5.45pm
Wanita kebiasaannya suka lelaki datang tepat waktu but they will love it more if their date partner arrive early and wait for them. Thats what google write and my practice over the years.
Aku melirik kearah jam tanganku. Masih lagi berbaki 15 minit sebelum waktu pertemuan kami. Thank god I manage to arrive early. At least Eli tak sampai lagi.
Aku tak sangka, aku akan ambil masa agak lama di kedai bunga tadi. Orang yang incharge aku merupakan staff baru dan masih tak mahir buat bouquet flower. But I know she trying her best in terms of speed and quality. Thats why, I keep on waiting without rushing her.
Ditangan kiri ku kini tersengam indah sebouquet bunga yang terdiri dari bunga roses, daisy and baby breath. Bunga-bunga yang membawa erti I love you, I think of you and Everlasting love. Tak lupa juga, aku siap belikan coklat GODIVA untuk Eli. Mesti dia suka.
'Ahhh... berdebar pula bila teringat bila-bila masa sahaja Eli akan muncul. Dia mesti dah bertambah cantik. Tiba-tiba terlintas diotakku, adakah penampilan aku hari ini cukup bagus?'
Aku telek penampilanku dari atas kebawah.
'Nampak bagus. Cukup kemas dan menarik untuk berjalan with my godness. Soft reminder to myself, Eli baru balik kerja. Mesti dia penat. Jangan rush dia untuk beri keputusan and just make her feel comfortable. Spend some quality time with her happily.'
'Apapun, jangan lupa. Tatap wajahnya puas-puas hari ini. You know yourself. You longing for her. Take a glance of her face in media social cannot make you less missing her. Its grown more and more. So, fill out that space with today memory. Memory with your beloved, Elizabeth.' Bisik hatiku dan tanpa sedar, wajah yang tadinya nervous kini dihiasi dengan senyuman bahagia.
Aku menoleh kiri dan kanan. Mana tahu Eli dah sampai dan tercari-cari aku. Tetapi masih tak kelihatan. Perlu ke aku hubungi dia? Mana tahu sister tahan dia untuk overtime. Tapikan... instead buat Eli rasa terbeban sebab aku call and sekaligus menunjukkan aku macam orang tak reti sabar, better aku kacau sister.
I will ask her to stop any meeting at once and let her staff go back early. She more easy to handle because I know my sister loves me and will do everything what I ask her. Ha... thats the plan.
Aku terus menyeluk saku untuk mengeluarkan telefon pintarku, tiba-tiba mataku menangkap susuk tubuh seseorang yang aku kenali.
Dia berada bersama kawan-kawannya yang pada pandanganku, cumalah spoil brat and how should I describe in more simple way, rempit? Ketika rakan-rakannya rancak berbual sesama sendiri dan ketawa besar, dia memilih untuk tersenyum dari sisi. Dia kelihatan tak selesa tetapi masih ingin berada dalam circle itu. Untuk apa? Perhatian?
I know her parents kahwin bukan atas dasar cinta tapi business semata. From the rumor I heard, her birth also tak begitu welcoming. Dia lahir kerana parentsnya mabuk and she only a mistake from that one night stand. Konklusinya, dia anak tunggal.
YOU ARE READING
Heart Beat
RomanceSequence Of ONLY HER. A story about a pair of twins who fall in love with the same person and how they express their emotions in unique ways. 'Andaikan aku mengagumi menggunakan fikiran, mungkin aku sudah berhenti sejak lama. Sayangnya, aku mengagum...