Author pov...
Beberapa hari kemudian...
Hazemi bersiap pergi kerja seperti biasa tapi kali ni agak berlainan kerana hari ini adalah hari terakhir dia di syarikat atas faktor papanya dah balik dari oversea and secara automatik tempoh kontrak dia di syarikat dah tamat.
Muka dia pagi ni agak muram dan tak macam selalu. Walaupun kejap lagi dia akan berjumpa dengan kekasih hatinya. Tapi hatinya rasa berat sangat ingin melepaskan syarikat tersebut. Tapi dah itu syaratnya dan kontrak pun dah tamat ...mahu tak mahu dia wajib lepaskanlah jawatan dia.
Hazemi menuruni tangga dan terus ke dapur untuk breakfast bersama parentsnya. Kali ni papanya akan ikut sekali pergi syarikat kerana ada majlis yang melibatkan papanya kena pergi sekali. Hazemi duduk di hadapan parentsnya dan menyenduk nasi goreng dalam pinggan.
Dia capai sudu dan terus makan. Tanpa ada sepatah pun perkataan yang dia kata pagi ni. Selalunya dia akan wish "morning" but kali ni dia tak bercakap langsung. Mama papa memandang satu sama lain. Mereka heran dengan hazemi pagi ni.
Papa: kamu ok?
Mama: kenapa kamu tak ceria ni? Selalunya kamu akan senyum?
Hazemi:(geleng kepala) nothing.
Dan hazemi sambung makan. Mama papa pun malas nak tanya lebih-lebih so diorang pun sambung makan. Selepas makan hazemi dan papa pakai kasut dan terus ke kereta. Terdapat 6 kereta menunggu mereka berdua.
Hazemi dan papa naik kereta yang berlainan. Masuk sahaja mereka di dalam kereta para bodyguard terus bergegas masuk dalam kereta masing-masing. Driver terus tekan minyak dan berlalu pergi meninggalkan kawasan rumah.
Di syarikat...
Terlihat beberapa ahli jawatankuasa berdiri di depan pintu masuk utama untuk menyambut kedatangan hazemi dan papa nanti. Salah seorang dari mereka adalah Hariz. Kawan-kawannya juga ada berdiri sama.
Hariz: encik Aidid
Panggil Hariz. Aidid yang mendengar namanya di panggil terus datang.
Aidid: ye saya encik Hariz.
Hariz: nanti kalau Tengku letak jawatan kamu juga automatik akan letak juga ye?
Aidid:(angguk) betul encik. PA tan sri akan kembali bekerja.
Hariz: so nanti kamu kerja apa?
Aidid: saya lepasni akan balik kampung dan kerja di sana. Apa kerja yang saya boleh buat saya akan buat. Asalkan halal itu saja.
Hariz; saya faham. Nampaknya kita akan jarang berjumpa lah lepas ni. Kampung kamu kat mana?
Aidid: Johor
Hariz: jauh jugak. Takpelah nanti kalau saya ada masa saya melawat kamu kat sana.
Aidid: saya sangat mengalu-alukan kedatangan encik.
20 minit kemudian...
Terlihat 6 kereta memasuki perkarangan syarikat. Masing-masing bila melihat kereta tersebut semua sekali berdiri tegak kiri dan kanan mereka berbaris. Berhenti sahaja kereta di depan mereka. Hariz terus membukakan pintu untuk hazemi dan Aidid membukakan pintu untuk papa.
Hariz: morning Tengku
Hazemi:(senyum) morning sayang
Hariz mengiringi hazemi masuk dalam syarikat bersama-sama dengan papa dan yang lain. Mereka terus ke dewan utama syarikat. Semua staf dah ada di sana. Masuk saja mereka semua.. semua staff berdiri dan menepuk tangan untuk mereka tanda menyambut ketibaan hazemi dan papa.
YOU ARE READING
𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴
RomanceCerita ini mengesahkan tentang Hariz yang kena bekerja di bawah anak boss nya iaitu Tengku hazemi. Apa yang Hariz tak suka dari hazemi adalah dia suka buat sesuatu tanpa bincang dahulu dan itu membuatkan Hariz muak dengan dia. Tapi takdir berkata l...