42

59 2 0
                                    

Annas pov..

Aku sekarang berada di rumah Firas. Sebab dia bagitau yang Danish tak sihat and dia pun kena ambil cuti sebab yelah siapa nak jaga Danish kat rumah. Lepas bawak Danish pergi klinik tadi doc cakap dia cuma demam biasa je. Nasib baiklah lega aku dengar.

Danish sekarang tengah berehat di biliknya.  Biasalah budak kalau demam memang meragam sikit. Itu ini tak kena. So memang kena banyak sabarlah nasib baik Firas dah biasa kalau tak dia mesti stress.

Aku: awak..awak ok? Nampak gelisah je.. kenapa ni?

Firas:(geleng) nothing..

Aku: awak janganlah nak tipu saya..tell me do you have a problem?

Firas: emm saya baru teringat yang harijadi Danish jumaat ni and hari ni dah hari Rabu. Dengan keadaan Danish yang sakit mungkin saya takkan sempat beli persiapan untuk harijadi dia nanti.

Aku: ouhh pasal tu ke. Emmm macam nilah apa kata kalau kita sambut harijadi Danish kat rumah parents saya.

Firas: eh takpelah.. susah-susah je. Lagipun saya buat kita-kita je.

Aku: yelah..bukan saya nak jemput orang luar pun. Lagipun kan parents saya kata yang diaorang nak datang sambut sekali. Alang-alang tu buat kat rumah parents saya sekurang-kurangnya meriah sikit kan. So macam mana?

Firas: emmm

Aku: awak tak payah fikir pasal persiapan tu. Saya akan uruskannya ok. Now awak fokus pada Danish yang tengah tak sihat. Pasal kek dan benda-benda mengenainya saya akan uruskan. Yang penting sekarang ni Danish kena sihat. Itu je.

Firas: thanks tau. Awak banyak sangat tolong saya. Saya tak tau macam mana nak balas jasa awak.

Aku: awak tak perlu pun. Saya tolong ni ikhlas. Lagipun kita kan dah lama kenal saya dah anggap Danish tu macam adik saya sendiri. Saya lebih suka kalau saya dapat tolong awak dan Danish.

Firas: You are the nicest person I have ever met. Saya beruntung sebab dapat kenal awak.

Aku: me too.

Kitaorang menatap satu sama lain. Aku senyum dia pun sama. Tak sengaja aku memegang tangannya dan dia pun tak menghalang. Aku hanya mengelus lembut permukaan tangannya yang lembut dan putih.

Aku: saya harap awak tak keberatan kalau lepas ni kita akan selalu bersama.

Firas:(geleng) saya ok je. Asalkan saya dapat jumpa awak dan Danish pun dapat lihat awak. Membuatkan Danish happy adalah salah satu plan saya sampai bila-bila.

Aku: so apa kata kalau tengahari ni saya belanja awak dengan Danish makan. Nak makan kat mana itu terserlah awak. Saya ikut je.

Firas: emmm saya rasa saya tau area sini yang ada masakan panas and goreng-goreng.

Aku: so kita akan ke sana. Now dah pukul berapa?

Firas melihat jam di telefonnya.

Firas: 11:25. Ouhh ye saya baru ingat yang saya nak mengemas sikit.

Aku: nak tolong

Firas: suka hati awaklah. Jom

So pagi ni aku tolong dia kemas rumah. Walaupun rumahnya takdelah besar mana tapi nak bersihkan satu tempat tu perghhh memang memenatkan. Aku tak pernah bersihkan rumah sebab selalunya yang buat kerja-kerja tu adalah maid aku. Yelah apa guna sampai ada 6 maid tapi tak buat kerja. So now baru aku rasa macam mana yang diorang rasa.

lunch time...

Kitaorang sekarang berada di dalam kereta dan dalam perjalanan nak ke restoran untuk makan tengahari. Aku harap restoran nya menu semua sedap-sedap lah. Setelah 25 minit dalam kereta akhirnya restoran yang si Firas maksudkan mula kelihatan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: 3 days ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴Where stories live. Discover now