Beberapa hari kemudian..
Hariz pov..
Aku seperti biasa bangun pagi untuk bersiap ke syarikat. Hari ni kalau tak silap aku ada tetamu penting nak datang. So aku kenalah pakai pakaian yang smart². Nasih baik aku dah siap gosok baju malam tadi. So takdelah kelam kabut.
Siap sahaja berpakaian aku turun ke bawah. Tak lupa juga aku beri kucing-kucing aku makan. Itu dah memang jadi rutin. Lepastu aku ambil sarapan yang aku buat subuh² tadi dan makan. Buat alas perut.
Tiba-tiba terdengar dari luar hon kereta berbunyi. Aku tau siapa datang. So aku cepat-cepat makan dan terus keluar dari rumah. Aku pakai kasut dan berjalan ke pintu pagar. Orang tersebut keluar dari dalam kereta. Dia juga tak kalah segak. Dengan cermin mata hitam yang dia pakai memang nampak kacak gile.
Lepas kunci pintu pagar aku pun mengurat langkah masuk dalam kereta.
Aku: morning Tengku
Hazemi: morning syg. So dah siap ke ni?
Aku: dah. Kenapa? Ada yang tak kena ke?
Hazemi: takdelah. Syg macam selalulah nampak cantik dan menawan di mata abang sorang je.
Aku: abang pun apa kurangnya. Segak selalu. So dah ready ke nak jumpa orang penting nanti?
Hazemi: dah. So boleh kita gerak sekarang ma'am?
Aku: sure
Sebelum gerak hazemi sempat sentuh dan usap perut aku beberapa kali. Aku sempat pelik kenapa dia buat macam tu. Sejak kitaorang berhubung s*x beberapa hari lepas dia asyik usap perut aku. Macam ada sesuatu yang akan berlaku. But aku tak fikir sangatlah pasal tu. So dia pun terus tekan minyak dan kereta berlalu pergi.
Pagi yang cerah dan biasalah. Hari Isnin hari di mana orang mula gerak pi kerja. Jem? Dah biasa..kat Malaysia ni kalau tak jem tu bukan Malaysia namanya. Tapi kitaorang bernasib baik sebab jem nya tak terlalu lama.
Tepat jam 8:15 kitaorang tiba di syarikat. Hazemi menurunkan aku di pintu utama. Aku disambut oleh kawan-kawan aku dan beberapa ahli jawatankuasa.
Alin: wahh nampak berseri-seri kau pagi ni? Ada apa-apa rahsia ke?
Aku: ha? Berseri-seri? Aku rasa pakaian aku sama je kot macam pakaian hari-hari aku pakai.
Atiq: eh Riz bila kau nak bagi kad kahwin kau kat kitaorang?
Aku: entahlah aku pun tak tau. Masalahnya tarikh pun tak tau lagi. Macam mana nak buat majlis.
Atiq: kitaorang tak sabor ni nak makan nasi minyak.
Fathi: so bila tetamu penting kita nak sampai ni? Dah 20 minit berdiri kat sini. Lenguh kaki aku.
Tiba-tiba encik Aidid muncul. Entah dari mana dia datang tiba-tiba je berdiri sebelah aku.
Aidid: dah nak sampai dah. Tadi PA dia call saya. Ouhh ye lupa pulak nak bagi salam. Asalamualaikum semua.
Aku& lain: waalaikumussalam.
Aku: wahh encik Aidid bukan main hensem lagi. Untunglah siapa dapat encik Aidid.
Aidid: eh mana ada encik Hariz. Saya biasa-biasa je kalau nak dibandingkan dengan encik lah. Saya ni biasa je.
Aku: tapi encik kalau dibandingkan dengan Atiq. Encik lagi kacak saya akui tu.
Terus kitaorang gelak. Si Aniq buat muncung tanda merajuk. Tiba-tiba hazemi datang. Bila hazemi datang masing-masing berdiri tegak. Semua orang bukan kitaorang je. Hazemi berdiri sebelah aku.
YOU ARE READING
𝐶𝐼𝑁𝑇𝐴 𝑇𝐴𝑁𝑃𝐴 𝑆𝐸𝑁𝐺𝐴𝐽𝐴
RomanceCerita ini mengesahkan tentang Hariz yang kena bekerja di bawah anak boss nya iaitu Tengku hazemi. Apa yang Hariz tak suka dari hazemi adalah dia suka buat sesuatu tanpa bincang dahulu dan itu membuatkan Hariz muak dengan dia. Tapi takdir berkata l...