CHAPTER 6 : BLIND DATE

196 12 0
                                    

Aku meneliti pakaianku dicermin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku meneliti pakaianku dicermin. Superb. Elegent mixing with a little bit of sexiness. Pakaian ini aku beli dah lama dengan kupon pekerja dan baru sekarang sempat aku kenakan.

Aku sedikit segan mahu kenakan pakaian ini tetapi kalau aku masih berada di takuk yang lama, sampai bila-bila lah aku kekal single

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku sedikit segan mahu kenakan pakaian ini tetapi kalau aku masih berada di takuk yang lama, sampai bila-bila lah aku kekal single. Lagipun blind date ini aku hadiri kerana dipaksa oleh kawanku.

Mereka kasihan aku tiada pengalaman bercinta dan mereka puji melambung lelaki yang aku mahu jumpa ini. Katanya seorang pilot dan dari keluarga yang baik-baik. Sayang dilepaskan. So nak tak nak, terpaksalah aku pergi.

Aku melirik kearah jam tanganku. Ada lagi baki 30minit sebelum waktu dijanjikan untuk bertemu di cafe. Better bergerak awal. Senang nak tahan teksi yang lalu. Keretaku masih lagi mogok dan berada di bengkel, maka aku kenalah bertahan dengan apa yang ada.

Aku grab purse dan menelek penampilanku untuk kali terakhir sebelum keluar rumah.

15 minit berlalu...

Wajahku semuncung-muncungnya didalam kereta itu. Suhu aircond yang sepatutnya dingin terasa bahang sekali. Aku melirik kearah pemandu disebelahku yang sedang fokus dengan pemanduannya. Sesekali dia bersenandung kecil sambil memandu guna sebelah tangan.

Aku mengeluh untuk kesekian kalinya. Aku sampai sekarang tak faham apa yang bermain dimindanya. Betul lah orang kata, perkara sebaliknya akan berlaku apabila kita terlalu berharap. Pada saat aku nak menghindari dia, makin kerap pula aku nampak batang hidupnya.

___________________

FLASHBACK

Buka sahaja pintu, langkahku terus terhenti. Muka masam orang yang bersandar di dinding bertentangan pintu rumahku sudah membawa sejuta maksud. Dia mengeluarkan aura hitam walaupun baju yang dikenakan putih. Wajahnya yang bak bidadari juga tidak boleh menutupi aura itu.

Dia pandang pemakaianku dari atas ke bawah. Aku pula yang jadi insecure.

"Nak tunjuk siapa dada you itu? Tersembul macam itu sekali. Memang sengaja nak tarik perhatian lelaki ke?" Ucapnya kasar.

Heart BeatWhere stories live. Discover now