40

74 3 1
                                    

Hazemi pov...

Hari ni aku bercadang nak bawak Hariz jalan-jalan kat KL. Memandangkan hari ni masih lagi cuti so aku nak ambil peluang ni untuk mencipta lebih banyak memori dengan dia. Sekurang-kurangnya kitaorang ada memori yang indah untuk dikenang satu hari nanti.

Aku semalam dah cakap dengan dia pukul 8 :30 aku akan ambil dia di rumah. Aku memang suka gerak awal-awal mana taknya macamlah korang tak tau KL tu macam mana. Sesaknya bukan main lagi. So aku pun dah tempah beberapa tempat untuk kitaorang pergi nanti.

Jam menunjukkan pukul 8 pagi. Aku dah bersiap dari pukul 7:40 lagi. Saja siap awal-awal takdelah kalut nanti. Aku ambil kunci kereta dan barang yang lain dan masuk dalam beg. Aku turun ke bawah dan baru je nak keluar mama tegur.

Mama: nak ke mana tu? Awal lagi nak keluar?

Aku: aii hazemi dah berjanji dengan menantu kesayangan mana yang hari ni hazemi nak bawak dia pi jalan-jalan kat KL.

Mama: ouhh yeke. Jap² mama ada sesuatu nak suruh kamu bagi pada Hariz.

Aku: ha ok

Mama bergegas naik ke atas untuk ambil sesuatu. Lepas beberapa minit dia kembali dengan membawa sesuatu di tangannya.

Mama: nah nanti ni bagi pada Hariz tau. Suruh dia simpan elok-elok.

Hazemi: apa ni mama?

Mama: adalah..dah pergi cepat nanti menunggu dia.

Hazemi: ok (salam mama)

Mama: bye

Hazemi: bye mama

Aku keluar dari rumah dan pakai kasut. Lepastu aku terus ke garaj dan aku terus masuk dalam kereta berjenama Ferarri. Lama tak bawak kereta ni. Aku pun panaskan enjin dulu. Aku buka semua tingkap supaya haba keluar. Lepas beberapa minit aku tekan minyak dan kereta keluar dari perkarangan rumah dan terus ke rumah buah hatiku...

Perjalanan pagi ni agak tak sebuk lagi. Takdelah jem sepanjang jalan. Lagipun masih pagi so orang tak keluar rumah lagi.  Setibanya aku di depan rumah dia. Macam biasalah aku akan keluar dari dalam kereta dan tekan loceng rumahnya. Tak sampai beberapa minit dia keluar.

Dia kunci pintu pagar dan kitaorang masuk dalam kereta. Berseri-seri dia hari ni mungkin sebab aku ajak dia jalan-jalan kot.

Aku: so sayang dah sarapan?

Hariz: tak sempat saya tadi bangun lewat sikit.

Aku: lahh yeke. Emmm kita pi makan dulu lah ye. Kesian sayang dengan baby kita tu.

Hariz:(angguk)

Sebelum gerak aku sempat cium pipi Hariz dan dia macam terkejut. Aku terus tekan minyak dan kereta gerak ke destinasi seterusnya. Sepanjang perjalanan kitaorang hanya berborak pasal kehidupan kitaorang. Apa yang akan terjadi lepas ni.

Terkadang aku lebih suka apabila kitaorang memikirkan apa yang akan terjadi di masa depan dan bersiap sedia untuk menghadapinya. But yelah apa yang akan terjadi di masa depan tuhan je tau. But aku sangat serius apabila berbicara mengenainya.

......

Kitaorang tiba di sebuah restoran. Restoran yang aku bawak ni merupakan restoran rakan bisnes aku jugak. Sebab majoriti kawan-kawan aku lebih banyak membuka restoran dari bisnes lain. So tak salah kalau aku nak datang support perniagaan mereka.

Setelah mendapatkan parking. Aku terus matikan enjin. Aku cepat-cepat keluar dari kereta dan berjalan ke pintu Hariz. Aku dengan senang hati membukakan pintu untuk dia dan dia keluar dengan membawa beg yang selalu dia bawa.

𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴Where stories live. Discover now