3

268 9 0
                                    

Keesokan harinya..

Hariz pov..

Aku bergerak dari rumah ke airport pukul 9 pagi. Sebab boss aku cakap dia akan naik flight pukul 10. Hari ni boss aku akan bertolak ke London atas urusan kesihatan dia tidak tak berapa baik. Maklumlah dah tua ehhh tapi nak kata tua tak sangat bininya pun tengok muda lagi je.

Setibanya di airport aku turun dari kereta dan terus masuk dalam airport. Aku terus call salah sorang kawan aku dah sampai untuk tunjukkan aku tempat boss aku. Beberapa minit kemudian dia sampai.

??: Riz aii lambat sampai?

Aku: lambat? Mana ada lambat.

??: kenapa kau tak datang awal je?

Aku: malaslah datang awal-awal kau pun tau kan aku tak suka menunggu.

??: tau

Aku: yang lain dah sampai dah?

??: dah. Jom aku bawak kau kat diorang. Memang tinggal kau je yang tak sampai lagi.

Aku: ouhh jom

Aku di bawa ke tempat boss aku berada. Nasib baik kawan aku pun ada sekali. Tak sampai beberapa minit kitaorang berjalan dari jauh aku nampak boss aku tengah berborak. Aku pun percepatkan langkah ke sana. Dari jauh lagi dah panggil boss aku.

Aku: tuan!

Tan Sri: ha tu dah sampai.

Semua mata tertumpu kearah aku. Aku pun mendekati mereka dan salam sorang-sorang. Tapi ada sorang ni yang aku tak kenal. Tapi aku salam jugaklah sebab dia duduk sebelah isteri boss aku.

Tan Sri: ha Hariz baru sampai?

Aku: ye tuan. Nasib baik saya sempat sampai.

Tan Sri: ha alang-alang semua dah ada kat sini saya nak memperkenalkan ini anak saya Tengku Hazemi Afkar.

Boss aku menunduk lelaki yang disebelah isterinya. Baru aku tau itu anak dia sebelum ni tak pernah nampak pun. Kitaorang pun tunduk hormat pada dia tapi dia macam bangang je hahahaha yelah balas lah dengan "hai" ke atau "selamat berkenalan" ke ini tak pandang je kitaorang macam nak makan.

Tan Sri: selama saya takde dialah yang akan gantikan saya sampai saya balik.

All: baik tuan

Puan Sri: saya harap kamu semua dapat tunjuk ajar dia sikit macam mana nak buat kerja dalam syarikat. Dan kalau dia ada buat silap tegur.

Kitaorang semua mengangguk.

Tan Sri: Fathi..

Fathi: ye tuan..

Tan Sri: nanti masa saya takde semua projek besar yang melibatkan kos yang besar saya akan suruh Hariz yang handle dan kamu catat ye setiap pengeluaran.

Fathi: baik tuan.

Fathi ni salah sorang kawan aku dia bahagia akauntan memang melibatkan duit lah. Pape hal kalau syarikat anjurkan program atau jamuan dia tidak akan keluarkan duit syarikat untuk digunakan. Memang orang amanah lahh.

Tan Sri: saya harap sangat-sangat masa saya balik sini nanti keadaan syarikat berada dalam keadaan yang sangat baik.

Aku: saya akan pastikannya tuan.

Tan Sri: good.

Tiba-tiba datang seorang lelaki kearah kitaorang.

??: tan sri dan puan Sri kapal terbang dah tiba.

Tan Sri: masa untuk saya pergi dulu.

Tan Sri dan puan Sri bangun dari tempat duduk mereka. Kitaorang bersalam dengan Tan Sri. Lepas tan sri dan puan Sri cakap apa tah dengan anak dia diorang pun berjalan masuk ke dalam kapal terbang.

𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴Where stories live. Discover now