Tukang valet datang bagi menyambut kedatanganku sekaligus ingin tolong membuka pintu keretaku.
"Evening boss." Sapanya ramah.
"Evening." Balasku ringkas.
Aku keluar kereta dan menuju ke tempat duduk Eli. Valet turut membuntutiku dari belakang.
"I can carry your friend to your house boss." Pelawanya apabila melihat Eli masih tidak terjaga.
Dengar sahaja ayatnya, aku terus menjelingnya tajam as a warning. Dia terus menundukkan kepala.
"Only if you allow boss." Sambungnya lagi.
"No need. I can carry her myself. By the way, I find it improper for an outsider to touch someone without permission. Lagi-lagi jika orang itu tak minta. Also, no need to offer service which are not include your job scope. So, behave yourself and dont repeat this again."
"Baik boss, sorry." Ucapnya sambil menunduk beberapa kali.
"Nevermind. Please park my car." Arahku lalu berlalu dari situ sambil mengendong Eli.
Aku faham niat dia baik tetapi entah mengapa, api kemarahanku memuncak apabila memikirkan ada orang lain nak sentuh Eli. Lagi-lagi lepas insiden Eli hampir direwang, makin tinggi rasa protective aku kepadanya.
Sepanjang perjalanan dari lift ke rumahku, mataku tak berhenti menatap wajah Eli. Kepalanya yang terlentok di bahuku membuatkan dia nampak comel. Tiba-tiba aku terbayang alangkah bahagianya sambil aku dukung dia, dia senyum kepadaku seperti hari pertama aku masuk kerja. Siap nampak dimple lagi. Mesti rasa seperti diawang-awangan.
Tetapi itu juga merupakan kali terakhir dia pamerkan senyuman dia yang ikhlas dan cantik itu kepadaku. Tak boleh nak cakap apa, aku sendiri yang menjadikan dia seperti itu.
Masuk sahaja ke dalam rumah, aku terus menuju ke bilik dan meletakkan badan Eli secara berhati-hati di atas katil. Tak mahu lenanya diganggu. Aku siap mengalihkan rambut yang menutupi wajah Eli. Tanpa sedar, tanganku perlahan-lahan jatuh ke pipinya dan mengusap lembut wajahnya.
"As long as Im here, I will keep you safe. Dont be afraid Eli. I wont allow you shed another tears for others including me again. You know Eli, I always make harsh comment in order for you to open up and speak more to me. I know you jenis pendiam tapi I really hope, I became an exception. You can talk to me literally everything. Is that very much too ask for?" Aku diam seketika lalu menyambung..
"Maybe in this life you cant be mine but at least give me chance to stay by your side like this. Okay?" Ucapku perlahan.
Wajah Eli tiba-tiba berkerut menandakan dia tidak selesa. Aku mula menarik tanganku kembali hinggalah...
BLUEKKKKK
Dia muntah atas bajuku dan dirinya. Aku assume dia mesti minum smootie semasa blind date tadi kalau dilihat dari muntahnya. Jika kebiasaan aku akan merasa geli dan jijik tetapi tidak kali ini. Aku mengusap lembut belakang badannya.
Better this way, at least benda mengarut yang ditelannya tadi boleh keluar. Walaupun matanya tertutup tetapi masih terserlah butir-butir mutiara dimatanya. Mesti sakit mengeluarkan isi perut sehingga dia menangis dalam tidur.
"Its okay. Let it out. Dont cry." Kataku lembut.
Tiba-tiba aku teringat lepas ini aku kena bersihkan diriku dan dirinya. Means I need to take off her cloth.
Dup Dap Dup Dap
Aku tersengih jahat. It will make me the first person to carry, hug, touch her breast and see her body. All in one day. Such a wonderful day. I will make today the most. Before... I become someone you hate back.
===============================
~Mesej Penulis~
===============================Just a short chapter untuk habiskan chapter 9.
Apa pendapat you guys so far tentang this story? Boring and predictable ke? Slowburn sangat ke? Or cliche?
Please leave some comment and vote the chapter you like. Thanks...🥰
YOU ARE READING
Heart Beat
RomanceSequence Of ONLY HER. A story about a pair of twins who fall in love with the same person and how they express their emotions in unique ways. 'Andaikan aku mengagumi menggunakan fikiran, mungkin aku sudah berhenti sejak lama. Sayangnya, aku mengagum...