Chapter 3 : TIRED

190 9 0
                                    

12

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

12.24am

Aku berbaring diatas katil sambil menatap ceiling apartmentku. Aku rasa bagai nak tercabut kakiku hari ini kehulu kehilir menemani Adeline berjumpa client. Ini bukan kali pertama tetapi sepanjang 4 tahun aku berkhidmat dengan dia.

Seperti kebiasaan, menjejaki angka 12 barulah aku dapat pulang kerumah. Aku rasa mamai dan rasa tidak berdaya bangun. Bilik mandi yang sejengkal pun aku rasa teramat jauh. Dari saat aku pulang, aku dengar bunyi mesej tidak berhenti-henti masuk. Aku yakin itu mesej kerja dari Adeline.

Sejujurnya aku penat. Aku sangkakan aku akan gembira apabila berdamping dengan orang yang aku kagumi setelah berbelas tahun penungguan tetapi rupanya tidak. Im suffering in and out. Shes cruel. The most cruelest person that I ever met throughout my life. Shes the worst pembully yang aku jumpa.

Not even a single day pass yang dia tak menyakitkan hati aku and hina aku. Because she super duper talented and perfectionist, everything I do will be downgrade by her.

You know what the worst part is? Everything I done so far actually the best that I can do but she never appreciate it and try to find fault in my work.

Hatiku lebih sakit apabila aku melihat dia sentiasa melayan semua staff dengan rahmah. Siap mengambil berat tentang mereka. Jika mereka mempunyai masalah, cepat-cepat dia akan arahkan aku untuk bantu.

Tapi aku? Bukan ke aku juga manusia punya hati dan perasaan. Kenapa dia treat me this way? Why only me? Air mataku mengalir apabila mengingat balik keperitan selama 4 tahun ini. Itulah yang kerap kali aku lakukan sebelum tidur. Menangis.

Ring... ring... ring...

Deringan di telefon pintarku memaksa aku mengesat air mataku dan menenangkan diri. Apabila rasa semuanya dah okay, aku terus menjawab.

Ben : Hi!
(Ucapnya ceria sejurus aku angkat telefon.)

Me : Hye Ben.

Ben : How was your day?

Me : Nothing special. Same like usual. You?

Ben : Hari ini ada satu murid pindaan masuk tadika I. Dalam borang, he look handsome and thin but in fact apabila masuk, dia tersangatlah comel and chubby. Rasa nak cubit je pipinya. I think his parents use too much filter on his photo. Other kids call him big boss.

Me : Bunyinya macam mengejek je...

Ben : I pun bimbang. After class, I seek for him and found him crying.
(Dia mula bercakap dengan nada cuak.)

Me : Because he feel mistreated?
(Ceritanya mula menarik minatku. Iyalah, story teller pun pandai main nada, siapa sahaja takkan terjebak?)

Ben : Budak itu cakap dia tersangatlah gembira kerana kawan-kawan disitu menyambut dia dengan baik. They calling him big boss as a respect and ask him to play together with them. He said he giggles a lot today. Other kid whether is a boy or girl likes to pinch his cheeks and say hes cute. Hes okay, they doing that to him.

Heart BeatWhere stories live. Discover now