CHAPTER 13 : WAR PART 1

157 14 1
                                    

"Why you do that? You memang melampau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Why you do that? You memang melampau." Ucapku geram setelah mendiamkan diri sepanjang perjalanan ke pasar.

"Sebab I boleh. Plus, tak berusik pun duit I dekat dalam bank setakat buat macam itu dekat kereta you kitten." Balasnya ringkas sebelum keluar dari perut kereta meninggalkan aku seorang-seorang disitu. Langsung tiada sekelumit rasa serba salah.

"You're the worst. I hate you."

__________________________

FLASH BACK

"You must have a thing for tempat-tempat yang usang and kotor."

Aku hanya menjelingnya sekilas. Tiada niat mahu membalas ucapannya. Aku suruh dia duduk kereta, dia bersikeras tak mahu and nak ikut juga. Lepas itu dia expect apa? Aku akan hantar kereta aku ke center sana untuk baiki?

Better aku guna khidmat workshop tepi jalan. Jimat pun jimat. Inilah sebab aku tak nak dia ikut aku ambil kereta. Mulutnya yang berbisa pasti akan mengeluarkan kata-kata berbaur hinaan dan tak sedap untuk didengari.

"Encik..." panggilku pada salah seorang pekerja disitu setibanya dipintu workshop.

"Ha ya." Dia yang baru tersedar kehadiran kami cepat-cepat bangun dari kerjaannya. Dia juga sempat mengelap tangannya yang berminyak dan kotor di kain yang sememangnya hitam.

"Saya datang nak pickup kereta. Maaf lama tinggal. Baru sekarang ada masa."

"Takpe-takpe. Nanti kami keluarkan kereta cik. Cik jalan je kedepan sikit, akan nampak bilik kecil. Cik masuk and buat payment disana." Dia ucap sambil tangannya menunjukkan arah.

Aku terangguk-angguk sambil tersenyum.

"Boss tunggu sini sekejap boleh? Biar I seorang saja masuk buat payment." Pintaku apabila mengerling kearah Adeline.

Matanya dari tadi meliar ke segenap inci workshop ini. Mesti banyak yang tak kena di matanya. Tunggu masa sahaja dia buka mulut untuk menghina.

"What you just call me?" Mata yang tadinya meliar kini fokus kepadaku.

"Bobear." Balasku cepat-cepat membetulkan kata ganti nama dia. Aku sejujurnya masih berasa canggung nak panggil dia camtu.

"Good. Now, repeat your sentence."

Aku sempat melirik kearah pomen yang sedang tersengih-sengih. Malunya dimarahi depan orang tetapi aku lagi malu nak ulang balik ayat tadi lengkap bersama nickname baru ini.

"Bobear, can you stay here? I need to make some payment."

"Oka...."

Tak sempat dia habiskan ayat. Berdesup aku pergi ke bilik yang ditunjuk pomen tadi. Malunya...

Beberapa minit berlalu....

Selesai sahaja membuat pembayaran, aku terus keluar dari bilik kecil workshop itu. Tak sabar nak memandu semula. Aku harap skill memandu ala toretto aku tak kaku setelah tidak memandu untuk beberapa ketika.

Heart BeatWhere stories live. Discover now