Author pov..
Hari jumaat...
KEDIAMAN DADDY HARIZ...
Terlihat hazemi yang segak bergaya di dalam kereta beserta beberapa orangnya sedang bersiap-siap. Buah tangan sudah di beli malam tadi. Tapi rasa gugup dan takut mula menyeliputi diri hazemi. Viper di luar kereta dia sedang menunggu hazemi keluar.
Beberapa minit kemudian hazemi buka pintu. Viper melihat hazemi atas bawah.
Viper: lain macam pakaian kau hari ni bukan main smart lagi ehh kita ni nak minta restu bukan nak meminang.
Hazemi: ala alang-alang kang kenalah nampak bergaya depan bapak mertua.
Viper: orang-orang kau dah siap ke?
Hazemi: dah..jom masuk ehh tapi aku gugup lah
Viper: alahh tenang je takde apa pun.
Mereka berdua mula berjalan ke pintu pagar rumah. Bodyguard yang melihat kelibat mereka terus membukakan pintu dan memberi tunduk hormat pada hazemi.
??: selamat datang Tengku hazemi
Hazemi: Tuan besar ada kat dalam?
??: ada Tengku.
Hazemi: baiklah.
Hazemi dan rombongan mula memasuki rumah yang dah memang terbuka pun pintu rumah. Beberapa orang bodyguard menyambut kedatangan hazemi sehingga masuk ke dalam rumah. Hazemi dan rombongan di bawa terus ke ruang tamu. Terlihat daddy Hariz sedang duduk di situ menunggu kehadiran Hazemi. Bila ketua bodyguard memberi tahu yang hazemi dah masuk terus daddy Hariz berdiri dan sambut.
Daddy: selamat datang Tengku
Hazemi: terima kasih sebab menerima kehadiran kitaorang
Daddy: saya berbesar hati sebenarnya kerana Tengku sudi datang rumah saya ni. Eh sila duduk.
Pelawa daddy pada hazemi. Hazemi duduk di hadapan daddy dan disebelahnya ada viper. Hazemi dan daddy saling bertatapan.
Hazemi: sebelum tu ni saya ada bawa buah tangan sila terima ye.
Hazemi memberikan sebakul hamper buah dan ketua bodyguard daddy terus ambil dan bawa ke dapur. Pembantu rumah menghantarkan dulang yang berisi air kesukaan hazemi dan di tuang dalam gelas yang sangat cantik.
Daddy: jadi apa hajat Tengku datang ke sini?
Hazemi: sebenarnya saya mahu bercakap pasal Hariz.
Daddy: (risau) kenapa dengan dia? Dia menyusahkan Tengku ke atau dia ada buat masalah ke?
Hazemi: tak tak bukan macam tu. Saya cuma mahu berterus terang dan jujur pada uncle.
Daddy: baiklah apa dia..uncle sedia mendengar
Hazemi: tapi sebelum tu maaf ye kalau kata-kata saya nanti menyakitkan hati uncle atau membuat uncle kecewa tapi saya betul-betul tak boleh tahan.
Daddy:(pelik) cuba Tengku terus pada point.
Hazemi: s..se.. sebenarnya s..sa..saya suka pada Hariz
YOU ARE READING
𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴
RomanceCerita ini mengesahkan tentang Hariz yang kena bekerja di bawah anak boss nya iaitu Tengku hazemi. Apa yang Hariz tak suka dari hazemi adalah dia suka buat sesuatu tanpa bincang dahulu dan itu membuatkan Hariz muak dengan dia. Tapi takdir berkata l...