Bersama Ben disisi, aku greet semua guest yang hadir. Kebanyakkan guest yang hadir rata-rata aku kenal. Sebab kenalan rapat terdiri dari sanak saudara aku dan Ben. Saingan Airen, Uncle Eric dan Auntie Bella dari Winner company pun datang memeriahkan majlis.
"Hows the food? Everything good?" Tanyaku pada salah satu guest.
"Perfect. Like you both."
Kami mengukir senyuman lalu greet another guest.
"Thanks for joining us Auntie Bella and Uncle Eric. We're thrilled to have you here." Sapa Ben.
"Ben nampak handsome malam ini." Puji Uncle Eric.
"Uncle apa kurangnya, segak bergaya. Nak goda siapa-siapa ke malam ini?" Usik Ben.
"Tak beranilah. Ada orang sentiasa awasi orang yang uncle puja. Dia menakutkan." Balas Uncle Eric disusuli gelak tawa kami berdua.
Mama pernah cerita tentang keunikkan hubungan keluarga Ben dengan keluarga Uncle Eric. Walaupun digembur gemburkan mereka sering bersaing atas nama company, realitinya mereka rapat dan bersahabat baik. Malah dua keluarga ini pernah dan masih terjebak dalam percintaan yang tak berkesudahan.
"Tadi macam ada nampak Uncle Riz sekali. Mana dia?" Soal Ben.
"Dia tak penting. Pedulikan mana dia pergi." Jawab Auntie Bella acuh tak acuh.
Mendengar balasannya, kami berdua tak tahu nak respons apa melainkan tersenyum. Aku pandang kiri kanan, mencari seseorang tapi tak kelihatan.
"Mana Sofea Auntie? Tak ikut sekali?"
Sebut je nama itu, berubah terus air muka mereka berdua. Tapi cepat-cepat mereka cover.
"Mana Eli kenal Sofea?" Soal Auntie Bella padaku.
"Dekat pawagam baru-baru ini. Ben yang kenalkan Sofea kat Eli." Ujarku ringkas.
"Masa Ben tengah tunggu Eli for our date, Ben ternampak Sofea dengan rakan-rakan dia. Kami sempat bertegur sapa tapi tak lamalah. Sebab kawan-kawan Sofea macam nak cepat. Sofea kata hari itu birthday kawan online games dia. Itu yang dia join gathering mereka buat pertama kali semata-mata untuk raikan." Sampuk Ben bagi menceritakan situasi penuh.
"Then Ben biarkan sahaja dia pergi dengan kawan-kawan dia? Sebab nak pergi dating?" Tanya Auntie Bella lagi.
"Before she left, I already give her my number. I ask her to call me if she needs anything. But she dont call me back that night. Auntie, Sofea masih berkawan dengan kawan-kawan online dia ke?" Soal Ben berhati-hati.
"Mereka dah tak wujud." Balas Auntie Bella sedikit kasar. Tapi lengannya di sengol oleh Uncle Eric.
Aku dan Ben saling berpandangan. Ben tersalah cakap ke?
"Sofea kurang sihat. Itu yang tak dapat hadir. But she congratulate both of you." Ucap Uncle Eric.
Kami berdua mengangguk perlahan.
YOU ARE READING
Heart Beat
RomanceSequence Of ONLY HER. A story about a pair of twins who fall in love with the same person and how they express their emotions in unique ways. 'Andaikan aku mengagumi menggunakan fikiran, mungkin aku sudah berhenti sejak lama. Sayangnya, aku mengagum...