17

160 6 0
                                    

Keesokan harinya..

Hariz yang telah bersiap terus turun ke lobi hotel dan sarapan di dewan makan hotel. Dia melihat beberapa orangnya sudah ada di sana dan tengah sarapan. Dia pun menyapa dengan ramah dan duduk satu meja dengan mereka.

Menu dia pagi ni takdelah terlalu berat supaya mudah dia buat kerja nanti. Dia pun dah pesan kat orang-orang dia yang lain supaya tidak makan terlalu berlebihan atas faktor kerja. Tengah-tengah dia sarapan orang kanan dia menegur dari samping.

??: tuan awal sampai? Dah lama ke kat sini?

Aku: emmm 10 minit lepas. Kau tu yang lambat. Budak-budak yang lain dah bangun?

??: dah lah kot rasanya.

Aku: nanti kumpul dulu di van cakap dengan mereka.

??: baik tuan.

Lepastu orang kanannya terus ambil sarapan untuk di makan. Hariz sambil makan sambil dia layan telefon dia. Tak berselang lama dia melihat seseorang yang baru memasuki dewan makan dengan dua orang di belakangnya. Hariz kenal orang tersebut tapi dia tak pernah lihat dua orang yang di belakang orang tersebut.

Hariz tak pi tergur dulu dia diam dulu. Lepas dia habis makan mee goreng dia..dia bangun dan ambil roti dan beberapa jenis kuih lain yang telah di sediakan. Masa dia tengah ambil tu tiba-tiba ada seseorang yang cuit bahu dia dari belakang. Hariz pun toleh lah rupanya yang cuit dia seorang wanita yang dia tak kenal free hair pulak tu.

Hariz: ye?

??: You look handsome..can i have your number

Hariz tak terus bagi bahkan dia memang takkan bagi pun kat orang-orang yang dia tak kenal so apa dia buat.

Hariz: sorry ma'am. Isteri saya tak benarkan.

Terus dia bla dari situ. Sempat dia ambil beberapa jenis kuih tapi roti dia tak sempat ambil. Dia duduk semula di mejanya dan makan. Tanpa dia sedar apa yang terjadi tadi terlihat jelas oleh seseorang.

Di meja lain..

Hazemi: so apa je maklumat yang korang dapat pasal kes ketua gengster tu?

??: tak banyak Tengku cuma sekarang mereka masih menjalankan siasatan dan mereka akan pergi ke tempat kejadian dan cek CCTV di sana.

Hazemi: kau dah hilangkan bukti?

??: beres Tengku. Kami dah padam rakaman CCTV malam tersebut. So lepas ni pihak polis akan lebih payah untuk dapatkan apa-apa bukti.

Hazemi: cis aku nak tengok seberapa hebat inspektor tu buat kerja. Eh tapi sampai sekarang aku tak tau nama dan gambar inspektor tu korang tau rupanya macam mana?

??: kami tak tau Tengku.

Hazemi: aku ada minta viper untuk dapatkan maklumat inspektor tu tapi entah dia..dia mungkin lupa ataupun sengaja tak buat. Aku nak korang cari maklumat pasal inspektor tu aku nak maklumat tu petang ni.

??: baik Tengku.

Masa hazemi sedang menikmati sarapannya tetiba matanya tertumpu pada seorang lelaki yang sedang bercakap dengan seorang perempuan. Dari bentuk badan lelaki tersebut sangat familiar bagi dirinya. Dia nak ke sana untuk menegur tapi dia pendam dulu.

Hazemi: ada apa-apa berita tentang abang aku?

??: Tengku..abang Tengku keluar cuma kami tak tau dia ke mana. Nak kami perhatikan abang Tengku ke?

Hazemi: perhatikan setiap gerak-geri dia. Aku nak tau apa dia buat dibelakang aku. Aku tak pernah percayakan dia cuma aku dapat rasakan ada sesuatu yang buruk dia akan buat.

𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴Where stories live. Discover now