan projek kita. Lokasi untuk membuat iklan dah cari?
YOU ARE READING
𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴
RomanceCerita ini mengesahkan tentang Hariz yang kena bekerja di bawah anak boss nya iaitu Tengku hazemi. Apa yang Hariz tak suka dari hazemi adalah dia suka buat sesuatu tanpa bincang dahulu dan itu membuatkan Hariz muak dengan dia. Tapi takdir berkata l...